Biszkopt z gruszką i galaretką

by - stycznia 19, 2018


Witajcie kochani😊 Dziś pora na bardzo prosty przepis na biszkopt z gruszkami i galaretką truskawkową. Korzystam głównie z jednego przepisu na biszkopt i czasem go modyfikuję tak jak i tym razem, dodając do niego proszku do pieczenia. Jeśli nie lubicie zbyt słodkich ciast, to dajcie 0,5 szklanki cukru zamiast 1. Składniki poniżej:

SKŁADNIKI:

  • BISZKOPT:
    • 4 jajka
    • 3/4 szklanki mąki pszennej
    • 1/4 szklanki mąki ziemniaczanej
    • 1 szklanka cukru
    • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
     
  •  GRUSZKA:
               -  3 gruszki,
               - 0,5 łyżki masła
               - 0,5 łyżeczki cynamonu
  • GALARETKA:
               - 3 galaretki truskawkowe
               -  1 litr wrzątku

WYKONANIE:

A) BISZKOPT:


Ubij białka mikserem, pod koniec dodaj powoli cukier i żółtka.  Przesiej mąkę, proszek i powoli dodawaj do masy, użyj do tego trzepaczki. Blachę 25 cm na 25 cm wyłóż papierem do pieczenia. Piecz 30 min, w temperaturze 180 stopni (góra-dół). Po upieczeniu pojawi się taka jakby skorupka, która zacznie pękać, ściągnij ją delikatnie, a otrzymasz prosty biszkopt. 

B) GRUSZKA:


W czasie gdy ciasto się piecze, obieramy gruszki, kroimy w drobną kostkę. Na patelni rozpuszczamy masło, dodajemy gruszki i cynamon. Smażymy na małym ogniu około 15-20 aż zmiękną. Jeśli gruszki nie są za słodkie, do dodajmy 0,5 łyżki cukru.
           
C) GALARETKA:

Galaretkę rozpuszczamy we wrzątku, na opakowaniu podana jest 1 sztuka na pół litra wody, ale ja dodałam łącznie 3 galaretki truskawkowe na 1 litr wody. Odkładamy do ostygnięcia.

D) WYKOŃCZENIE:


Gdy biszkopt ostygnie, wykładamy na niego usmażone gruszki i wylewamy lekko płynną galaretkę, powierzchnię wyrównujemy i wkładamy ciasto do lodówki, aż całkowicie stężeje.


Jak sami widzicie, jest to bardzo proste ciasto, idealne gdy mamy ochotę na coś słodkiego, a nie mamy za wiele składników. Uwielbiam biszkopt z galaretką, a Wy? Jaka jest wasze ulubiona? Piszcie w komentarzach:) Miłego weekendu, A.

_________________________________
Jeśli podoba Ci się mój blog, to zapraszam do:
a) polubienia mojego  FACEBOOK 
i/lub 
b) zaobserwuj profil na  INSTAGRAM

You May Also Like

14 komentarze

  1. Choćbym stawała na uszach nigdy w życiu nie uda mi się upieczenie biszkoptu. Najprostsze ciasto, baza pod wszystkie inne ciasta, a ja nie umiem. Koszmar.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czasem tak bywa...w moim przypadku wystarczyła praktyka:)

      Usuń
  2. Proste pomysły są najlepsze ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam biszkopt z galaretką. To chyba jedyne ciasta, które jadałam w dzieciństwie😁

    OdpowiedzUsuń
  4. Mój biszkopt drastycznie odbiega od Twojego, a na kupnym spodzie nie przepadam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. próbowałam już kilku innych i w moim przypadku ten wychodzi najlepiej, bo po prostu wychodzi za każdym razem:)

      Usuń
  5. Lubię podobne ciasto z jabłkami, a z gruszkami jeszcze nie próbowałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pychotka! ;) Podeślij mi do kawusi;);p

    OdpowiedzUsuń
  7. Biszkopt z galaretką kojarzy mi się ze smakami dzieciństwa. Teraz też chętnie poczęstowałabym się kawałkiem takiego ciasta :) Na całe jednak szczęście kompletnie nie potrafię piec, bo myślę, że inaczej różnie by bywało z moją silną wolą i taka bomba kaloryczna zbyt często lądowałaby na moim talerzu ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zrobiłaś mi smaka. Na pewno wypróbuje
    Kasia

    OdpowiedzUsuń

Wpadnij na Instagrama