"Egzotyczne" babeczki:)

by - czerwca 16, 2017


Pogoda nas dzisiaj nie rozpieszcza. Nie wiem jak u was, ale u mnie jest burza i strasznie pada 😮
Z racji dnia wolnego mam czas na napisanie kolejnego posta😃 Wczoraj piekłam kolejne babeczki, są one bardzo proste, a najważniejsze że nie zajmują dużo czasu i można na bazie jednego ciasta zrobić dwie wersje. Pierwsza propozycja, którą widać na zdjęciu powyżej jest z ananasem, kiwi i nektarynką. Drugą wersję zrobiłam bardziej klasycznie bo z moją ukochana truskawką.

Składniki:
Ciasto:
- 3 szklanki mąki pszennej
- 1 szklanka cukru pudru
- 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia, możecie zamiast niego użyć odrobinę sody
- 400 ml mleka
- 2 jajka
- 2/3 szklanki oleju
- 3 łyżeczki ciemnego kakao 
Nadzienie:
- 1 kiwi
- 1 nektarynkę
- ok 100 gr ananasa
ananas, kiwi, nektarynka

truskaweczki:)

babeczki z kiwi, ananasem i nektarynką
z truskawkami





Wykonanie:
Składniki ciasta dodajemy do miski i miksujemy do uzyskania jednolitej masy. W tym czasie owoce kroimy w drobną kostkę i mieszamy. Rozgrzewamy piekarnik do 200 stopni, foremki na babeczki wypełniamy po jednej łyżce ciasta, potem 1 łyżeczka owoców, a na końcu dodajemy kolejna warstwę ciasta, żeby przykryć owoce. Pieczemy przez 25 - 30 min, żeby babeczki nie były surowe w środku (Owoce mogą puścić sok). Po upieczeniu posypujemy cukrem pudrem i gotowe!🍍🍓

Propozycje:
- Zamiast cukru pudru, można użyć zwykłego
- Jeśli nie lubicie jak wam coś chrupie, możecie owoce zblendować zanim dodacie je do babeczek
- Jeśli owoce są za mało słodkie, dodajcie do nich odrobinę miodu
- Idealne do kawy, jeśli zostanie wam owoców, zblendujcie je razem z truskawkami i macie pyszny koktajl.



Sezon na truskawki trwa więc korzystajcie😃 Ciasta starczyło mi na 22 babeczki, kończąc tego posta zostały już tylko 2😊 A wy co ostatnio upiekliście? Jakie owoce dodalibyście do środka? Piszcie w komentarzach. Have a nice day, A.

You May Also Like

1 komentarze

Wpadnij na Instagrama