Ciasto francuskie z owocami i kisielem

by - grudnia 03, 2017




Witajcie😊 Chyba powoli przyzwyczaiłam Was, że niedziela to czas, kiedy dodaję przepis na coś słodkiego (nawet nie czuję kiedy rymuję:D) Nie będzie więc niczym zaskakującym przepis na coś słodkiego, tym razem przy użyciu ciasta francuskiego. Oczywiście kupcie je w sklepie, bo zanim zrobicie go sami, to podejrzewam, że odechce Wam się słodkości😃 A więc do dzieła!

SKŁADNIKI:

  • opakowanie ciasta francuskiego
    • 1 jabłko i 1 gruszka
    • 1 łyżeczka cynamonu i 2 łyżki cukru
    • 1 żółtko
    • 300 ml soku pomarańczowego
    • 250 ml wody
    • 2 płaskie łyżki skrobi ziemniaczanej


WYKONANIE:

 




Tortownicę o średnicy 23 cm, wykładamy papierem do pieczenia. Z ciasta wycinamy okrąg na dno formy. Z pozostałego ciasta wycinamy paski o szerokości około 1 cm. Wyklejamy nim brzegi formy. Ciasto wkładamy do piekarnika rozgrzanego do temp 180 stopni, na około 20 min, tak żeby ciasto się trochę podpiekło. Możemy nakłuć je widelcem, lub nie:) W tym czasie przygotowujemy kisiel. Sok z połową wody wlewamy do garnka i gotujemy aż zacznie "bulgotać". W reszcie wody rozpuszczamy skrobię i cukier, wlewamy do soku. Cały czas mieszamy, żeby kisiel się nie przypalił. Ja wolę gęstszy kisiel. Wyciągamy ciasto z piekarnika. Wylewamy na nie kisiel. Układamy na wierzchu pokrojone w paski gruszkę i jabłka, posypujemy cynamonem. Wierzch dekorujemy paskami ciasta francuskiego, ja użyłam 4, bo tyle zostało mi z ciasta (każdy po 1 cm, układam jak na zdjęciu). Smarujemy je rozmąconym żółtkiem i wkładamy na kolejne 25 min do piekarnika, aż ciasto się zrumieni. Po upieczeniu i wystygnięciu wkładamy do lodówki i podajemy mocno ostudzone. Smacznego!🍰🍎🍐

Jest to bardzo proste i szybkie ciasto. Możecie dodać więcej lub mniej cukru, a zamiast soku pomarańczowego, np jabłkowy. Kwestia ulubionego smaku. A czy Wy też sami robicie kisiel czy kupujecie gotowy w torebce? Piszcie w komentarzach:) Miłej niedzieli, A.

_____________________________________________________________________________



Jeśli podoba Ci się mój blog, to zapraszam do:

a) polubienia mojego  FACEBOOK 
i/lub 
b) zaobserwuj profil na  INSTAGRAM

You May Also Like

10 komentarze

  1. Kurcze ciasto i kisiel nie widzialam jeszcze ale brzmi ciekawie i pysznie z checia wyproboje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam ciasto francuskie w kuchni! Banalnie proste i efektowne rzeczy można wyczarować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też:) Dlatego staram się mieć je zawsze w lodówce:D

      Usuń
  3. Ciekawe połączenie :) Muszę kiedyś spróbować, tym bardziej że mąż bardzo lubi kisiel ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wydaje się proste, także chętnie spróbuje :]
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Jadlam juz ciasta z kislem :D dobre byly ale tez bardzo slodkie i zimne. Proste wykonanie za to!

    OdpowiedzUsuń
  6. Zrobienie ciasta francuskiego zajmuje chyba dwa dni ;) weekendu by zabrakło jakbyśmy chcieli zrobić je sami... chociaż mam ochotę kiedyś się za to zabrać! Może na emeryturze ;) :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawe połączenie i takie proste...

    OdpowiedzUsuń
  8. Takiego połączenia jeszcze nie jadałam ;)

    OdpowiedzUsuń

Wpadnij na Instagrama