Sernik waniliowy

by - czerwca 04, 2017

No i stało się! Mój pierwszy przepis na ciasto😋 Trochę wzbraniałam się przed pieczeniem, nie powiem, lubię gotować, ale to pierwsze wydawało mi się trudniejsze.  Jako stateczna mama i żona postanowiłam nauczyć się trudnej sztuki pieczenia, zwłaszcza że moja rodzinka uwielbia słodkości.

Od zawsze moim ulubionym ciastem był sernik, a jak się później okazało, nawet nieźle wychodzi mi ich pieczenie. Niżej dodaję przepis na sernik, który zrobiłam dość niedawno. Umilał nam on niedzielne popołudnie spędzone wspólnie z rodziną w ogrodzie. Przygotowanie nie zajmie dużo czasu. Nie jest to przepis dla osób dbających o linię, ale po ciężkim tygodniu pracy, uważam że każdy zasługuje na odrobinę przyjemności.😊


Waniliowy sernik

Składniki:
Ciasto:
  • 1 kostka margaryny
  • 3 szklanki mąki pszennej
  • 5 żółtek
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia (lub pół sody)
  • 1 cukier waniliowy
Masa serowa:
  • 1 kg sera z wiaderka (ja użyłam waniliowy Vitello)
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 1 budyń waniliowy
  • 1 żółtko
  • 6 białek
  • szczypta soli  
Przygotowanie:
a) Ciasto: 
Oddzielić żółtka od białek. 5 żółtek dodać do mąki, cukru i proszku do pieczenia. Ugnieść z nich ciasto. W razie potrzeby dodać dodatkowe żółtko.
b) Masa:
Ubić białka ze szczyptą soli i odstawić, Do sera waniliowego dodać budyń, 1 żółtko i wymieszać. Następnie dodać ubite wcześniej białka, tak by masa była puszysta. 
 c) Wykonanie:
Rozgrzać piekarnik do 180 stopni. Okrągłą blachę o średnicy 25 cm wyłożyć papierem do pieczenia. 2/3 ciasta wyłożyć na spód tak by powstała cienka warstwa. Widelcem porobić dziurki, by ciasto zbyt nie urosło. Wstawić do piekarnika i podpiec 10 - 15 min, aby nabrało koloru. Następnie wyłożyć na nie masę serową, potrzeć resztę ciasta na grubych oczkach tarki, żeby zrobić kruszonkę. Piec 60 min (góra-dół). Po upieczeniu uchylić drzwi by ciasto ostygło. Podawać z kawą mrożoną, np z gałką lodów waniliowych😤Smacznego!


Porady:
- zamiast waniliowego, można użyć sera neutralnego
- nie dodawać przypraw do serników, one "zabiją" smak ciasta
- można te ciasto zrobić również na kruchym spodzie
Piszcie w komentarzach czy też używacie tego sera do ciasta, jak wam się ono udało, przesyłajcie zdjęcia swoich 'dzieł" na maila😁 Have a nice day, A.

You May Also Like

7 komentarze

  1. ja ostatnio więcej gotuję niż piekę. Ostatnio zrobiłam chrusty. Umiejętność pieczenia sernika to chyba podstawa. Nigdy nie próbowałam. Z Twojego przepisu to budyń należy dodać ciepły? czy musi być wystudzony?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O dziwo dodaję nie rozrobiony budyń do sera, podpatrzyłam ten sposób na jakimś blogu i u mnie się sprawdza☺

      Usuń
  2. O, uwielbiam wanilie. ❤ Wszystko co waniliowe jest pyszne, a jako że sernik Lubie to w połączeniu ze smakiem wanili może smakować mistrzowsko. :D Dzięki za przepis! Na pewno skorzystam. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj pysznie muszę taki zrobić

    OdpowiedzUsuń
  4. W domu już od kilkunastu lat nie używamy margaryny, wciąż dziwię się, że są jeszcze osoby, które decydują się na jej zakup. Lepiej zamienić na masło ;) A poza tym, to ciasto prezentuje się super. Z chęcią skusiłabym się na kawałek, albo i dwa ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za radę, następnym razem użyje masła☺

      Usuń
  5. Polecam podmienić ser z pudełka na ser śmietankowy ze Strzałkowa ;) Powinien być dostępny w lokalnym sklepiku albo na bazarku. Smak bez porówniania! Ale przyznam, że Twój wygląda imponująco smacznie ;)

    OdpowiedzUsuń

Wpadnij na Instagrama