MADEMOISELLE OISEAU I LISTY Z PRZESZŁOŚCI - A. de la Barre de Nanteuil, Lovisa Burfitt

by - grudnia 13, 2017



Autorki: Andrea de La Barre de Nanteuil, Lovisa Burfitt

Tytuł: Mademioselle Oiseau i listy z przeszłości

Wydawnictwo: Literackie

Okładka: Twarda

Ocena: 9/10

 

Kilka dni temu otrzymałam przesyłkę od Wydawnictwa Literackiego, a w środku była Mademoiselle Oiseau i listy przeszłości. Książka  została napisana przez Andree de La Barre de Nanteuil i Lovisę Burfitt. Pierwsza z nich zawodowo zajmuje się modą i mieszka w Paryżu. Napisała cztery książki dla dzieci.  Druga zaś zilustrowała tą magiczną bajkę z modą, kuchnią, magią i siostrzaną miłością w tle.

FABUŁA:

Akcja tej bajki rozpoczyna się w listopadzie, a kończy w święta w Paryżu. Jak możemy dowiedzieć się z książki, jesień w tym mieście jest cudowna. Tytułowa Mademoiselle Oiseau ma siostrę Luisę, z którą była silnie związana. Tak bardzo, że któregoś dnia jak były młodsze, zrobiły sobie spodnie z trzema nogawkami. Faktem było też to, że kobiety w tamtych czasach nie nosiły spodni. 

"Zanim poznała Mademoiselle Oiseau, nigdy nic jej się nie śniło. Nie miewała snów ani w nocy, ani w dzień. To Mademoiselle Oiseau nauczyła ją śnić. Obrazy senne stały się tak wyraźne, że przypominały rzeczywistość."
W taki sposób tytułowa bohaterka komunikowała się z Isabellą  i zleciła jej znalezienie czegoś co należało do niej. 



"- Poczta. Dostarczyły mi ja moje własne ptaki z Paryża, kiedy jadłam śniadanie. Pojawiły się ni stąd, ni zowąd i obsiadły cały parapet".
Tym razem wydarzyło się coś niezwykłego, bowiem Mademioselle Oiseau zazwyczaj wracała do domu w styczniu, tym razem wróciła przed świętami, by spędzić je wspólnie z siostrą i małymi dziewczynkami, które przypominały ją i Luisę w dzieciństwie.

 

 MOJA OPINIA:


Czytając książkę Mademoiselle Oiseau i listy z przeszłości, pierwszy raz miałam do czynienia z bajką modową. Mademoiselle to dystyngowana, elegancka kobieta, która nosiła perły na szyi, falbanki, piórka we włosach. Dużo podróżowała. W trakcie czytania odniosłam wrażenie, że trochę nawiązuje do historii Mary Poppins, z wyjątkiem tego że nie była nianią. Też miała ciekawe przygody i potrafiła bez problemu się przemieszczać, czyli latać. Nie da się ukryć, iż wyjątkowe było to, że kontaktowała się z Isabella przez sen, dawała jej wskazówki. 

Bajka ta jest pełna uroku, zachwyca od samego początku. Otwierając przesyłkę, moim oczom ukazała się przepięknie książka z ilustracjami Lovisy Burfitt, jednej z najzdolniejszych skandynawskich ilustratorek. Mieszkającej teraz w Paryżu. Mówi się, "nie oceniaj książki po okładce", ale jestem estetyką i tak piękne ilustracje tylko umilają czytanie.

Jeśli macie w rodzinie małą dziewczynkę, elegantkę, która lubi czytać, to koniecznie na święta podarujcie jej ta piękną, książkę, z różową okładką a zapewniam, że będzie zachwycona! Żałuję jedynie, że nie czytałam pierwszej części z tej serii, czyli Historia Mademoiselle Oiseau, by móc lepiej poznać tą niezwykła bohaterkę. Warto przeczytać ją w ten magiczny czas, bowiem najważniejszym celem w niej było podtrzymanie tradycji Świąt Bożego Narodzenia.


Polecam serdecznie tę bajkę nie tylko małym, ale także tym większym dziewczynką, które kochają modę i magię, tym bardziej że przed świętami na stronie Wydawnictwa Literackiego możecie kupić obie części w bardzo atrakcyjnej cenie!


Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Literackiemu
https://www.wydawnictwoliterackie.pl/

You May Also Like

17 komentarze

  1. Brzmi bardzo ciekawie, a okladka sama w sobie jest bardzo przyciagająca :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Widziałam ją dzisiaj w Empiku, mam już 1 część, stwierdziłam, że tą też chętnie bym przeczytała i obejrzała:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeczytałam tą część, a teraz czekam na pierwszą:D

      Usuń
  3. Jaka ładna okładka! A książeczka wydaje się urocza :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna okładka! Zachęciłaś mnie do przeczytania tej książki. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okładka to pierwsza rzecz, która rzuca się w oczy, jest przepiękna:D

      Usuń
  5. Jesień w Paryżu, brzmi zachęcająco!

    OdpowiedzUsuń
  6. Brzmi cudownie! i kojarzy się z beztroską dzieciństwa.

    OdpowiedzUsuń
  7. W sam raz na dugi zimowy wieczór

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeju, ta książka jest idealna dla mnie. Zapisuję sobie na liście do kupienia :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Brzmi naprawdę niebanalnie i myślę, że to fajny pomysł na prezent dla małej elegantki lub przyjaciółki, która kocha modę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Rowniez przymierzam sie do przeczytania tej ksiazki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak już przeczytasz, to daj znać jakie odczucia:)

      Usuń

Wpadnij na Instagrama