Milion światów z Tobą - Claudia Gray

by - lutego 22, 2018

Autor: Claudia Gray

Tytuł: Milion światów z Tobą

Wydawnictwo: Jaguar

Okładka: Miękka

Ocena: 7/10

Dziś chcę Was zaprosić na recenzję książki, która miała swoją premierę w styczniu tego roku. Nakładem Wydawnictwa Jaguar, ukazała się trzecia częścią trylogii  Firebird. Zapraszam na interesującą podróż do innych wszechświatów:)

FABUŁA

Już na początku książki dowiemy się jak przerażające są podróże do innych wymiarów. Bohaterka nie może myśleć, oddychać, ma wrażenie jakby umierała.

"Panika przyćmiewa moje myśli i sprawia, że wszystko staje się surrealistyczne. Mój mózg odmawia przyjęcia do wiadomości, że to się dzieje naprawdę, chociaż rzeczywistość rozciąga mi ramiona i napina mięśnie. Czuję każdy kilogram mojego ciała w zesztywniałych palcach i wiem, jak bezpośrednie jest niebezpieczeństwo. Światła miasta wydają się takie odległe, że mogłyby być gwiazdami"

Kobieta - Marguerite- dzięki wynalazkowi swoich rodziców, zwanym "Firebird" ma możliwość podróży do innych wymiarów. Dowiemy się o mającym zostać przeprowadzonym niedługo sabotażowi. 

Rodzice Marguerite, tworząc maszynę do podróży do innych wszechświatów, nie przypuszczali jaką wielką będzie miała moc i ile ona będzie oznaczać. Udanie się do innego wymiaru groziło rozszczepieniem. Tak też stało się w przypadku Paula, który wrócił w tzw "jednym kawałku", ale rozszczepieniu uległa jego osobowość. Jak to się objawiło? A tym, że zaczął zupełnie inaczej się zachowywać. Co jeszcze było zaskakujące, to fakt, iż Marguerite jest z innego świata. 

Oprócz rodziców, główna bohaterka miała też siostrę Josie. Faktycznie coś niedobrego działo się z główną bohaterką, bo przyznała się przed rodzicami do rzeczy, których nie rozumie, nie pamięta i normalnie ich by nie zrobiła. Przez swoje dziwne zachowanie o mało nie zginęła. Rodzice postanowili zawieść ją do Centrali, by tam ją zbadano, wykonano testy diagnostyczne i znaleziono odpowiedź na pytanie, co dzieje się z ich córką.

"Przyglądałam się szeroko otwartymi oczami, jak Paul patrzy na pokonanego przeciwnika. Oddychał ciężko, dygotał od gwałtownego przepływu adrenaliny, ale w słabym świetle widziałam, że z jego twarzy znika grymas furii  znowu zaczyna przypominać Paula, jakiego znałam. Po dłuższej chwili opuścił rękę i odrzucił pistolet na bok".

Jedno co mogło uratować Marguerite i Paula to nadzieja, choć wydarzyło się coś niespodziewanego i złego, o czym dowiecie  się pod koniec książki. Sięgnijcie po Milion światów z Tobą, by przekonać się jak zakończyła się historia głównej bohaterki.

MOJA OPINIA

 Milion światów z Tobą  to moje kolejne podejście do książek z gatunku fantasy. Wspominałam wam już kilka razy, że nie jest to mój ulubiony gatunek literacki, ale postanowiłam dać mu kolejną szansę. Nie wiem dlaczego za nim nie przepadam, może z prostego powodu, że go po prostu nie rozumiem. Filmy takie jak "Gwiezdne wojny", również omijam szerokim łukiem:) O ile uwielbiam thrillery, sensacje, romanse i książki dla dzieci, o tyle jednak nie przekonałam się do fantasy. 

Jak wspominałam we wstępie, książka ta jest częścią serii. Moja wysoka nota jest niewątpliwie za dobre elementy powieści sensacyjnej, ciekawe dialogi i momenty romansów;) Po pierwsze co mi rzuciło się w oczy to tytuł. Wiedząc, że to już trzecia część serii tej autorki, przeczytałam tytuły poprzednich, czyli Tysiąc odłamków Ciebie i Dziesięć tysięcy słońc nad Tobą. Jak widać liczba w tytule wzrasta. A do czego ona nawiązuje? Do liczby ludzi, których ma uratować główna bohaterka. Myślę, że książka spodoba się miłośnikom głównie fantasy, więc jeśli lubicie powieści tego typu, to śmiało po nią sięgnijcie. 

Za egzemplarz książki dziękuję Wydawnictwu Jaguar

_____
Jeśli podoba Ci się mój blog, to zapraszam do:
a) polubienia mojego  FACEBOOKa
i/lub 
b) zaobserwuj profil na  INSTAGRAMie

You May Also Like

19 komentarze

  1. Niestety nie jestem fanką fantastyki ;) ale zdecydowanie brzmi interesująco.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nieczęsto sięgam po tego typu lekturę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. To fakt, książka raczej dla miłośników gatunku fantasy:)

      Usuń
  4. A ja lubię takie książki i chyba juz wiem co będę czytać jak skończę swoją 😊 bardzo mnie zaciekawiłas tą pozycją.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepsze jest to, ze to jedna z trzech czesci😊 może jakbym przeczytała dwie poprzednie to by mi się bardziej spodobalo😁

      Usuń
  5. Fantasy to nie ja...poszukam czegoś innego!

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam fantastykę. Książki często towarzyszą mi w podróży.

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja lubię fantasy. Do wszystkiego trzeba dojrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To moja kolejna próba i mimo szczerych chęci jakoś do mnie nie przemawia😒

      Usuń
  8. Nie lubie przenosić sie w czsie i tracenia pamięci bohaterów w książkach

    OdpowiedzUsuń
  9. Raczej książka nie dla mnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. książka zdecydowanie nie dla mnie, nie czytuję takich pozycji:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. interesująca pozycja dla młodzieży

    OdpowiedzUsuń
  12. nie przepadam za fantastyką wiec to raczej nie propozycja dla mnie

    OdpowiedzUsuń
  13. Pierwszy raz spotykam się z tą autorką i jej powieściami w tej recenzji. W moim wypadku motywy fantastyczne raczej wzmagają zainteresowanie (o czym można się przekonać po treści mojego własnego bloga). Recenzja za dużo nie zdradza co do treści książki, ale bez wątpienia podoba mi się symbolizm w tytule.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że to dobrze, iż nie zdradzam za dużo fabuły, bo co to za frajda dla czytelnika, gdyby jeszcze przed przeczytaniem książki wiedział, jak się skończy. Pozdrawiam:)

      Usuń
  14. W tym momencie czeka na mnie stosik książek do przeczytania, więc odpuszczam. :-)

    OdpowiedzUsuń

Wpadnij na Instagrama