PRZEDPREMIEROWO - Woła mnie ciemność. Daję Ci wieczność. Akt I - Agata Suchocka

by - stycznia 26, 2018


Autor: Agata Suchocka

Tytuł:Woła mnie ciemność. Daję Ci wieczność. Akt I 

Wydawnictwo: Initium

Okładka: Miękka

Ocena: 8/10

 

Powieść Agaty Suchockiej będzie mieć swoją premierę 14 lutego 2018 roku, czyli w walentynki:) Nie jest to typowa powieść o miłości, choć tego uczucia tu nie braknie, jednak w innej formie niż możemy się spodziewać.  Czytając opis z tyłu książki, nie byłam przygotowana na to co jest w środku, zszokowałam się, ale jednocześnie czytałam dalej, bo tak bardzo byłam ciekawa rozwoju wypadków.

FABUŁA

Akcja rozgrywa się w XIX wieku. Głównym bohaterem jest Armagnac Jardineux, mężczyzna pochodzący z dobrego domu, który wybrał się w podróż do Europy.  

"Późną jesienią roku 1868 byłem zubożałym sierotą o domniemanych arystokratycznych korzeniach, młodym mężczyzną, który oprócz umiejętności władania czterema językami, gry na fortepianie i zaawansowanej wiedzy ekonomicznej, której nie zdążył wykorzystać do ratowania rodzinnej fortuny, nie miał nic".

Rodzina mężczyzny stracił majątek, a on zaczął swoją tułaczkę po świecie. Jak się dowiemy na początku, jest on uzdolniony muzycznie, nie myślał jednak o takim zawodzie, bo z góry miał zaplanowaną przyszłość. Miał być panem na włościach. Jardineux wdał się w romans, choć nie zgadniecie z kim. W życiu mężczyzny pojawił się lord Huntington, który został jego mecenasem. Jak się dowiemy potem, nic nie było przypadkowe, a dodatkowo miało związek z kimś z rodziny mężczyzny. Potwierdzenie znalazł w starym pamiętniku.  

"Daliśmy wam siłę i potęgę nieznaną ludziom, pozwalającą nam sprawować nad nimi władzę - [...] Pozwalającą nam na rząd dusz, dzięki któremu prosperujemy, ciesząc się szacunkiem, wpływami i bogactwem".

Lord Huntington opowiedział głównemu bohaterowi historię swojego życia. Dzięki znajomości z mecenasem, wiódł dostatnie życie. Mimo początkowej niechęci do alkoholu, sięgał po niego coraz częściej, a lord bawił się jego losem. Armagnac był kukiełką w jego rękach, ale wygodne życie było dla niego ważniejsze od wolności.


MOJA OPINIA

Lubicie czytać książki o wampirach? Jeśli tak, to zachęcam do sięgnięcia po książkę Wydawnictwa Initium.  Nie jest to opowieść podobna do "Zmierzchu", czy innych powieściach o nieumarłych, ale łączy je motyw picia ludzkiej krwi. Mroczne tajemnice, nic tu nie jest takie, jak się może nam wydawać.  Wampiry żyją w ciemnościach, światło słoneczne mogłoby ich zabić, dlatego mamy tu nawiązanie do tytułu książki. 

Rzeczą, która najbardziej zaskoczyła mnie w tej powieści, to opisy scen seksu w trójkącie, w tym między dwoma mężczyznami, rzecz raczej niesłychana  w XIX wiecznym Londynie. W trakcie czytania nie braknie bogatych opisów scen miłosnych. Już teraz wiem, dlaczego jest umieszczona na książce informacja o treściach nieodpowiednich dla niepełnoletnich oraz że mogą urazić dorosłych.  Nie przypuszczałam, że w jednej powieści można połączyć historię o wampirach z dosyć rozbudowanym wątkiem homoseksualnym. Autorka pisze w ciekawy sposób, opowiada o wydarzeniach tak, że chce się czytać dalej. Zachwyciły mnie opisy XIX wiecznego Londynu, klimat mroku, nieoczekiwane zwroty akcji, rosnące napięcie. Książka nie dla wrażliwych  czytelników, ale warto dać jej szanse, zresztą moja wysoka nota mówi sama za siebie. Zszokuje was ona a jednocześnie długo zapadnie w pamięć.

You May Also Like

9 komentarze

  1. Brzmi ciekawie, a "Zmierzch" oglądałam, więc powinnam o to poczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa recenzja, jednak książki, w których występują wampiry, kompletnie mnie nie interesują. :)


    https://buszujwkuchni.com - zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dawno nie było dobrych książek o wampirach, chyba przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę polecić książkę żonie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. o to fajnie:) podeślij mi potem link do swojej recenzji:)

      Usuń
  6. Przeczytałam dużo książek o wampirach i ta mnie zaciekawiła na pewno ją przeczytam ��

    OdpowiedzUsuń
  7. XIX wieczny Londyn, mrok i napięcie mogloby mnie zachęcić, ale rozbudowane opisy seksu mnie zniechecaja. Nie lubię takich opisów.

    OdpowiedzUsuń

Wpadnij na Instagrama