Tarta z warzywami i kurczakiem

by - kwietnia 17, 2018

Witajcie kochani😊 Dziś chcę się z Wami podzielić przepisem na tartę, która może stanowić danie samo w sobie, lub dodatek do obiadu. Jego przygotowanie nie zajmie Wam dużo czasu, jest proste i pyszne:)

Składniki


  • 1 opakowanie ciasta francuskiego
  • 1 pierś z kurczaka
  • 1 - 2 łyżki masła
  • sól, pieprz, papryka słodka i ostra, zioła prowansalskie
  • opakowanie warzyw na patelnię (ja użyłam tych z biedronki - 750g)
  • 100 ml śmietany 30%
  • 50 gr żółtego sera
  • 1 jajko

Wykonanie:

Blachę okrągłą o średnicy 25 cm, wykładamy papierem do pieczenia. Wycinamy z ciasta francuskiego okrąg pasujący do dna blachy. Z reszty ciasta wycinamy paski grubości ok 1,5-2 cm i wyklejamy nimi boki tortownicy. Spód wkładamy na 10 min do piekarnika, temp. 180 stopni, żeby podpiec ciasto. 

W czasie gdy ciasto się podpieka, myjemy pierś, kroimy w dużą kostkę. Na patelni rozpuszczamy masło i dajemy na nią pierś doprawioną papryką. Gdy się zrumieni z dwóch stron, dodajemy do niej warzywa na patelnię i lekko podsmażamy przez 5-7 min. Wcześniej warzywa doprawiamy solą i pieprzem.
Do śmietany dodajemy wcześniej starty ser, jedno całe jajko, zioła prowansalskie. Całość dobrze mieszamy i polejemy tym wierzch naszej tarty.
Danie wkładamy do rozgrzanego wcześniej pieca na 40 -45 min (temp.180 stopni). Przez  pierwsze 30 min góra-dół, a pod koniec sama góra, żeby ser się ładnie zrumienił. Tartę kroimy lekko wystudzoną. Smacznego:)

_____
Jeśli podoba Ci się mój blog, to zapraszam do:
a) polubienia mojego  FACEBOOKa
i/lub 
b) zaobserwuj profil na  INSTAGRAMie

You May Also Like

14 komentarze

  1. Fajne, szybkie danie - idealne na dni, kiedy nie o końca mamy ochotę stać przy garach ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. super przepis i łatwy w wykonaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja ostatnio recenzowałam i testuję przepisy z książki "Gotuję, nie marnuję"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. słyszałam o tej książce, ale nie czytałam jej jeszcze, a chętnie bym się dowiedziała jak gotować i nie marnować jedzenia:)

      Usuń
  4. Fantastyczny przepis na podanie warzyw w inny, atrakcyjny sposób :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Aż się głodna zrobiłam. Dzięki za pomysł na kolację :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jedno z lepszych i szybszychdań, jakie znam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie dość że łatwe, to i smaczne!

    OdpowiedzUsuń
  8. Idealny przepis dla mnie! Muszę wykorzystać przy najbliższej okazji :)

    OdpowiedzUsuń

Wpadnij na Instagrama