Sernik na spodzie z herbatników

by - stycznia 06, 2018


Witajcie kochani😊 Jak mija Wam świętowanie? Dziś pora na moje ukochane ciasto, czyli sernik, wyjątkowo nie na kruchym spodzie, a na zmielonych herbatnikach, co sprawie, że wykonacie je jeszcze szybciej. Smakuje przepysznie:) Podobny przepis znajdziecie TUTAJ

SKŁADNIKI:

A) SPÓD
  • 250 g herbatników
  • 100 g masła
B) MASA SEROWA:
  • 1 kg sera naturalnego
  • 1 żółtko
  • 4 białka
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • 1 budyń waniliowy 
  • szczypta soli
C) POLEWA:
  • 50 g czekolady gorzkiej
  • 50 g masła
  • 3 łyżki cukru 
  • 3 łyżki mleka

WYKONANIE:

 A) SPÓD:
Rozpuścić masło w garnku. Herbatniki zmielić w malakserze, jak masło przestygnie to wszystko razem wymieszać i przełożyć do formy wyłożonej papierem do pieczenia. Spód ugnieść łyżką. 
B) MASA SEROWA:
 Ubić białka z odrobiną soli na sztywną pianę. Ser wymieszać z pozostałymi składnikami, na końcu dodawać po łyżce białek i delikatnie mieszać, żeby masa była puszysta. Wylać ją na spód z herbatników i wstawić ciasto do piekarnika nagrzanego do 180 stopni C (góra-dół), piec 60 min. 
C) POLEWA:
W garnku rozpuścić czekoladę z masłem, mlekiem i cukrem. Jak ciasto trochę przestygnie, polać je polewą. Sernik podawać ostudzony.
Ciasto jest bardzo puszyste i delikatne.  Pamiętajcie, żeby dobrze jej schłodzić. Piszcie w komentarzach, jakie jest wasze ulubione ciasto, lub co dodajecie do swoich serników😋 Miłego weekendu, A.

__________________________________________________________
Jeśli podoba Ci się mój blog, to zapraszam do:
a) polubienia mojego  FACEBOOK 
i/lub 
b) zaobserwuj profil na  INSTAGRAM

You May Also Like

19 komentarze

  1. Zazdroszczę umiejętności pieczenia ciast :) Ja już wiele razy próbowałam i niestety jest to dla mnie rzecz nie do przeskoczenia...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też myślałam, że to bardzo trudne i nie dla mnie, ale metodą prób i błędów, udało się;) Myślę, że Ty też dasz radę, bo przepisy które dodaję są nieskomplikowane i proste:D Pozdrawiam

      Usuń
  2. Uwielbiam takie proste rozwiązania :) Wczoraj robiłam akurat ciasto na spodzie daktylowym, też polecam :)

    http://monicabialucci.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za daktylami niestety nie przepadam;/ A Twoja strona jest piękna:)

      Usuń
  3. Uwielbiam serniki! :) Fajny przepis, z pewnością wart wypróbowania.

    OdpowiedzUsuń
  4. A u mnie wczoraj pojawił się sernik na spodzie z biszkoptów ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Sernik uwielbiam pod wieloma postaciami ale nie da się ukryć, że nigdy nie potrafiłam go zrobić. Herbatniki to fajny dodatek do ciast, bardzo lubię takie kombinacje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazwyczaj robię sernik na kruchym spodzie, ale herbatniki to fajna odmiana:)

      Usuń
  6. Ja też ubóstwiam sernik pieczony 😃 rok temu robiłam na herbatnikach, ale bez kruszenia ich 😃 zazdroszczę pięknego jasnego koloru na górze. Mój zawsze się mocno przypieka i to w niższej temperaturze w tym samym czasie pieczenia... Nie cierpię mojego piekarnika za to.

    OdpowiedzUsuń
  7. Chyba zmobilizowałaś mnie żebym w końcu kupiła mikser :p

    OdpowiedzUsuń
  8. A mnie nigdy żaden sernik nie wyszedł! Nie mam pojęcia dlaczego, wszystkie mi siadają!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ważna jest dobrze ubita piana z białek i dodawanie jej powoli do masy serowej, nigdy odwrotnie, żeby masa była puszysta:)

      Usuń
  9. Ale apetycznie się prezentuje! Mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepis bardzo chętnie wykorzystam, uwielbiamy serniki. :)

    OdpowiedzUsuń

Wpadnij na Instagrama