Gofry z bitą śmietaną, owocami i miodem

by - lipca 30, 2017


Hello, witajcie w ten piękny, gorący dzień:) Dziś już się lepiej czuję, także spełniłam prośbę mojej córeczki i zrobiłam jej ulubione gofry😃 Nie powiem, sama też z chęcią je zjadłam😊 Moja gofrownica ma nietypowy kształt myszki Mickey. Z podanego przepisu wyszło mi 11 gofrów, jeśli chcecie więcej, to po prostu podwójcie składniki. Ciasto nie jest słodkie, za to dodatki świetnie dopełnią całości. Najważniejsze, że jest to naturalna śmietana, więc trzeba ją zjeść tego samego dnia. Przepis poniżej.

Składniki ciasto:
  • 1,5 szklanki mąki
  • 2 jajka
  • 1 szklanka mleka
  • pół opakowania  cukru waniliowego
  • 2 łyżki roztopionego masła (nie za gorącego)
  • 0,5 łyżeczki sody
  • szczypta soli
Bita śmietana:
  • 250 ml śmietany 30 %
  • 1 łyżka cukru
  • 1 łyżeczka startej czekolady gorzkiej
Dodatki:
  • 1 banan
  • 1 brzoskwinia
  • 1 łyżeczka miodu 








 Wykonanie:
Oddzielić żółtka od białek. Do białek dodać szczyptę soli i ubić na pianę. W tym czasie przesiewamy mąkę do miski, następnie dajemy żółtka, cukier waniliowy, masło, mleko i sodę. Wszystko dokładnie mieszamy i na koniec dodajemy ubite wcześniej białka. Dzięki temu ciasto będzie puszyste. Gofrownicę posmarować odrobiną stopionego masła, piec około 5-10 min (aż gofry będą rumiane). Wszystko zależy od naszej gofrownicy. Następnie ubijamy śmietanę 30 % z cukrem i na koniec dodajemy czekoladę, całość mieszamy. W czasie gdy stygną  gofry kroimy owoce na drobną kostkę i mieszamy z miodem. Bitą śmietanę wyciskamy na gofry przy pomocy rękawa cukierniczego, a jeśli nie mamy to wystarczy zwykła łyżka. Na koniec dodajemy owoce w miodzie i gotowe😃

A wy jakie macie przepisy na gofry? Jakie są Wasze ulubione dodatki? Piszcie w komentarzach😗 Have a good day, A.

You May Also Like

7 komentarze

  1. Jak ja dawno nie jadłam gofrów, muszę zrobić jak przyjdą wnuki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ narobiłaś mi smaku! Szkoda, że nie mam gofrownicy. :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie gofry w kształcie myszki Mickey to sama bym z chęcią zjadła!!! Nawet bez żadnych dodatków :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Kocham gofry ale niestety nie mam gofrownicy :(.
    Gdzie kupiłaś swoją Myszkową?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gofrownica to prezent od babci z Finlandii, u nas nie widziałam podobnej...

      Usuń
  5. Widzę , że gofrownica wypróbowana a gdzie gofry dla babci :-)

    OdpowiedzUsuń

Wpadnij na Instagrama