Begin again - Mona Kasten

by - marca 11, 2018

Autor: Mona Kasten

Tytuł: Begin again

Wydawnictwo: Jaguar

Okładka: Miękka

Ocena: 8/10

Witajcie kochani😊 Dziś chcę Was zaprosić na recenzję książki z gatunku New Adult. To kolejna dobra propozycja  Wydawnictwa Jaguar, będąca pierwszą częścią serii Begin. I tym razem mamy tytuł obcojęzyczny, który nie został jak to zwykle bywa, przetłumaczony na język polski. Bez wątpienia to pozycja dla miłośników tego gatunku literackiego.



FABUŁA

Bohaterką książki jest dziewczyna, która pokonała prawie dwa tysiące kilometrów samochodem. Celem jej podróży był kampus uniwersytecki. Była to pewnego rodzaju ucieczka przed dotychczasowym życiem.

"W końcu mogę zacząć własne życie, robić to, na co mam ochotę. W ostatnich dziewiętnastu latach doświadczyłam cholernie dużo ograniczeń. Czasami postrzegałam samą siebie jako ptaka, który tylko na kilka minut w ciągu dnia może opuścić klatkę - po to, żeby zaprezentować wyuczone sztuczki".

Dziewczyna, odkąd pamięta, zawsze musiała być perfekcyjna. Tyczyło się to też jej fryzury, bo matka regularnie prowadziła ją do fryzjera, by zafarbować jej włosy na taki kolor, jaki ona uznała dla niej za najlepszy. Nic więc dziwnego, że pierwszą rzeczą, jaką zrobiła bohaterka, po przyjeździe do innego miasta, była zmiana fryzury, na taką, jaką ona chciała. Swoisty symbol odzyskanej władzy nad swoim życiem.

Allie, bo tak ma na imię dziewczyna, nie dostała miejsca w akademiku, dlatego była zmuszona wynająć sobie pokój. Poszukiwania były ciężkie, a dziewczyna tak zdesperowana, że w końcu wynajęła pokój od chłopaka imieniem Kaden, z którym delikatnie mówiąc, nie najlepiej się dogadywała. 

Nadszedł dla dziewczyny wielki dzień, rozpoczęły się zajęcia na uczelni, które wypełniły jej cały czas. Studia i spotkania ze znajomymi, to teraz zajmowało Allie. Mimo początkowej niechęci, dziewczyna powoli zaczęła dogadywać się ze swoim współlokatorem. Jakie wydarzenie to zapoczątkowało? O tym przekonacie się, czytając Begin again. 

"Dobrze znam Allie Harper. Przez kilka miesięcy wynajmowałem z nią mieszkanie. Powiem wam szczerze, nie było łatwo. Bynajmniej nie jest idealną współlokatorką, chociaż zapewne starała się wam mówić co innego, z tym swoim niewinnym uśmiechem i mnóstwem pierdółek"

Jak możecie się domyśleć, słowa te wypowiedział Kaden, nie zdradzę jednak kiedy i w jakich okolicznościach. Mogę wam zdradzić tylko, że Allie dostała od niego niezwykły prezent.



MOJA OPINIA

 Begin again, to kolejna ciekawa propozycja dla miłośników gatunku New Adult. Pierwsze co przychodzi mi na myśl, to stwierdzenie: "Kobieta po przejściach, mężczyzna z przeszłością". Nie jest to jednak dosłowne nawiązanie do głównych bohaterów. Powinno was zaciekawić, czemu dziewczyna, której rodzice są bardzo bogaci i można się wydawać jej życie jest idealne, bo ma wszystko, czego pragnie, postanawia dosłownie uciec od poprzedniego życia. Pakuje najpotrzebniejsze rzeczy i wyrusza w podróż ku nowemu życiu, w którym odzyska władzę nad nim. 

Skoro mamy grzeczną bohaterkę, to przyda się i dla kontrastu buntownik. Taki właśnie jest Kaden. Mimo początkowej niechęci, para zaprzyjaźnia się. Powiem szczerze, że dosyć szybko się tego domyśliłam, być może za szybko. Koniec też nie jest zbyt zaskakujący. Jak większość z czytelników woli, historia kończy się happy endem. Pozycja dla tych, którzy lubią lekkie historie o miłości, z pewnymi kłopotami po drodze, ważne że to co źle się zaczęło, skończyło się bardzo dobrze, jak i w tej książce. 

Za książkę dziękuję Wydawnictwu Jaguar
_____
Jeśli podoba Ci się mój blog, to zapraszam do:
a) polubienia mojego  FACEBOOKa
i/lub 
b) zaobserwuj profil na  INSTAGRAMie

You May Also Like

9 komentarze

  1. coś czuję że sięgnę po tą książkę

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam wrażenie, że większość książek nurtu New Adult ma podobny schemat - on buntownik z przeszłością, ona -skryta, po przejściach

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, że ja mam podobne odczucie :)

      Usuń
    2. Zgadzam się z Wami, zazwyczaj na tym temacie bazują te książki..

      Usuń
  3. To raczej nie dla mnie, ale świetnie, ze recenzujesz. Jest teraz tyle książke na rynku, że człowiek jest bezradny momentami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami dobrze przeczytać wcześniej recenzję, by wiedzieć czy warto sięgać po daną pozycje:) pozdrawiam

      Usuń
  4. Tematyka książki raczej nie dla mnie, ale zdjęcia są bardzo ładne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie jest to co prawda "moja literatura", ale recenzja przekonuje do lektury, więc może się skuszę :D

    OdpowiedzUsuń

Wpadnij na Instagrama