5 zabaw z doktor Dośką

by - czerwca 17, 2017

Pogoda nas dzisiaj nie rozpieszcza, za oknem deszcz i zimno. Nie bardzo jest możliwość wyjścia na spacer, poskakania na trampolinie, popływania w basenie czy innych fajnych rzeczy, które można robić na świeżym powietrzu😟



Robiąc porządki w pokoju córeczki natknęłam się na kilka fajnych zabawek z bajki "Klinika dla pluszaków" jest ich dużo, ale ja postanowiłam przedstawić wam 5, które moim zdaniem są warte opisania, dzięki nim można spędzić wspólnie z dzieckiem czas w domu.

NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE O BAJCE
 Doktor Dosia prowadzi klinikę dla pluszaków. Dzięki magicznemu stetoskopowi może rozmawiać z maskotkami i zabawkami. Dosia pomaga swoim przyjaciołom, gdy coś im się stanie. W klinice pomagają jej: owca Besia, smok Stefan, bałwan Mrozek i hipopotamcia Hela, która każdą diagnozę wpisuje w "wielkiej księdze straszliwych Au - Au".


1. DZIEŃ Z DOKTOR DOSIĄ

 Jest to jedna  z dwóch propozycji książkowych. Jak sami widzicie kosztowała aż 14,99😂 Jeśli dobrze pamiętam kupiona była w Biedronce. Książka wydawnictwa Egmont, zawiera fajny gadżet jakim jest zegar, dzięki niemu dziecko może nauczyć się godzin, wie co się dzieje o danej porze dni. Na każdej stronie książki inna postać opowiada jaką funkcję pełni w Klinice dla pluszaków i mówi co robi o danej godzinie, np hipopotamcia Hela o 8 przychodzi do kliniki. Zadaniem dzieci jest ustawienie wskazówek zegara na podanej godzinie. Duże litery pomagają dzieciom, które dopiero co nauczyły się czytać, kolorowe obrazki przyciągają uwagę, ale dla mnie i tak najważniejszy jest walor edukacyjny, czyli nauka odczytywania godzin na zegarze.😃

2. ZMARZNIĘTY MROZEK

Kolejna książka jest również propozycją wydawnictwa Egmont. Jak widać na zdjęciu można ją dosłownie wziąć do ręki:) To historia bałwanka Mrozka, który nie chciał się przyznać Dosi, że jest mu zimno na śniegu. Kiedy dziewczynka wróciła po niego, był on cały zmarznięty, wzięła go do kliniki i ogrzała. Zaś z książki możemy się dowiedzieć, że przytulanie to najlepszy lek na świecie.Książka zawiera kilka dodatkowych kart pracy, np dowiemy się jakie wskazówki daje doktor Dosia przed wyjściem na dwór zimą, można połączyć kropki i stworzyć bałwanka, znaleźć dwa identyczne bałwanki, pokolorować Dosię, zaznaczyć najmniejszy przedmiot w każdym rzędzie czy zaznaczyć i policzyć wszystkie obrazki, na których jest Mrozek. Jak widać nie jest to tylko książka do czytania, po jej lekturze można miło spędzić czas kolorując, łącząc kropki, czy liczyć.

3. KOLOROWANKA I NAKLEJKI

Ostatnia propozycja tzw papierowa, to nie jest typowa książka, to kolorowanka z naklejkami. Nie wiem jak wasze dzieci, ale moja córka uwielbia te dwie rzeczy, a jeśli są połączone to jeszcze lepiej! Nie jest to tylko kolorowanka, lecz również aby dobrze przykleić daną naklejkę, należy dokładnie przeczytać polecenie. Ciekawy sposób na wspólne spędzenie czasu z dzieckiem, które jeszcze nie potrafi czytać, lub ma z tym problemy.




4.MNIAM I HOP, CZYLI JAK ŻYĆ ZDROWO

Kolejna propozycja to propozycja firmy Beniamin. Jest to gra planszowa dla osób od 4 do 104 roku życia, dla 2 do 4 graczy. Pionki przedstawiają postacie związane z bajką. Opis z pudełka: " W trakcie gry dzieci muszą wykazać się sprawnością fizyczną oraz wiedzą na temat zdrowego trybu życia. Zadania i pytania mają pomóc przyswoić wiedzę równocześnie bawiąc i ciesząc. Wygrywa ten gracz który jak pierwszy ułoży cały obrazek i dotrze do celu - kliniki dla pluszaków". Mimo podania, że najniższy wiek gracza to 4 lata, uważam iż może on jeszcze mieć problemy z poprawną odpowiedzią na pytania, raczej zalecam to dla 5 latków, a już dla 6 latków najlepiej.



5. ABECADŁO

Ostatnia propozycja, jak sama nazwa wskazuje, związana będzie z literami. Składa się ona z planszy, 22 klocków 3D, 22 klocków zwykłych, 22 żetonów i instrukcji. Opis z pudełka: "Jej zadaniem jest pomoc w rozpoznawaniu i opanowaniu pisowni literek, a także ćwiczenie pamięci wzrokowej i spostrzegawczości". Uwagę przyciągają karty 3D, które moim zdaniem stanowią największy atut tej gry i podobnie jak jej poprzedniczka, jest autorstwa firmy Beniamin.

Mam nadzieję, że choć trochę przybliżyłam wam tą bajkę, do pooglądania na kanale Dinseny Junior. Uwierzcie mi z bajkami jestem na bieżąco, nawet teraz kończąc tego posta leci bajka :
"Moi przyjaciele - Tygrys i Kubuś" Moim zdaniem Klinika dla pluszaków to bajka, którą warto obejrzeć, gdyż uczy ona empatii. A wy co oglądacie ze swoimi dziećmi? W co bawicie się w domu? Piszcie w komentarzach😁Have a nice day, A

You May Also Like

12 komentarze

  1. O tak doctor Dośka leci I u nas... na zmiane z Psim patrolem, wissper, kubusiem, shimmer I shine itd ��

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedy sama byłam mała, zachwycałam się właśnie takimi ,, seriami '', kiedy z bajki można było znaleźć w sklepach wiele dodatków. Ciekawe to :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla mnie też ważne są walory edukacyjne uwrażliwienia na zwierzaki i empatię, nauczenia że zwierzę też czuje.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzieciaki uwielbiają tego typu książeczki, tyle pomysłów do zabaw. :)
    Bookendorfina

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna seria. Ja dla swojej córki kupuję dużo tego typu książeczek.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie spotkałam się z nimi wcześniej - mam syna więc pewnie dlatego - córka jest jeszcze za mała na książeczki ale już zaczynam się rozglądać za odpowiednimi.

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajne na prezent, a pora na prezenty jest zawsze :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajne zestawienie, zwłąszcza dla małych fanek i fanów tej bajki :) Mój syn akurat nie przepada za tą bajką.

    OdpowiedzUsuń
  9. Dośka to jedna z ulubionych bohaterek mojego synka :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Podoba mi się w "chwyć bajeczkę" to, że oprócz bajki do czytania są również zadania angażujące małego słuchacza do myślenia i zabawy :)

    OdpowiedzUsuń

Wpadnij na Instagrama