Niemiecki od rana do wieczora

by - maja 03, 2018

Autorzy: Agnieszka Drummer, Agnieszka Sochal, Przemysław Wolski

Tytuł: Niemiecki od rana do wieczora

Wydawnictwo:Poltext

Okładka: Miękka

Witajcie kochani:) Majówka powoli dobiega końca, u mnie była pod znakiem recenzji. Zwykle mam przyjemność opisywania różnego rodzaju powieści. Tym razem przyszła kolej na książkę, która służy nauce języka niemieckiego od podstaw.

Z wykształcenia jestem filologiem angielskim, ale jeśli mam być z Wami szczera, to od liceum nie przepadam za tym językiem...Pierwszy kontakt z nim miałam właśnie na studiach w ramach lektoratu i o dziwo dla mnie całkiem dobrze mi szło. Niby ma wiele wspólnego z angielskim, jednak mi było ciężko się go nauczyć. Może nie posługuję się nim płynnie, ale śmiało mogę powiedzieć, że dużo rozumiem:) Tyle o mnie, a teraz przejdźmy do książki, którą chciałam Wam przedstawić.

Jest to podręcznik, który ma Wam pomóc nauczyć się podstaw niemieckiego. Wiadomo, ten język może Wam się przydać gdy wyjedziecie do pracy, lub na wycieczkę. Dobrze, więc znać podstawowe zwroty, a dzięki tej książce poznacie te najważniejsze, które ułatwią bez wątpienia komunikację. 


Podręcznik podzielony jest na siedem rozdziałów, a każdy z nich ma swoją nazwę od dnia tygodnia, rozpoczynając od poniedziałku. W każdym z nich znajdziecie przykłady rozmówek z życia codziennego, dzięki czemu będziecie wiedzieli co odpowiedzieć w danej sytuacji. Ta książka jest inna od dostępnych na rynku, bo przez cały tydzień towarzyszycie rodzinie polsko-niemieckiej, dzięki czemu poznacie ich życie domowe, zawodowe i relacje międzyludzkie. Materiał w niej zawartych oparty jest na dialogach, co motywuje do nauki mówienia, a to jedna z najważniejszych umiejętności w nauce nowego języka. 

Rozmowy zapisane są w języku niemieckim i polskim, dzięki czemu będzie nam łatwiej się go nauczyć, tym bardziej jeśli jest to nasz pierwszy kontakt z niemieckim. Dobrze też, że na końcu podręcznika znajduje się słownik z najważniejszymi słowami, które powinniśmy znać. Nie bez znaczenia jest również fakt, iż autorzy umieścili link do wersji audio, żebyśmy się mogli osłuchać z językiem. 


Moim zdaniem nic nie zastąpi kontaktu z żywym językiem, lub naukę z lektorem. Propozycja nauki z podręcznika, jest dobra dla osób, które nie mają takiej możliwości, lub po prostu się wstydzą uczyć w szkole językowej, nie znając podstaw, lub zwyczajnie nie mają na to czasu, a potrzebują szybkich efektów. Ciekawa propozycja dla osób, które chcą poznać podstawy języka niemieckiego, nie wydając przy tym dużo pieniędzy i oczekują szybkich efektów:) Miłego dnia, A.

A jak z Waszą znajomością języka niemieckiego? Znacie? Lubicie? Jesteście zwolennikami nauki samemu w domu, czy wolicie w szkole językowej, na korepetycjach? Piszcie w komentarzach:)

Za książkę dziękuję Wydawnictwu Poltext 
 
_____
Jeśli podoba Ci się mój blog, to zapraszam do:
a) polubienia mojego  FACEBOOKa
i/lub 
b) zaobserwuj profil na  INSTAGRAMie

You May Also Like

6 komentarze

  1. Znam niemieckji ale juz duzo zapomniałam, musiałabym odswieżyć, wyjechac na dłużej, pobyć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. według mnie nie ma nic lepszego od pobytu w kraju i osłuchaniu się języka

      Usuń
  2. Jakoś nie mogę się przekonać do niemieckiego. Za "twardy" dla mnie ten język! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Swój pobyt w gimnazjum mogłabym nazwać tak samo jak tę książkę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja styczność z niemieckim miałam dopiero na studiach, a w liceum wybrałam francuski:)

      Usuń

Wpadnij na Instagrama