Brownie z buraka wg przepisu Ani z zjem-cie.pl

by - lutego 10, 2018


Witajcie kochani😊 Dziś chcę Wam pokazać przepis Ani ze zjem-cie.pl na brownie z buraków:) Oczywiście nie byłabym sobą, gdybym ciut nie zmodyfikowała przepisu, tzn zmieniłam jedynie rodzaj mąki, z orkiszowej na pszenną i dodałam polewę, ale to co najważniejsze jest autorstwa Ani. Przepis pochodzi z e-book'a, który możecie pobrać absolutnie za darmo ze strony internetowej! Lubię wszelkiego rodzaju ciasta czekoladowe, ostatnie moje brownie znajdziecie TUTAJ:)

SKŁADNIKI:

A) CIASTO:
  • 3 jajka
  • 200 g ugotowanych buraków
  • 100 g rozpuszczonej gorzkiej czekolady
  • 200 g oleju
  • 150 g mąki pszennej
  • 20 g kakao
  • 2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
B) POLEWA:

  • 50 g gorzkiej czekolady
  • 1 łyżka cukru pudru
  • 2 łyżki śmietany 30%

WYKONANIE:

 

A) CIASTO:
Buraki ugotuj i zetrzyj na tarce o grubych oczkach.Rozpuść czekoladę w kąpieli wodnej. Połącz jaja z olejem, cukrem, dodaj rozpuszczoną czekoladę, buraki, ekstrakt z wanilii.
 Wymieszaj. Przesiej mąkę z sodą, solą, kakao, dodaj do ciasta, dokładnie zmiksuj.

 Ciasto wylej do małej keksówki, około 30 cm długości, wyłożonej papierem do pieczenia . Piecz ok. 50 min w temperaturze 180 stopni. Po upieczeniu ostudź na kratce do pieczenia. Jeśli masz ochotę dodaj polewę.

B) POLEWA:
Czekoladę rozpuść w kąpieli wodnej, dodaj przesiany cukier puder, śmietanę, całość wymieszaj do uzyskania gładkiej polewy i posmaruj nią ostudzone ciasto.

Z ogromnym zaciekawieniem i przyjemnością spróbowałam ten przepis i wiem, że ciasto jest przepyszne! Bardzo wilgotne i smaczne, wcale nie czuć w nim buraka:) Przy okazji zachęcam Was do pobrania e-book'a "Legalny przemyt warzyw", z zjem-cie.pl

__________________________________________________________________
Jeśli podoba Ci się mój blog, to zapraszam do:
a) polubienia mojego  FACEBOOK 
i/lub 
b) zaobserwuj profil na  INSTAGRAM


You May Also Like

12 komentarze

  1. Spotkałam się juz z tym przepisem w Sieci. U Ciebie ti drugie moje spotkanie z ciastem z buraka. To chy ba przeznaczenie ze muszę je zrobić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehe to jakieś przeznaczenie;)

      Usuń
    2. A z przeznaczeniem nie nalezy dyskutowac �� Pieknie wyszlo Ci to ciasto ��

      Usuń
    3. Jak przepis dobry to i ciasto wychodzi 😁

      Usuń
  2. Ciasto marchewkowe - owszem, znam. Ale z buraka? Nigdy bym na to nie wpadła. Wygląda świetnie, więc chętnie wypróbuję ten przepis. Dzięki za inspirację! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nigdy nie jadłam ciasta z buraka, ale dzięki przepisowi Ani, wiem że jest przepyszne:)

      Usuń
  3. Musiałabym znaleźć wersję bezglutenową :) Zastanawiam się, skoro nie czuć buraka, to czemu używać buraka? Co on daje?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bezglutenowe brownie znajdziesz w poprzednim moim przepisie:) http://apetyczneksiazki.blogspot.com/2017/12/zdrowe-brownie-wg-przepisu-k-maciejko.html
      Myślę, że burak sprawia, że ciasto jest wilgotne i dzięki niemu ma taką konsystencję, nie zbitą:)

      Usuń
  4. Z buraka jeszcze nie jadłam! Czas nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak brownie - to tylko w wersji klasycznej, napakowane czekoladą i masłem!😉

    OdpowiedzUsuń

Wpadnij na Instagrama