3 bajki mojego dzieciństwa

by - czerwca 25, 2017

Hello:) Witajcie w ten piękny, niedzielny poranek. Pewnie mało kto z Was wie, ale dziś, tj. 25.06 wypada Światowy Dzień Smerfa. Z tej okazji postanowiłam, krótko opisać bajki, które najlepiej pamiętam z mojego dzieciństwa. Są wśród nich oczywiście Smerfy, ale nie zabraknie również Gumisi czy Małej Syrenki. Także odliczanie trwa: 3, 2, 1 Start!😃 A jeśli macie ochotę na dalszą część to kliknijcie tutaj.

źródło: Internet

1. Smerfy (ang. The Smurfs) - to małe niebieskie stworki, stworzone przez belgijskiego rysownika komiksowego Pierre’a Culliforda. Któż z nas nie zna Smerfetki, Papy Smerfa, Ważniaka, Lalusia, Pracusia. Można tak wymieniać i wymieniać😆 Postaci te wiodą spokojne życia w swojej "smerfnej" wiosce i bronią się przez atakami Gargamela i jego kota Klakiera. Na podstawie komiksu powstał serial animowany, transmitowany w polskiej telewizji, a także kilka filmów, gry i piosenki. Obecnie możemy udać się do kina na "Smerfy: Poszukiwacze zaginionej wioski". Polecam film wszystkim, nie tylko dzieciom ale i dorosłym😀

źródło: Internet

2. Gumisie - bajka opowiadająca o postaciach, wyglądem przypominających niedźwiadki. Zamieszkują oni Gumisiową Dolinę. Któż z nas nie lubi Kabiego, Sani, Tami, Bunii, Grafiego czy innych. Jak w każdej dobrej bajce są bohaterowie dobrzy i źli. Tą drugą grupę stanowi książę Igthorn i jego ogry. Starają się ukraść Gumisiom ich sok z gumijagód, który na jakiś czas daje im niezwykłą siłę i skoczność😊 Klasyka bajek Walta Disneya

źródło: Internet

3. Mała syrenka - (ang. Little Mermaid) na podstawie baśni Hansa Christiana Andersena, bajka wyprodukowana jak poprzednia pozycja przez wytwórnię Walta Disneya. Opowiada o niezależnej syrence, która chce porzucić ogon i stać się normalną dziewczyną, mieszkającą w świecie ludzi. Bajka dostępna jest w formie serialu jak i filmu pełnometrażowego. Ciekawostką jest fakt, że to pierwsza bajka, w której zastosowano takie efekty jak bąbelki czy poruszające się wodorosty.

Jak widzicie nie są to bajki, w których główną rolę odgrywają efekty wizualne. Najważniejsza jest w nich historia, a opiera się ona głównie na walce dobra ze złem. Najważniejsze dla mnie jest to, że mają one walor edukacyjny. Włączcie te bajki swoim dzieciom, by pokazać im jak odróżniać dobro od zła oraz aby wiedzieć jak powinna wyglądać prawdziwa przyjaźń. Chętnie wracam do tych pozycji, dwie ostatnie oglądam regularnie z moją córką na kanale Disney Junior😊

A wy jakie bajki pamiętacie z dzieciństwa? Zgadzacie się ze mną, że Smerfy, Gumisie i Mała Syrenka to obowiązkowe pozycje do obejrzenia? Piszcie w komentarzach😃 Have a nice day, A.

You May Also Like

9 komentarze

  1. Te same co Ty + muminki, śpiącą królewnę i zakochanego kundla :D

    Kochałam Pocahontas i jej przygody :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ah trudno mi wybrać! Ja uwielbiałam Kacze Opowieści, Gumisie, Alladyna, Ariel, Smurfy, Królestwo Kalendarza, Generał Dimos, Kapitan Jastrząb...! Nie mogę wybrać tylko trzech!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie wybór był trudny, ale jakże przyjemny:)

      Usuń
  3. to też bajki mojego dzieciństwa, szczególnie Smerfy:D

    OdpowiedzUsuń
  4. Również lubiłam je oglądać w dzieciństwie, ale nr 1 zawsze były u mnie Muminki <3 :)
    agnesssja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Moje ulubione bajki z dzieciństwa to był Kot Filemon, Reksio i Kuba Guzik :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Smerfy, to moja ulubiona bajka z dziecinstwa! :) Klaudia J

    OdpowiedzUsuń
  7. W mim przypadku ostatnie miejsce zastąpiła Brygada RR ;)

    OdpowiedzUsuń

Wpadnij na Instagrama