Tarta z kaszą manną i owocami

by - listopada 26, 2017


Witajcie:) W niedzielę, jak ostatnio zauważyliście dodaję propozycje deserów, które robiłam w niedawnym czasie. Dziś mój kolejny "eksperyment"😊 O ile robienie ciasta kruchego nie sprawia mi żadnych problemów, o tyle nie robiłam jeszcze masy na bazie kaszy manny, ale wyszło pysznie!  Spróbujcie sami w domu, jest przy tym cieście trochę pracy, ale tym większa satysfakcja jak wyjdzie:) A więc do dzieła!

SKŁADNIKI:

CIASTO:

  1. 2 szklanki mąki pszennej
  2. 4 żółtka
  3. 200 g masła lub Kasi
  4. 0,5 szklanki cukru

KREM:

  1. 5 łyżek kaszy mannej
  2. 50 g masła
  3. 3 łyżki miodu (ja użyłam wielokwiatowego)
  4. 500 ml mleka 3,2%
  5. 4 białka

DODATKI:


  1.  1 szt kiwi
  2. 1 bananan
  3. 1-2 łyżki kremu czekoladowego (Nutella itp) - można ten produkt pominąć

 WYKONANIE:

A) CIASTO

Oddzielić żółtka od białek. Do mąki, cukru i masła dodać żółtka. Dokładnie wymieszać i ugnieść ciasto. Włożyć do zamrażarki na 30 minut.

B) KREM:

Odlewamy połowę porcji mleka, część gotujemy na małym ogniu. Kaszę manną dodajemy do pozostałego mleka i dokładnie mieszamy. Gdy mleko zaczyna wrzeć dodajemy kaszę i mieszamy aż masa zgęstnieje. Dzięki rozpuszczeniu jej w mleku, unikniemy powstania grudek. Miksujemy masło z miodem, dodajemy powoli wystudzoną kaszę. Na koniec dodajemy wcześniej ubitą pianę z białek. Delikatnie mieszamy i dodajemy pokrojone w kostkę kiwi i banana.

Wyciągamy ciasto z zamrażarki. Wałkujemy ciasto i wykładamy na tortownicę z papierem do pieczenia. Boki smarujemy masłem i również wyklejamy. Ciasto nakłuwamy widelcem i pieczemy 20 min w temp. 200 stopni. Gdy ciasto się zrumieni, wyciągamy z piekarnika i smarujemy delikatnie Nutellą. Na to wylewamy masę z kaszy i trzemy na tarce pozostałą część ciasta. Wkładamy znowu do piekarnika na 40 min, temp 200 stopni. Ciasto podajemy mocno ostudzone. 


Nie możemy dodać za dużo Nutelli bo może nam rozmoknąć spód, dlatego  można ominąć ten produkt. Do masy z kaszy możemy dodać brzoskwinie, ale ja użyłam takich owoców, jakie miałam w domu. A jeśli widzieliście poprzednie przepisy, to mogliście zauważyć że uwielbiam banany😁🍌

Znacie jakieś inne ciasta, w których jest kasza manna? Kojarzy mi się ona ze smakiem dzieciństwa😊 Piszcie w komentarzach. A jeśli podoba Wam się mój blog, to będzie mi baaaaaaaaaardzo miło jeśli polubicie fanpage na fb, zaobserwujecie Instagram itp:) Miłej niedzieli, A.



You May Also Like

6 komentarze

  1. Wygląda przepysznie. Z chęcią go wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja mam kiedyś robiła takie ciasto na herbatnikach z kaszy manny , muszę spytać ja o przepis ale twoja propozycja też jest świetna

    OdpowiedzUsuń
  3. Aż nabralam ochoty na taka tarte:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pycha, zjadłabym taką tartę, wygląda przesmacznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Brzmi świetnie, a ostatnio kupiłam formę na tarty, więc chyba wypróbuję;)

    OdpowiedzUsuń

Wpadnij na Instagrama