Rogaliki z truskawkami i nutellą

by - czerwca 11, 2017

Nadeszła niedziela, a z nią propozycja szybkiego deseru do poobiedniej kawki😆 Rogaliki z ciasta francuskiego z truskawkami i nutellą, to propozycja dla miłośników tych dwóch rzeczy, takich jak ja😊 Najważniejsze, że szybko się je robi i są przepyszne. Nie ma opcji, żeby się nie udały🍫

Składniki:
  • opakowanie ciasta francuskiego (250 g)
  • ok. 10 - 12 małych truskawek
  • 7-8 łyżeczek nutelli
  • dekoracje do ciast lub rozpuszczona czekolada mleczna do polania
  • żółtko do posmarowania rogalików





Wykonanie:
Ciasto kroimy na pół w poziomie, następnie wycinamy z nich trójkąty. Na każdym z nich dajemy troszkę nutelli i połowę truskawki. Rogaliki zwijamy. Mi wyszło 20 szt, przy czym kilka mniejszych, wszystko zależy od tego jakie będziemy mieć trójkąty. Na blachę wyłożoną papierem do pieczenia układamy rogaliki, smarujemy je roztrzepanym żółtkiem i posypujemy dekoracjami do ciast. Ja użyłam zestawu dla księżniczki dr Oetker (na życzenie mojej córki).  Blachę wkładamy do rozgrzanego do 200 stopni piekarnika. Pieczemy 20 - 25 min. Pierwsze 15 min ustawiamy na góra -dół, spód musi być dobrze przypieczony, bo truskawki puszczą trochę wody, potem samą górę, żeby je zrumienić. Po upieczeniu wyciągamy blachę z pieca i gotowe😤 Smacznego!
Rady:
  • Jeśli nie lubisz truskawek, lub jesteś na nie uczulony, zastąp je malinami, lub po prostu zostaw samą nutellę
  • Rogaliki można polać roztopioną czekoladą mleczną lub posypać cukrem pudrem
  • Zwijać dosyć ciasno, aby truskawka "nie wypadła"
Piszcie w komentarzach jakie wy znacie przepisy na rogaliki z ciasta francuskiego, co byście do nich włożyli, itp.😊 Have a nice day, A.

You May Also Like

8 komentarze

  1. Faktycznie bardzo szybkie rogaliki:) I do tego nutella i truskawak - słodkości do potęgi N :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Oooo to brzmi ciekawie:) Ja tam wolę słodkości:D

      Usuń
  3. Kiedyś zrobiłam podobne rogaliki, zjadłabym znowu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. No nie moge co przepis widze to zapisuje super masz bloga tylko dzieki tobie bede 24/7 w kuchni haha same pysznosci a za rogaliki biore sie teraz

    OdpowiedzUsuń
  5. Jako, że kocham Francję....rogaliki bezsprzecznie mi się kojarza z tym cudnym krajem.,...

    OdpowiedzUsuń
  6. Monika Torkowska30 czerwca 2020 09:42

    Piękne :)

    OdpowiedzUsuń

Wpadnij na Instagrama