Faszerowane ziemniaki

by - listopada 04, 2017


Witajcie:) Dziś chcę się podzielić z Wami przepisem na ziemniaki w zupełnie nowej odsłonie. Były przepyszne😋 i zrobiły furorę na przyjęciu urodzinowym męża:) Podam Wam składniki na 6 porcji. 

SKŁADNIKI:

  • 6 średniej wielkości ziemniaków
  • 50 g boczku wędzonego
  • 50 g sera żółtego (może być gouda)
  • 2 łyżki oliwy z bazylią
  • mały pęczek szczypiorku
  • 3 łyżki majonezu
  • 3 łyżki śmietany 30%
  • sól, pieprz
  • 2 duże ząbki czosnku.

WYKONANIE:

 
Ziemniaki dokładnie myjemy i smarujemy oliwą z bazylią. Nacinamy je tak, żeby nie przeciąć do końca, odstępy około 0,5 cm. Wkładamy w brytfance do piekarnika - temperatura 180 stopni 1h 15 min-  aż będą miękkie.


 W tym czasie kroimy ser na cienkie plasterki, żeby zmieściły się w szczeliny. Boczek kroimy w drobną kostkę i podsmażamy. Sos czosnkowy: do miseczki dajemy 3 łyżki majonezu i tyle samo łyżek śmietany 30%. Czosnek przeciskamy przez praskę. Doprawiamy solą i pieprzem. 

Gdy ziemniaki będą już miękkie, wyciągamy je z piekarnika i dodajemy w szczeliny ser. Piec 10 minut, aż rozpuści się ser.


Gdy ziemniaki będą już gotowe, dajemy na nie po łyżce sosu czosnkowego, posmażonego boczku i posypujemy drobno pokrojonym szczypiorkiem i gotowe! 


Ziemniaki są przepyszne😋 W wielu podobnych przepisach w internecie, podany jest o wiele krótszy czas, ale wszystko zależy od wielkości ziemniaków a także ich rodzaju. Ja Wam podałam czas potrzebny do upieczenia moich:) Smacznego!

Piszcie w komentarzach, czy tak jak ja uwielbiacie dania z ziemniaków? Niedługo podzielę się z Wami przepisem na kolejne danie ziemniaczane:)Miłego dnia, A

Aha, jeśli podobają Wam się moje przepisy, to udostępnijcie dalej:)

You May Also Like

10 komentarze

  1. Uwielbiam ziemniaki w każdej odsłonie

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam. Jak to pysznie wygląda :))

    OdpowiedzUsuń
  3. O, pycha, podrzuciłaś mi pomysł na ziemniaczki :-) Dziękuję ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bez boczku biorę w ciemno ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Robiłam takie ziemniaczki, wychodzą pyszne i wszystkim szczerze polecam! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja Ilo będzie zachwycona gdy jej takie ziemniole zaserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dawno nie jadłam takich pyszności ze względu na dietę, ale chyba muszę zrobić taki smakołyk mężowi :-)

    OdpowiedzUsuń

Wpadnij na Instagrama