Zaczaruj mnie - Karolina Frankowska

by - kwietnia 12, 2018

Autor: Karolina Frankowska

Tytuł:Zaczaruj mnie

Wydawnictwo: Literackie

Okładka: Miękka

Ocena: 9/10

 Witajcie kochani😊  Nie wiem czy wiecie, ale nie jestem wielką fanką seriali...Zdecydowanie bardziej wolę poświęcać czas na czytanie książek czy oglądanie filmów. Tym bardziej byłam ciekawa nowej powieści Karoliny Frankowskiej, na podstawie której powstał serial Za marzenia.

FABUŁA:

 Książka rozpoczyna się od mało przyjemnego incydentu, a mianowicie od spisywania Zosi, Kaśki i Bartka przez policję, która wymierzyła im karę w postaci mandatu, po 300 zł dla każdej z osób.

"Bartek obecnie, jak sam mówi, jest na etapie ,,szukania bluesa", czytaj: życiowego powołania. Co do mnie, to od roku jestem magistrem psychologii i jak miliard innych absolwentów tego kierunku próbuję zaczepić się w branży. Jak mi idzie? W skrócie - porażka. Z naszej trójki tylko Kaśka jest człowiekiem sukcesu. Jako jedyna robi to, co kocha. Skończyła szkołę charakteryzacji filmowej. Pracuje na planie superpopularnej telenoweli Szepty miłości. Jest asystentką charakteryzatorki [...]"

Życie w Warszawie do tanich nie należy, a jako iż Zosia po psychologii nie mogła znaleźć pracy w zawodzie, musiała pójść do jakiejkolwiek, aby mieć za co utrzymać się w stolicy.

Traf chciał, że Zosia dostrzegła  auto, które potrąciło jej rower. Idąc do mieszkania mężczyzny, okazało się, że leży on nieprzytomny. Dziewczyna szybko wezwała karetkę, dzięki czemu uratowała mu życie. To wydarzenie doprowadziło do tego, iż zaprzyjaźniła się z doktor Martą i zaczęła opiekować się starszym mężczyzną. Już nawet nie chciała egzekwować od niego zwrotu pieniędzy za uszkodzony przez niego rower.

Zosia nie miała szczęścia w życiu zawodowym, bo dalej nie mogła znaleźć wymarzonej pracy, a na domiar złego pokłóciła się  z bratem. Nawet nie zgadniecie o co:)

"Mieszkając w Warszawie, zaobserwowałam pewną prawidłowość - jeśli na przejściu dla pieszych stał emeryt, to w dziesięciu przypadkach na dziewięć przebiegał przez jezdnię na czerwonym świetle. Zastanawiałam się, skąd u tej grupy wiekowej taki brak cierpliwości. Przecież kto jak to, ale oni mają czas, żeby poczekać na zielone"

Jedno mogę Wam zdradzić, wszystko się dobrze ułoży, a pod koniec książki dowiecie się po co Zosi, Kaśce i Bartkowi była saperka, w tę pamiętną noc, podczas której zostali spisani przez policję.


MOJA OPINIA:

Chyba każdy z nas lubi pozytywne historie z happy endem:) Ja tak, dlatego chętnie podjęłam się napisania recenzji tej książki, lubię czasem odpocząć od moich kochanym kryminałów:D Po przeczytaniu krótkiej notki o autorce, moje oczekiwania wzrosły, bowiem Zaczaruj mnie, to dzieło scenarzystki wielu słynnych polskich seriali. Powiem wam szczerze, że się nie zawiodłam. Historia trójki przyjaciół wciągnęła mnie od początku, mnogość dialogów sprawiła że przeczytałam powieść ekspresem. Nie bez znaczenia miał na to wpływ również fakt, że co chwile działo się w książce coś zaskakującego. Gdy już myśleliśmy, że sytuacja trójki bohaterów się uspokoiła, to autorka wyprowadza nas z błędu, dostarczając kolejne atrakcje. Przez co na pewno nie będziecie się nudzić.

Podoba mi się to, że Karolina Frankowska opisuje miejsca w Warszawie, co jest dla mnie dodatkowym plusem, bowiem sama nie znam tego miasta. No i co jest też pozytywne, to fakt iż nawiązuje do teraźniejszości, pisząc o programach, które obecnie wyświetlane są w telewizji. W życiu Zosi namiesza aktor, który co ciekawe ma na nazwisko tak, jak jeden z aktorów polskiego kina, znanego z grania właśnie w serialach. Nie chcę Wam zdradzić o kogo chodzi. 

Czytając książkę bardzo się uśmiałam, choć nie zabraknie tu też smutnych historii, ale nie wpływają one negatywnie na ocenę tej powieści, wręcz odwrotnie. Nadają opowieści bardzo realny charakter. Polecam każdemu na poprawę humoru:)

A tak przy okazji, to na podstawie powstał serial Za marzenia. Oglądaliście już, lubicie? Ja chyba się skuszę, żeby porównać treść książki z jej ekranizacją. Miłego dnia,A.


Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Literackiemu
_____
Jeśli podoba Ci się mój blog, to zapraszam do:
a) polubienia mojego  FACEBOOKa
i/lub 
b) zaobserwuj profil na  INSTAGRAMie

You May Also Like

17 komentarze

  1. Super ! Uwielbiam książki, które mają swoje ekranizacje w kinie bądź jako seriale :) Ta też wydaje się być ciekawa :) Chyba sobie ją zakupię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie miałam jeszcze tej książki w swoich dłoniach :/

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam książki o serialu też nie słyszałam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo mnie zaciekawiłaś Kochana.... Chętnie po nią sięgnę!

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie znam, nie słyszałam do tej chwili. Jako że też nie jestem fanką seriali nazwisko autorki również nic mi nie mowi, ale z ciekawości zajrzę do tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawa recenzja. W wolnjej chwili moze uda mi sie przeczytac ksiazke.

    OdpowiedzUsuń
  7. Unikam polskich seriali, dlatego obawiam się że to nie książka dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też nie przepadam za serialami, dlatego wolę książki:P

      Usuń
  8. nie pozostaje mi nic innego, jak zdobyć ta książkę :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak uda Ci się przeczytać, to daj znać jak Ci się podobała:)

      Usuń
  9. Zawsze mam obawy przed książkami, które zostały też zekranizowane. Tej książki ani serialu nie widzialam ale zdecydowanie po Twojej recenzji chętnie sięgnę po książkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. każdy powód, żeby sięgnąć po książkę jest dobry:)

      Usuń
  10. Zdecydowanie wolę najpierw przeczytać książkę, a dopiero potem obejrzeć film :-) A twój opis bardzo zachęca do czytania :-)

    OdpowiedzUsuń

Wpadnij na Instagrama