ZŁY WILK Nele Neuhaus

by - stycznia 10, 2018


Autor:Nele Neuhaus

Tytuł: Zły Wilk

Wydawnictwo: Media Rodzina

Okładka: Miękka

Ocena: 8/10

FABUŁA:


Jak już zauważyliście na moim blogu, czy facebooku, jednym z moich ukochanych gatunków literackich jest kryminał, dlatego nic dziwnego, że znowu sięgnęłam po książkę tego rodzaju. Dziś pora na recenzję pozycji, którą wypożyczyłam w swojej bibliotece, a jestem tam dość częstym gościem:) Nigdy nie czytałam książek tej niemieckiej autorki, ale przyjemnie się zaskoczyłam i z pewnością sięgnę po dalsze jej prace.

"Miała wrażenie, że leci do tyłu. Ledwie otworzyła oczy, świat wokół zawirował. Zrobiło jej się niedobrze. To nie były zwykłe mdłości, nie, miała wrażenie, że zaraz umrze. (...) Alina jęknęła i spróbowała podnieść głowę. Gdzie była? Co się stało? Gdzie pozostali?"

Po imprezie, Alina znajduje zwłoki dziewczyny. Jest w szoku i wzywa policję. Sprawą zajmuje się m.in. komisarz Pia Kirchhoff. Poznajemy lepiej panią policjant, jej rodzinę.

W toku śledztwa ustalono, że zmarła dziewczyna miała między 14 a 16 lat i zmarła w wyniku utonięcia, była maltretowana i prawdopodobnie z głodu zjadła kawałek materiału, bo nie znaleziono resztek jedzenia w jej żołądku. Minęło dwa tygodnie, śledztwo utknęło w martwym punkcie. Z czasem poznajemy też Hannę, reporterkę, która trafi na bardzo ciekawy trop. Przysporzy jej to nie małych problemów.

Jak nie trudno sobie wyobrazić, od czasu znalezienia zwłok w Menie, temat ten często gościł na łamach prasy. Nie zraziło to jednak dziennikarki, wręcz przeciwnie, jeszcze bardziej postanowiła zaangażować się w zbadanie tej sprawy.  Jak na dobry kryminał przystało, doszło do kolejnej zbrodni.

"Została napadnięta, pobita i zgwałcona. - To była tylko kwestia czasu. - Po tym, jak moja matka przez cale życie obchodziła się z mężczyznami, zupełnie mnie to nie dziwi".
Dopiero pod koniec książki dowiadujemy się, kto był przysłowiowym złym wilkiem i co działo się za murami domu dziecka.


MOJA OPINIA

Któż z nas nie zna historii o złym wilku, który często pojawia się w bajkach, np o "Czerwonym Kapturku", czy "Trzech świnkach". Tym razem wilki jest bardzo realny i wyrządzą wielką krzywdę przez wiele lat. Nie robi tego jednak sam, bowiem mnóstwo osób jest uwikłanych w ten zbrodniczy proceder. 

Książka Wydawnictwa Media Rodzina, została napisana przez Nele Neuhaus - niemiecką pisarkę, której powieści zostały sprzedane w ponad 3,5 egzemplarzy na całym świecie i przetłumaczone na kilka języków. Pozycja jest dosyć obszerna, bo prawie 550 stron. Autorka porusza trudny temat pedofili wśród dzieci z domów dziecka.Recenzowałam książkę o tej tematyce dosyć niedawno. KLIK Sięgając po tą pozycję nie wiedziałam, że ten temat będzie jej głównym wątkiem, o tym dowiadujemy się dość późno. Autorka stopniowo buduje napięcie, choć momentami mam wrażenie, że opis jest za długi i można by pewne rzeczy wyjaśnić nieco szybciej. Z tego powodu dałam tej pozycji 8/10, bo w pewnym momencie chciałam przestać czytać, ale dałam tej książce szansę i jestem bardzo zadowolona z dokonanego wyboru. Kiedy już wiemy kto jest sprawcą i o co chodzi w historii, autorka zręcznie wyprowadza nas z błędu, nieustannie zaskakuje. Dochodzi do momentu, w którym zły wilk przybiera realny kształt. Polecam tą książkę miłośnikom gatunku.
______________________________________________________
Jeśli podoba Ci się mój blog, to zapraszam do:
a) polubienia mojego  FACEBOOK 
i/lub 
b) zaobserwuj profil na  INSTAGRAM

You May Also Like

6 komentarze

  1. Ostatnio czytam kryminały kiedy musze rozerwać sie po ciężkiej lekturze. Teb wydaje się nteresujący:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jest interesujący. Ja też uwielbiam kryminały 😀

      Usuń
  2. zaciekawiłaś mnie swoją recenzją

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś wilk miał symbolizować człowieka o złych zamiarach lub zagrożenie samo w sobie. Dziś przybrał chyba bardziej dosłowny "kształt". A w tej książce znów odwrócono znaczenie — ciekawe :) Ja nie czytam zbyt dużo kryminałów, więc nie wiem, czy ta książka kiedyś do mnie trafi, ale kto wie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze nie czytalam żadnej książki Nele Neuhaus. W tym roku mam plan,żeby poznać nowych autorów, więc wszystko przede mną :)

    OdpowiedzUsuń

Wpadnij na Instagrama