Jak zrobić proste rogaliki drożdżowe?

by - stycznia 27, 2018




Witajcie kochani:) Dziś chcę się z Wami podzielić tym, jak zrobić rogaliki drożdżowe. Zwykle ciasto robię na tzw "oko", ale kilka osób pytało mnie już o przepis, więc postanowiłam, że trochę pomierzę, żeby podać wam dokładne miary😂 Zaletą tego przepisu jest fakt, że ciasto drożdżowe jest bardzo łatwe w przygotowaniu i nie trzeba długo czekać na wyrośnięcie rogali, bo zrobią to błyskawicznie w piekarniku. Z podanego przepisu wyszło mi 25 szt, wiadomo wszystko zależy od wielkości naszych smakołyków. Nie przejmujcie się też kształtem, jak widzicie mi nie zawsze też udaje się perfekcyjny trójkąt wyciąć😊

SKŁADNIKI:

  • 2 jajka (1 do ciasta, drugie do posmarowania rogalików)
  • 2,5 - 3 szkl mąki pszennej
  • 0,5 szkl cukru
  • 150 ml mleka
  • 50 g drożdży
  • 12-13 łyżeczek marmolady (ja użyłam truskawkowej, świetnie sprawdzi się też Nutella)

WYKONANIE:

Podgrzewamy mleko, żeby było  ciepłe, ale nie gorące. Do miski dodajemy mąkę (2,5 szkl), cukier, rozdrobnione drożdże, mleko, 1 jajko. Dokładnie mieszamy. Dodajemy mąki do tego momentu, aż ciasto nie zacznie nam się odklejać od dłoni. Nakrywamy miskę ściereczką i ostawiamy w ciepłe  miejsce na pół godz do godz, żeby trochę urosło. Blachę do pieczenia wykładamy papierem do pieczenia. Na stolnicę wysypujemy trochę mąki, żeby ciasto się do niej nie przykleiło.

Nożem kroimy ciasto na mniejsze kawałki, wałkujemy na grubość ok 2-3 mm, nie za cienkie, żeby rogaliki były miękkie. Staramy się wyciąć trójkąty. Na każdy z nich wykładamy ok. pół łyżeczki marmolady. Zwijamy i tak, aż do końca.

Oddzielamy żółtko od białka. Do żółtka dodajemy odrobinę wody, i smarujemy każdy rogalik, żeby po pieczeniu miał ładny kolor. Rogaliki wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do temp. 180 stopni. Przez pierwsze 15 min, piec od dołu, ostatnie 10 min nastawić na górę, żeby się ładnie zrumieniły i gotowe😋

Jeśli nie macie za wiele czasu, to od razu po zrobieniu ciasta, możecie formować rogale, może wam wtedy wyjść mniej sztuk, ale zaoszczędzicie czas. To świetny przepis dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z pieczeniem, lub mają ochotę na coś słodkiego na szybko i niedrogiego😊

A Wy często coś pieczecie? Lubicie rogaliki? Jakie jest Wasze ulubione nadzienie? Chętnie poznam Wasze opinie:) Piszcie w komentarzach, miłego weekendu A.

______________________________________________________
Jeśli podoba Ci się mój blog, to zapraszam do:
a) polubienia mojego  FACEBOOK'a
i/lub 
b) zaobserwuj profil na  INSTAGRAM

You May Also Like

14 komentarze

  1. Klasyczne ciasteczka, ale za to przepyszne :) Dawno nie piekłam takich z nadzieniem, a te Twoje wyglądają bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wydaje się to takie trudne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Matko! Jak ja uwielbiam takie rogaliki! Do kawy, do herbaty, do wszystkiego :) Problem polegał na tym że nie umiałam ich zrobić, a Twój przepis wydaje się być łatwy. Trzeba spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie przekonasz się póki nie spróbujesz:) a do kawusi idealne:D

      Usuń
  4. Coś, czego nawet ja nie popsuję pichcąc w kuchni. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przez wiele lat robiłam takie rogaliki i potwierdzam, że są pyszne ! Stosowałam różne nadzienia, np. powidło, moze byc marmolada ale też jest pyszny ser na słodko. Furorę robiły rogaliki z mięsem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zdecydowanie wolę wersję na słodko, ale z mięsem będą idealne do barszczyku:)

      Usuń
  6. Są przepyszne miałam okazje robić

    OdpowiedzUsuń
  7. Myślisz, że jeśli zamienię mąkę pszenną na np kokosową to będzie git? 😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że tak:) na pewno będzie zdrowiej, byle byś nie używała ryżowej bo będą twarde...:D

      Usuń

Wpadnij na Instagrama