Świąteczne pierniczki

by - grudnia 17, 2017


Witajcie kochani😊Dziś chcę Wam pokazać jak zrobić świąteczne dodaję przepis na pierniczki, które są od razu miękkie, czyli jednym słowem od razu można je zjeść!😋 Jeśli robicie pierwszy raz pierniki, ten przepis Wam pomoże, bo poradzicie sobie z nim bez problemu:)


SKŁADNIKI:

  • 2,5 szklanki mąki pszennej
  • 1 opakowanie przyprawy do piernika (20g)
  • 3 łyżki płynnego miodu
  • 0,5 szklanki cukru trzcinowego
  • 100 g masła
  • 1 jajko 
  • 1,5 łyżeczki sody

WYKONANIE:

Do garnka dodajemy miód, masło, cukier. Podgrzewamy aż cukier się rozpuści.  Jak ciecz przestygnie, dodajemy ją do maki, przyprawy, sody, jajka. Dokładnie wyrabiamy, aż ciasto zacznie odchodzić od dłoni. Jeśli masa będzie za lepka, podsypujmy odrobiną mąki. Ciasto wkładamy do lodówki na minimum 1 godzinę, żeby je schłodzić.

 Stolnicę podsypujemy mąką, wałkujemy ciasto na grubość 3-4 mm, nie za cienko, bo pierniczki wyjdą za twarde. Wycinamy foremką pierniki. 

Wkładamy pierniki do piekarnika rozgrzanego do temp. 180 stopni, na 8 minut. Trzeba pilnować tego czasu, żeby ciastka się nie spaliły. Po każdym wycięciu kształtów wałkowałam ciasto od nowa, by zużyć je całe i gotowe:) Po wyciągnięciu z piekarnika, ostudzić ciastka na kratce.

Nie lukruje pierników, ponieważ nie chciałam zakryć wzorków:) Jeśli lubicie słodsze ciastka to dodajcie odrobinę więcej cukru i mniej przyprawy do piernika, bo moje są mocno piernikowe😃 Najważniejsze, że

A Wy już popiekliście pierniki? Jeśli chcecie wiedzieć, gdzie kupiłam foremki to piszcie w komentarzach:) Miłego dnia, A.

You May Also Like

12 komentarze

  1. Bardzo precyzyjne :) muszą smakować nieziemsko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja dzisiaj piekłam i tez nie lukruję:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja upiekłam kruche ciasteczka z cukrem. Nigdy nie robiłam pierniczków, ale zachęciłaś mnie - jutro zrobię :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze warto spróbować czegoś nowego:) polecam



      Usuń
  4. Trzeba spróbować przpis :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie wyszły! :) Też mam te foremki i mam zamiar wypróbować właśnie na pierniczkach :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądają ślicznie i apetycznie. W tym roku wprawdzie już upiekłam ze starego przepisu ale ten przepis na pewno wypróbuję nie wykluczone że wcześniej jak w kolejne święta ;-) BTW fantastyczne foremki.

    OdpowiedzUsuń
  7. ooo masz bardzo ladne pierniczki! U mnie jzu akurat sa zrobione i polukrowane ale smaka i tak robisz :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Ładne kształty ciasteczek, ale ja bym poeksperymentowała z innym rodzajem mąki i słodzidłem innym niż miód. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Całkiem fajny przepis, ale na świąteczne pierniki, to mamy swój własny - sekretny - przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. A mi się bardzo podobają foremki.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja nie wyobrażam sobie Świąt bez pieczenia pierników! Z tym, że na moją rodzinkę i tych wszystkich głodomorów to muszę korzystać przynajmniej z 2 kg mąki :)

    OdpowiedzUsuń

Wpadnij na Instagrama