Koperty z ciasta francuskiego

by - listopada 03, 2017


Witajcie:) Dziś chcę się z Wami podzielić pomysłem na przekąskę idealną na różnego rodzaju  przyjęcia. Osobiście zrobiłam je na urodziny męża😊 Składników jest niewiele, a co najważniejsze oprócz tego, że są pyszne to to, iż robi się je niezwykle szybko 😋A więc do dzieła:)

SKŁADNIKI:

  •  Ciasto francuskie 300 g
  • Mięso mielone 250 g (ja użyłam z łopatki wieprzowej)
  • pół pomidora
  • zioła prowansalskie
  • 3 łyżki ketchupu
  • pieprz, papryka ostra
  • odrobina oliwy z oliwek
  • 1 żółtko

WYKONANIE:

Rozgrzewamy patelnię z odrobiną oliwy z oliwek i dajemy na nią mięso. Podsmażamy z dodatkiem przypraw. Na koniec smażenia, czyli po około 10-15 min dodajemy 3 łyżki ketchupu.
 Ciasto francuskie kroimy na 8 kwadratów, na każdym z nich kładziemy po 1-1,5 łyżki mięsa, zamykamy w kopertę.  



Koperty smarujemy rozmąconym żółtkiem i kładziemy na nie po plasterku pomidora, lub tak jak ja po pół (użyłam dużego malinowego). Posypujemy na koniec ziołami. 


Koperty wkładamy do piekarnika rozgrzanego do temp 200 stopni na około 25-30 min, aż ciasto francuskie się zrumieni i gotowe:)


Z podanych składników wyszło 8 sztuk. Smakują dobrze zarówno na ciepło jak i zimno. 
A Wy jakie macie sprawdzone przepisy na szybkie danie na przyjęcia? Pochwalcie się linkami do Waszych  przepisów na blogu w komentarzach, lub po prostu napiszcie😃 Będzie mi miło jeśli polubicie moją stronę na facebooku / instagramie lub udostępnicie ten przepis, żebym więcej osób mogło poznać tą przystawkę👍 Dziękuję i pozdrawiam

Facebook: https://www.facebook.com/Angelaopisuje/
Instagram: https://www.instagram.com/angelaopisuje/
 

You May Also Like

2 komentarze

  1. Na szczęście cisto francuskie można kupić gotowe, lubie takie dania ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie koperty robię na słodko z serem :) Ale z mięsem też wygląda na prosty przepis, więc chętnie wypróbuję

    OdpowiedzUsuń

Wpadnij na Instagrama