Jak zrobić proste danie z kapusty i kiełbasy?

by - stycznia 16, 2018

Witajcie😊  Każdy z nas ma tak, że trzyma jakiś produkt spożywczy, z którego nie bardzo wie co ma zrobić, a nie chce wyrzucać. Ja tak ostatnio miałam z kapustą białą. Powiecie, że mogłam zrobić z niej gołąbki lub bigos, ale ja te potrawy miała wcześniej a nie lubię jeść ciągle tego samego😕Postanowiłam wykorzystać warzywo w inny sposób i tak oto uzyskałam potrawę z tego co miałam w kuchni, sycącą na zimę, idealnie nadaje się jako osobne danie lub dodatek np do ziemniaków. Kalorie zimą się jak najbardziej przydadzą😃

SKŁADNIKI:

  • 1 mała główka kapusty
  • 2 kiełbasy, ja użyłam śląskie z Morlin
  • 1 cebula
  • 1 łyżka masła
  • mała garść koperku
  • 0,5 łyżki kucharku
  • pieprz
  • 2 liście laurowe
  • 5 ziarenek ziela angielskiego
  • woda
  • 2 łyżki oleju smakowego - ja użyłam z bazylią, bo taki miałam w domu:)

 WYKONANIE:

Kapustę kroimy na cztery części i wycinamy tzw kaczan (tą twardą część). Następnie szatkujemy lub drobno kroimy nożem (ja wybrałam tą drugą opcję - dłużej kapusta się gotuje, ale wolę widzieć co jem😂). Dodajemy ją do szybkowara, zalewamy około 1,5 - 2 litrami wody (tak żeby woda zakrywała całą kapustę). Dodajemy ziele i liść. 

Gotujemy około 30-35 min, do miękkości. W tym czasie obieramy kiełbasę ze skórki (ja  tak robię, wy nie musicie). Kroję w półtalarki. Na patelni rozpuszczamy masło, dodajemy pokrojoną kiełbasę, po 5-10 min, dodajemy pokrojoną w kostkę cebulę i całość przesmażamy. 

Gdy kapusta się ugotuje to odcedzamy wodę i dodajemy ja do kiełbasy. Całość doprawiamy kucharkiem, pieprzem, dolewamy olej, dodajemy drobno posiekany koperek i dokładnie mieszamy. Gotowe!

Możecie dodać inny olej smakowy, lub zwykły, a jeśli nie macie świeżego kopru, to użyjcie mrożonego, nie pogorszy to smaku potrawy.

Piszcie w komentarzach, czy też lubicie dania z kapusty. Co jest u Was nr jeden - gołąbki czy bigos:) Po takim daniu, długo będziecie najedzeni, kalorie na zimę się przydadzą:) miłego dnia,A.

Jeśli podoba Ci się mój blog, to zapraszam do:
a) polubienia mojego  FACEBOOK 
i/lub 
b) zaobserwuj profil na  INSTAGRAM

You May Also Like

0 komentarze

Wpadnij na Instagrama