ZDROWE BROWNIE wg przepisu K. Maciejko - Zielińskiej

by - grudnia 26, 2017


Witajcie kochani😊 Dziś chcę wam pokazać przepis na zdrowe brownie, autorstwa Katarzyny Maciejko - Zielińskiej, która prowadzi blog Słodkie fantazje  Jest to jeden z wielu ciekawych przepisów zawartych w książce Zdrowe słodkości na każdą porę dnia, Wydawnictwa Samo Sedno.

Książka jest pięknie wydana, zawiera wiele ciekawych przepisów na zdrowe słodkości, ja wybrałam ten, który mi najbardziej się spodobał, a to dlatego, że uwielbiam czekoladę i orzechy😋🍫 Pozycja ta ma zaznaczone stopnie trudności danej potrawy, akurat brownie jest łatwe, co osobiście potwierdzam, bo nie miałam żadnego problemu, żeby je zrobić. Jedyną modyfikacją moją było to, że nie dodałam chili, ale tylko dlatego, iż w ciąży nie mogę go jeść. Podałam poniżej oryginalny przepis autorki.

Ciasto bardzo łatwo i szybko się robi, także nawet osoba, która nie ma za wielkiego doświadczenia z pieczeniem, bez problemu sobie z nim poradzi😊 Jak widzicie na zdjęciu poniżej, moje brownie jest ciut niższe od oryginału, ale to tylko dlatego, że miałam większą foremkę, niż podała autorka. Ciasto jest bardzo aromatyczne i pyszne.



SKŁADNIKI:

  • 150 g kaszy jaglanej
  • 400 ml wody
  • 100 g gorzkiej czekolady
  • 50 g masła
  • 2 duże jajka
  • 120 g miodu
  • 120 g jogurtu naturalnego
  • 60 g kakao
  • 1/2 łyżeczki zmielonych płatków chili
  • 100 g orzechów włoskich

WYKONANIE:

 Kaszę jaglaną ugotować na sypko w 400 ml osolonej wody (w razie potrzeby można trochę dolać podczas gotowania) i wystudzić.

Czekoladę i masło rozpuścić w kąpieli wodnej. Przestudzoną kaszę przełożyć do malaksera, dodać resztę składników (oprócz orzechów) i zmiksować na jednolitą masę. Pod koniec wrzucić orzechy i wymieszać łyżką.

Foremkę o wymiarach 20 cm na 20 cm wyłożyć papierem do pieczenia i włożyć do niej masę. Piec w temperaturze 160stopni C (termoobieg) lub 180 stopni C (góra-dół) przez ok. 40 min. Wyjąć z piekarnika, przestudzić w formie, a następnie przełożyć na kratkę i całkowicie wystudzić.*


  • Wskazówka - Miód można zastąpić syropem z agawy (w takiej samej ilości) lub 150 g ksylitolu.

* Przepis Katarzyny Maciejko- Zielińskiej, z książki Zdrowe słodkości na każdą porę dnia, s. 123, Wydawnictwo Samo Sedno.

Jak pisałam wyżej, to jeden z wielu ciekawych przepisów zawartych w tej książce. Każdy tu znajdzie smak, który mu najbardziej się spodoba. Najważniejsze jest to, że te słodkości są zdrowe i pyszne!

A wy też lubicie eksperymentować w kuchni i zamieniać standardowe przepisy na desery, tymi zdrowszymi? Lubicie brownie? Piszcie w komentarzach czy znacie tą książkę😄

Za egzemplarz książki dziękuję Wydawnictwu Samo Sedno



________________________________________________________
Jeśli podoba Ci się mój blog, to zapraszam do:
a) polubienia mojego  FACEBOOK 
i/lub 
b) zaobserwuj profil na  INSTAGRAM




You May Also Like

5 komentarze

  1. Uwielbiam brownie, a już szczególnie ze zdrowych składników! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okazuje się, że zdrowe też może być pyszne😋

      Usuń
  2. Uwielbiam brownie! Najlepsze ciasto na świecie! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Takich przepisów w ostatnim czasie oszukuję - słodko i zdrowo.

    OdpowiedzUsuń

Wpadnij na Instagrama