Leczo

by - czerwca 22, 2017

Hello, kończy się kolejny piękny, słoneczny dzień🌞 Dziś krótko i na temat 😃Podaję Wam przepis na moje leczo. Jak jest lato, to w mojej kuchni króluje cukinia😆Od placków z ziemniaków i cukini po leczo. Korzystajmy z tego warzywa póki można:)

Składniki:
- cukinia - 5 małych sztuk lub 3 większe
- 1 cebula biała
- 3 kiełbasy śląskie
- 1 papryka czerwona
- 250 g pieczarek
- 2 pomidory
- 2 łyżeczki przecieru pomidorowego
- 300 ml bulionu warzywnego lub wody
- sól, pieprz
- 3 łyżki kukurydzy z puszki
- łyżeczka oregano






Wykonanie:
Kiełbasę pokroić na półtalarki, podsmażyć na patelnii cebulę pokrojoną w kostkę, jak się zrumieni dodać pokrojoną w paseczki paprykę czerwoną. W międzyczasie obrać pieczarki, pokroić i podsmażyć. Cukinię obrać, pokroić na ćwiartki, wybrać gniazdka nasienne i pokroić na kawałki szerokości 0,5 cm - 1 cm. Lekko podsmażyć, dodać do cukinii kiełbasę, paprykę i pieczarki, Zalać wszystko 300 ml bulionu warzywnego lub wody, dusić do miękkości 20 - 25 min. Pod koniec dodać pokrojone w kostkę pomidory, 2 łyżeczki przecieru, kukurydzę i doprawić. Smacznego😃

Leczo nadaje się świetnie jako śniadanie do pracy, oczywiście jeśli mamy dostęp do kuchenki lub mikrofalówki:) Można je zamrozić i mieć gotowy obiad w kilka chwil. Jest to moje ulubione danie latem, konsystencją przypomina bigos, jeśli chcecie to dodajcie do niego więcej bulionu/wody. A wy co dodajecie do leczo? Jakie dania robicie z cukinii? Piszcie w komentarzach. Have a nice evening:) A.

You May Also Like

8 komentarze

  1. Uwielbiam leczo i mój przepis wygląda podobnie :) Narobiłaś mi smaka na placki cukiniowe <3

    OdpowiedzUsuń
  2. ja robię inaczej, ale Twoje na pewno też jest pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam te potrawę, prostota i mnogość smaków ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja robię tylko z papryki, ale ta cukinia to wydaje się dobrym pomysłem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. średnio przepadam za cukinią, a to jest jedyne danie oprócz placków z ziemniaków i cukinii, które zjem z tym warzywem:)

      Usuń
  5. Słoneczny dzień? Gdzie Ty mieszkasz?? Bo w Wawie śnieżyca :D
    A przepis wydaje się bardzo ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe:) Ten wpis był wspomnieniem lata, bo u mnie też śnieg:/ Pozdrawiam:)

      Usuń

Wpadnij na Instagrama