Jakie wnioski po 6 miesiącach blogowania?

by - listopada 24, 2017


Witajcie:) Dokładnie 6 miesięcy temu założyłam bloga:) Nie zrobiłam tego z chęci zarobku, lecz po prostu chciałam się sprawdzić. Jak długo wytrwam w postanowieniu, żeby do Was pisać. Chcę podzielić się z Wami moimi przemyśleniami na temat blogowania, dodam też trochę liczb. 
Odkąd pamiętam lubiłam pisać różnego rodzaju teksty, swego czasu myślałam o zostaniu copywriterką, póki co te plany odsunęłam na bok, bo skupiam się na dzidziusiu w moim brzuchu👶 Pierwotnie blog miał być w głównej mierze o dzieciach, moim przemyśleniach z dnia codziennego, książkach które uwielbiam, ale jak widać z biegiem czasu pomysł ewaluował. Teraz na blogu znajdziecie głównie przepisy na różnego rodzaju dania i recenzje książek. Powód jest dość prozaiczny, najczęściej teraz gotuję, więc i najlepiej mi dodać post z przepisem. Jak już pewnie zauważyliście, jestem zwolenniczką prostej, domowej kuchni, co nie oznacza że nie lubię eksperymentować😊  Wczoraj nastąpiła zmiana nazwy bloga i wyglądu, ponieważ zamierzam się skupić już tylko na gotowaniu i książkach, jak wskazuje sama nazwa😊🍰🍲📖

Najpopularniejsze 3 posty:


Ze względu na dużą ilość przepisów, które dodaję na bloga, najpopularniejsze posty dotyczą gotowania. Poniżej ranking najpopularniejszych 3.

1. Rogaliki z nutellą i truskawkami - 3989 wejść (dla większości z Was pewnie to niewielka liczba, ale dla kogoś początkującego jak ja, ta liczba robi wrażenie.
http://angelaopisuje.blogspot.com/2017/06/rogaliki-z-truskawkami-i-nutella.html


2. Ciasto z budyniem, galaretką i owocami na kruchym spodzie - 2145 wejść
http://angelaopisuje.blogspot.com/2017/07/ciasto-z-budynie-galaretka-i-owocami-na.html


3. Schab wg Magdy Gessler - 2056 wejść
http://angelaopisuje.blogspot.com/2017/11/schab-wg-magdy-gessler.html 

Wnioski z powyższej listy są takie, że moi czytelnicy najbardziej lubią słodkości, bo to one cieszą się największą popularnością:)

 W których miesiącach było najwięcej, a w których najmniej postów

  • Najwięcej - listopad - 13.postów
  • Najmniej - wrzesień - tylko 1 post  ( z przyczyn osobistych)



Gdzie możecie mnie znaleźć:


  • Facebook https://www.facebook.com/apetyczneksiazki/164 polubień strony
  • Instagram https://www.instagram.com/apetyczneksiazki/ 112 obserwatorów

Blog w liczbach

  • Łączna liczba wyświetleń bloga 26.000
    • Liczna UU (unikalnych użytkowników) Google Analytics 2500 (nie jest to zbyt duża liczba, ale pewnie dlatego, że dosyć niedawno odkryłam tą stronę)

     Gdzie promuję bloga

    1. Grupy na facebooku - niby proste, ale warto dołączyć do jakiejś grupy, w moim przypadku należę głównie do grup kulinarnych. Tam po prostu wrzucam linki do swoich dań.
    2. Komentuję inne blogi.
    3. Przede wszystkim staram się pisać regularnie  - bez wątpienia dzięki systematyczności będziesz mieć więcej czytelników
    4. Udostępniam posty z bloga na fb i instagramie.

    Co chciałabym osiągnąć w przeciągu kolejnych 6 miesięcy?

    1. Zwiększyć liczbę czytelników - rzecz prozaiczna, ale myślę że najważniejsza dla blogera.
    2. Nie przestawać pisać:) Znaleźć czas by dodawać w miarę regularnie posty, choć od marca może być ciężko, gdy urodzi się synek:)
    3. Dalej rozwijać swoje pisanie. Chciałabym w przyszłości napisać ebook a może i nawet książkę📖  
    4. Chciałabym napisać więcej postów związanych z dziećmi i recenzjami książek, czyli po prostu znaleźć czas, aby je przeczytać😃
Czy wśród Was są osoby, które mają podobne odczucia względem blogowania? Co osiągnęliście i w jakim czasie? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach:) Miłego dnia, A.

You May Also Like

10 komentarze

  1. Bardzo ciekawe podsumowanie. Sporo wyświetlen bloga, gratulacje. Warto należeć do grupy na FB!;)

    OdpowiedzUsuń
  2. o rany, te rogaliki to ja bym zjadła. Lecę po przepis

    OdpowiedzUsuń
  3. Od czasu do czasu warto robić takie podsumowania i spojrzeć na blog z dystansem ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale mi narobiłaś ochoty na Muffinki. :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. To bardzo dobry wynik jak na pół roku blogowania, najwyraźniej Twój blog jest bardzo dobry, powodzenia w dalszym pisaniu

    OdpowiedzUsuń

Wpadnij na Instagrama