Jak szybko zrobić babkę cytrynową?

by - grudnia 10, 2017


Witajcie w te niedzielne popołudnie:) Nie wiem jak wy, ale ja o tej porze piję poobiednią kawkę🍵A wiadomo, że jak kawa to i by się ciacho do niej przydało🍰 Dziś przepis na babkę cytrynową z lukrem cytrynowym. Ciasto jest dość wilgotne ze względu na użycie oleju. Niektórzy się za głowę złapią i zapytają a dlaczego nie masło, odpowiedź jest dosyć prosta, jestem nauczona że jak babka to olej i nie uważam, żeby taka jego ilość była szkodliwa😏Wracając do najważniejszego, podaję składniki na formę.

SKŁADNIKI CIASTO:

  • 4 jajka
  • 1 szklanka cukru
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 1/4 szklanki skrobi
  • 3/4 szklanki oleju
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 cytryna

LUKIER

  • 2 łyżki soku z cytryny
  • 1 łyżka przegotowanej wody
  • 3/4 szklanki cukru pudru

WYKONANIE:

 A) CIASTO: Przesiewamy przez sito wszystkie sypkie produkty. Oddzielamy żółtka od białek, ścieramy skórkę z cytryny i wyciskamy z niej sok. Do mąki, cukru i proszku dodajemy żółtka, cukier,olej i cytrynę. Dokładnie mieszamy. 
Białka ubijamy na sztywną  pianę i powoli dodajemy do ciasta. 

Ciasto wylewamy do posmarowanej dobrze masłem blachy i wkładamy do piekarnika rozgrzanego do temp 180stopni na około 40-45 min (ciasto jest dosyć mokre, dlatego potrzebuje trochę więcej czasu).


B) LUKIER: W czasie gdy ciasto się piecze robimy lukier. Cukier puder przesiewamy, dodajemy do niego sok z cytryny, wodę i dokładnie mieszamy. Wylewamy na ostudzone ciasto i gotowe!

Uważajcie wyciągając ciasto  z formy. Jeśli nie lubicie aż tyle cytryny, to zróbcie lukier zastępując sok wodą. Ciasto jest dosyć słodkie i kaloryczne:) Od czasu do czasu możemy sobie na nie pozwolić, zwłaszcza zimą😃

Piszcie w komentarzach czy lubicie/robicie babki, a jeśli tak to jakie? Miłego dnia,A.
_________________________________________________________________________
Jeśli podoba Ci się mój blog, to zapraszam do:
a) polubienia mojego  FACEBOOK 
i/lub 
b) zaobserwuj profil na  INSTAGRAM

You May Also Like

7 komentarze

  1. Z przyjemnością wypróbuje Twój przepis ale chyba muszę kupić inną formę bo ostatnio przy wyciąganiu wszystko mi się poprzyklejało i nie wyglądało za ładnie :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego ważne jest dobre wysmarowanie formy i dla pewności oprószyć odrobiną bułki tartej:)

      Usuń
  2. takiej babki jeszcze nie robiłam ! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam babki :) Proste i pyszne ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nawet ja nie jestem w stanie zepsuć tak prostego ciasta. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeden z moich ulubionych deserów :) Aczkolwiek ja wiecznie kupuję gotową w sklepie - może czas to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie powiem, że nigdy nie kupiłam, ale jak sama zrobisz to smakuje Ci lepiej:D

      Usuń

Wpadnij na Instagrama