Jak przygotować dom na pojawienie się w nim noworodka? - Porządki

by - stycznia 15, 2018

Narodziny dziecka to niesamowicie ważne wydarzenie w życiu każdego rodzica, bowiem od tego momentu wiele się zmieni. Nic więc dziwnego, że gdy tylko dowiemy się, że jesteśmy w ciąży, zaczynamy zastanawiać się nad gromadzeniem wyprawki i przygotowaniem naszego domu, na pojawienie się w nim noworodka. Będąc teraz w drugiej ciąży, doskonale wiem co jest mi potrzebne, a bez jakich rzeczy są zbędne. Gromadzenie wyprawki to temat na osobny artykuł, ja zaś chcę się bardziej skupić na porządkowaniu mieszkania. 


Generalne porządki:

Wiadomo, każdy z nas sprząta swój dom czy mieszkanie regularnie. Jednak przed narodzinami dziecka zaczynamy zastanawiać się nad gruntownymi porządkami, które obejmują mycie okien, sprzątanie w miejscach, do których rzadko zaglądamy, odkurzanie pod i za meblami. Panie, pamiętajmy o tym aby się zbytnio przy tym nie forsować. Dom powinien być czysty, ale nie sterylny.

Najczęściej zaczynamy od pozbycia się zbędnych rzeczy, np. nienoszonych ubrań, opakowań po butach, zużytych sprzętów, ogólnego porządku w szafkach. Wijąc gniazdo, chcemy przygotować jak najwięcej miejsca dla naszego dziecka.

Jak już pozbędziemy się zbędnych przedmiotów, bierzemy się za mycie okien, pranie firanek, czyszczeniu mebli. Należy pamiętać o odkurzaniu za i pod meblami, bo często o tych miejscach zapominamy. Nic tak nie ułatwia sprzątania jak dobry odkurzacz. Inwestując w odpowiedni sprzęt oszczędzamy dużo energii, a wiadomo, że w ciąży coraz trudniej się poruszać. Kompletując sprzęt nie zapomnijmy również o workach do odkurzaczy   Dla mnie najlepsze są takie, które po napełnieniu po prostu wyrzucamy. Jeśli mama jest alergikiem, to polecam dokupienie odpowiedniego filtra do odkurzacza, który bez wątpienia przyda się również przy sprzątaniu w domu, gdy będzie w nim noworodek. Jeśli tak jak ja lubicie ładne zapachy w mieszkaniu, to zamiast kupować odświeżacze powietrza, które nie są wskazane w pomieszczeniu dziecka, zainwestujcie w zapach do odkurzacza. Zyskacie zarówno czysty dom jak i przyjemny zapach.

Wyprawka dla dziecka skompletowana, dom wyremontowany i posprzątany, nie pozostaje nam nic innego jak oczekiwać szczęśliwego rozwiązania, którego życzę sobie i wszystkim mamom😊


__________________________________________________________________
Jeśli podoba Ci się mój blog, to zapraszam do:
a) polubienia mojego  FACEBOOK 
i/lub 
b) zaobserwuj profil na  INSTAGRAM


You May Also Like

27 komentarze

  1. U nas podoy etap :) jeszcze tylko 20 dni i po raz drugi wszystko wywroci sie do gory nogami :) Na szczescie przy wymianie mebli zwracalam uwage na takie rzeczy jak to czy wjade pod nie odkurzaczem i mopem ;) teraz sprzatanie to bajka, nawet w 38 tygodniu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi zostały 63 dni, przynajmniej tak mi mówi moja aplikacja:) A tak serio, to faktycznie przy drugim dziecku jest o wiele łatwiej, bo wiem czego się spodziewać i na co zwracać szczególną uwagę:) Sprzątanie nie musi być trudne:)

      Usuń
  2. My juz 18 lat po tej akcji :) Wpis bardzo fajny i przydatny. Artur

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dobre rady, fajnie piszesz :)

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo fajnie, ale myślałam, że napiszesz więcej a ie tylko porządki :D ogólnie super pomysł, może pomyśl nad serią takich postów? napisz jak jeszcze przygotować się na przybycie dziecka do domu. Jakieś urządzanie pokoiku? czy coś :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ps tu Asia, dodaj opcje w dodawaniu komentarzy ze można podawać url bloga np

      Usuń
    2. Pomyślę nad serią artykułów:)

      Usuń
  5. Kiedy dziecko lada dzień ma przyjść na świat, ważne jest, aby mieć dobry plan sprzątania i przygotowywania mieszkania ale też dobrych pomocników ;) Ja na przykład nie wyobrażam sobie wspinać się po krzesłach i stołach, żeby umyć okna z wielkim brzuchem — tym bardziej, że mieszkam na ósmym piętrze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W dużą część porządków można i trzeba zaangażować partnera:) Ale takie bardziej przyziemne czynności jak wycieranie mebli, mycie podłóg czy odkurzanie spokojnie można zrobić samemu:)

      Usuń
  6. Powiem Ci, że kiedyś nie wiedziałam o co chodzi w tym całym "wiciu gniazdka". Dopóki nie zaszłam w ciążę ;) To fakt, staramy się jak najlepiej przygotować, sprzątamy, przekładamy, porządkujemy... Żeby za jakiś miesiąc po porodzie wszystko było w jeszcze większym chaosie niż przed tymi porządkami :D My już jesteśmy po przygotowaniach, teraz czekamy i doczekać się nie umiemy ;) Ale... okna to bym może jeszcze pomyła ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe miałam tak samo:) Ledwo dowiedziałam się o ciąży a już planowałam gdzie ustawić łóżeczko, zrobiłam listę tego co muszę zrobić w domu, a przed świętami kazałam mężowi zrobić remont w kuchni, salonie, przedpokoju, bo przecież jak się dziecko urodzi to nie będzie kiedy:) A z tymi oknami też mnie korci, ale od czego ma się męża, nie zrobi tego tak dobrze jak ja, ale zawsze będą czystsze:D Pozdrawiam

      Usuń
  7. Moją wizję perfekcyjnie wysprzątanego domu zmodyfikował mój kreatywny 2-latek, przy którym sprzątanie wydawało mi się syzyfową pracą ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na szczęście moja córka ma prawie 5 lat, więc jest ciut lepiej, choć nie raz łapię się za głowę jak 5 minut po sprzątaniu ona robi przemeblowanie po swojemu:)

      Usuń
  8. Oj pamiętam jak wpadłam w szał porządkowy przy pierwszym dziecku :-) Przy drugim nie zdążyłam dotrwać do tego etapu, bo córeczka urodziła się przedwcześnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi córka zrobiła niespodziankę w 34 tygodniu, dlatego teraz z synem (31 tydz) planuję wszystko z dużym wyprzedzeniem:)

      Usuń
  9. Toż to mowa o wiciu gniazdka :) to jest bardzo fajny czas :)

    OdpowiedzUsuń
  10. To musi być niesamowitcie fajne, takie oczekiwanie i przygotowania... Oczyszczanie przestrzeni dla nowego członka rodziny :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo magiczny czas:) Świadomość tworzenia miejsca dla nowego członka rodziny, wicie gniazda:) Polecam każdemu:)

      Usuń
  11. Przed przyjściem dziecka na świat kobiety mają tyyyle energii :) Ciężko powstrzymać się przed sprzątaniem :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, rozpiera mnie energia, aż się muszę pilnować, żeby nie przesadzić z wysiłkiem:D

      Usuń
  12. Niedawno byłam na tym samym etapie :) Wspaniały czas przed Wami :) Wszystkiego najlepszego!!!

    OdpowiedzUsuń
  13. Oj też mnie czekają takie gruntowne porządki. :D Ale forsować się przy tym nie zamierzam, ja ogarnę to co lekkie, a moja druga połowa to co ciężkie. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne;) trzeba korzystać z pomocy drugiej połówki, mogą się wykazać a my ciut odpoczniemy:D

      Usuń
  14. Całe szczęście to już za mną :-)

    OdpowiedzUsuń

Wpadnij na Instagrama