Dzień placka ziemniaczanego

by - listopada 13, 2017


Witajcie😊 Pewnie niewiele z was wie, ze dziś jest dzień placka ziemniaczanego! Jako miłośniczka ziemniaków, nie mogłam przepuścić okazji, żeby nie dodać swojej propozycji na placki ziemniaczane. 

SKŁADNIKI:


  • Ok. 1 kg ziemniaków
  • 1 jajko
  • olej do smażenia
  • 1 cebula
  • sól, pieprz
  • 1 łyżeczkę majeranku

WYKONANIE:

Ziemniaki obieramy i trzemy na tarce. Masę przekładamy na sitko, żeby pozbyć się nadmiaru wody. Dodajemy do nich jajko i pokrojoną w drobną kostkę cebulę. Dodajemy sól, pieprz do smaku i majeranek, dokładnie mieszamy. Na patelnię wylewamy olej, ja użyłam rzepakowego. Rozgrzewamy i dajemy po 1 dużej łyżce ziemniaków, przyklepujemy, żeby placki były bardziej płaskie. 

 
Smażymy na złoty kolor. Podajemy z ulubionym sosem, może być mięsny lub pieczarkowy, lub po prostu polewamy śmietaną 12%.


Czy Wy też nie dodajecie do placków mąki? Dzięki temu są bardziej chrupiące:) Piszcie w komentarzach, kto tak jak ja uwielbia tą potrawę🙋 Miłego dnia, A.

You May Also Like

3 komentarze

  1. pychotka, chyba każdy lubi placuszki ziemniaczane:):) Zainteresowanych zapraszam również do obserwowania bloga https://pigulagotuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. U nas w Poznaniu mówi się plendze. Pamiętam jak w podstawówce na wycieczce do Krakowa pokusiłem się na danie "placki ziemniaczane" i pamiętam to rozczarowanie - przecież to zwykłe plendze.

    OdpowiedzUsuń

Wpadnij na Instagrama