Będę mamą! - Jillian Michaels

by - kwietnia 09, 2018

Autor:Jillian Michaels

Tytuł: Będę mamą!

Wydawnictwo: Laurum

Okładka: Miękka

Ocena: 8/10

Witajcie w ten słoneczny poniedziałek😊 Prawie miesiąc temu ponownie zostałam mamą:) Tematyka macierzyństwa, ciąży jest mi nie obca, tym bardziej ucieszyłam się, mając możliwość napisania recenzji książki Będę mamą!

"A więc przygotuj się, ponieważ mam zamiar wywrócić do góry nogami wszystko, co wiesz, lub wydaje ci się, że wiesz o ciąży. Nie ma się czym martwić. To same dobre wieści! Jak na przykład to, że wedle badań jeśli w ciąży będziesz o siebie prawidłowo dbać, nie tylko utrzymasz obecną formę fizyczną, ale w wielu przypadkach możesz ją nawet poprawić! Albo to, że jak dowodzą ostatnie badania, ciąża może być źródłem młodości".

We wstępie, autorka przytacza nieznane mi informacje, dotyczące korzyści wynikających z ciąży, np. to, iż może odmłodzić:)  Więcej, znajdziecie w dalszej części wstępu, ale nie chcę za dużo zdradzać. 40 tygodni to dużo i mało czasu, by przygotować swoje ciało na wydanie na świat nowego życia. Najważniejsze w tym okresie jest to, by zrobić wszystko, aby urodzić zdrowe dziecko, ale co stoi na przeszkodzie, żeby dodatkowo też zachować formę? 

Zgadzam się z Jillian, że każda ciąża jest inna. Mogę o tym zapewnić na własnym przykładzie;) Różnica między moimi dziećmi wynosi prawie 5-lat, dodatkowo jestem mamą syna i córki, także wiem, że były to dwie totalnie różne ciąże. Autorka sama jest matką dwójki dzieci, więc jak najbardziej jej osobiste doświadczenia korzystnie wpływają na tę książkę. Najbardziej jednak zszokowała mnie informacja, iż Jillian nigdy nie byłą w ciąży, a jej dzieci urodziła inna kobieta. Możemy zatem pomyśleć, co ona wie o byciu w ciąży? Z dalszej lektury dowiemy się, że kobieta zgłębiała ten temat przez czytanie licznych artykułów. Książka podzielona jest na trzy części.  

"Ciąża to wielka odpowiedzialność. Tak wiele z tego, co w tym okresie robisz, jesz, odczuwasz, czym się otaczasz, dotyczy to nawet docierających do twoich nozdrzy zapachów, może mieć ogromny wpływ na ciebie i na twoje dziecko"

Z pierwszej części dowiemy się, co trzeba zrobić, zanim chce się zajść w ciążę, czyli o przygotowaniu ciała, odpowiednie badania. W tym rozdziale dowiemy się, np ile kaw dziennie możemy wypić. To ważna informacja dla takiego kawosza jak ja:) Wiadomo, ciąża to czas wielu wyrzeczeń, ale przyznajcie sami, czy nie warto? Dowiecie się z książki wielu ważnych informacji i ciekawych na temat tego, co dzieje się z tobą  i dzieckiem, w każdym trymestrze.


 Pewnie pomyślicie sobie po co mi poradnik, skoro w internecie jest tyle informacji i to za darmo? Otóż uważam, że jeśli jesteś w ciąży, lub planujesz być, zwłaszcza jeśli byłaby ona pierwsza, to warto wydać trochę pieniędzy, żeby lepiej się do niej przygotować. Tutaj macie wszystkie informacje zebrane w jednym miejscu, wszystkie fakty, mity, osobiste doświadczenia autorki, a co dla mnie było najważniejsze, opinie lekarzy i specjalistów. Poradnik zawiera wykaz składników odżywczych, tzn tabelę, z której dowiecie się jakie produkty jeść, by podnieść poziom żelaza, tak ważny w ciąży. 

Dodatkowo znajdziecie tu remedium na ciążowe dolegliwości, czyli co robić żeby nie mieć bólu głowy, wiadomo, że nie wolno wtedy brać żadnych lekarstw...Podoba mi się również to, że umieszczone są tu plany posiłków i ćwiczenia dla kobiet w ciąży. Oczywiście nie mówię, iż masz żyć ściśle według rad zawartych w tym poradniku, ale dzięki większości z nich, ułatwisz sobie czas oczekiwania na twojego maluszka:)

Za egzemplarz książki dziękuję Wydawnictwu Laurum

_____
Jeśli podoba Ci się mój blog, to zapraszam do:
a) polubienia mojego  FACEBOOK'a
i/lub 
b) zaobserwuj profil na  INSTAGRAMIE

You May Also Like

12 komentarze

  1. Ja już ciąże mam za sobą i jakoś nie przyszło mi wtedy do głowy by sięgnąć wtedy po taki poradnik

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja w ciąży nie czytałam takich poradników, ciekawe czy dużo straciłam?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o wielu rzeczach już wiedziałam, ale jest tam dużo ciekawych informacji:)

      Usuń
  3. A ja czytałam i czasami znalazłam coś ciekawego. Lubię rozmawiać, czytać, bo nie jestem wszystkowiedząca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj chyba nikt nie wie wszystkiego, nigdy nie zaszkodzi sięgnąć po poradnik i wzbogacić swoją wiedzę:)

      Usuń
  4. Takie poradniki zbierające informacje w jednym miejscy na pewno pomagają, ale obawiam się że żadna książka nie powie jak urodzić zdrowe dziecko, a to autorka deklaruje na okładce ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no niestety tutaj się z Tobą zgadzam...każdy by taką książkę kupił, gdyby była w niej recepta na urodzenie zdrowego dziecka

      Usuń
  5. Myślę, że dobrze mieć od czasu do czasu książki ogólne chociażby o ciąży ;) łatwiej znaleźć informacje niż w internecie. I gratuluje!

    OdpowiedzUsuń
  6. Hmmm nie lubię, gdy poradniki piszą osoby które teoretyzują. To tak jakby dziewica uczyła, jak osiągnąć orgazm.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dobry prezent dla przyszłej mamy :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja w ciąży nie czytałam żadnych poradników tego typu tylko książki różnych autorek na temat, jak to ciężko być matką. Wolałam się przygotować na najgorsze. ;-)

    OdpowiedzUsuń

Wpadnij na Instagrama