Jak zrobić frytki z batatów?

by - grudnia 08, 2017



Witajcie😊 Dziś dodaję przepis na słodkie i pyszne frytki z batatów:) Świetnie się sprawdzą zarówno jako dodatek jak również osobne danie. Pieczone w piekarniku są przepyszne:) Taka ciekawa alternatywa dla klasycznego ziemniaka. Odkryłam je stosunkowo niedawno, ale można powiedzieć że się w nich zakochałam. Uwielbiam ich słodki smak:) A więc do dzieła!:D

SKŁADNIKI: 

 

  •  3 duże bataty
  • 2 - 3 łyżki oliwy, ja użyłam z dodatkiem bazylii
  • 1 łyżka oregano
  • sól

WYKONANIE:

Bataty obrać, umyć i pokroić jak na zdjęciu, w słupki około 1 cm szerokości.


 Blachę wyłożyć papierem do pieczenia. W miseczce wymieszać oregano z oliwą. Wyłożyć bataty na blaszkę i posmarować je oliwą z oregano, na koniec trochę posolić. 



Piekarnik nastawić na temp. 180 stopni. Frytki piec około 25-30 min, zależy ile ich mamy w blaszce. Co jakiś czas zaglądać, żeby nam się za bardzo nie podpiekły. 


PROPOZYCJA PODANIA:


Powyżej pokazane jest z czym można podawać frytki. Przede wszystkim zróbcie sos czosnkowy (3 łyżki jogurtu naturalnego, 2 ząbki czosnku, sól, pieprz do smaku, wymieszać). Jak widzicie upiekłam w piekarniku również udka i pomidorki cherry, są podane na sałacie masłowej z sosem vinegret. Smacznego!

A wy z czym podajecie bataty? Co oprócz frytek z nimi robicie? Piszcie w komentarzach:) Miłego dnia, A.

You May Also Like

4 komentarze

  1. Właśnie szukałam przepisu na frytki z batatów. Nie wiedziałam, że to taka łatwizna :) Koniecznie wypróbuję, bo jeszcze nie miałam okazji jeść słodkich ziemniaczków.

    Pozdrawiam,
    http://tamczytam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Preferuję prostą, domową kuchnię, więc moje przepisy też są proste i smaczne:) Pozdrawiam

      Usuń
  2. Uwielbiam frytki z batatów, ale soli nie używam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Podobnie jak osoba wyżej nie używam soli, ale same frytki uwiebiam :)

    OdpowiedzUsuń

Wpadnij na Instagrama