Prosty biszkopt z truskawkami i galaretką

by - czerwca 08, 2020


Pogoda nas nie rozpieszcza, więc warto poprawić sobie humor dobrym ciastem :) Jeśli nie macie za wiele czasu, a chcecie coś dobrego, prostego i taniego, to przepis jest idealny dla was! :) Zresztą zaraz sami się przekonacie, jak niewiele czasu i produktów potrzeba, żeby zrobić ekspresowy biszkopt z truskawkami i galaretką. Jeśli macie ochotę na przepis na domowy biszkopt, to  wskakujcie tutaj.


Składniki:

  • opakowanie biszkoptów (180 g)
  • 200 ml śmietany 30 %
  • 50 g czekolady mlecznej
  • około 400-500 g truskawek
  • 1 łyżka cukru pudru
  • 1 opakowanie galaretki (ja użyłam cytrynowej, bo taką miałam w domu)
  • 400 ml wrzątku


Wykonanie:

1. Prostokątną blachę wyłożyć papierem do pieczenia.
2. Położyć na niej biszkopty, tak jak na zdjęciu powyżej.
3. Ubić śmietanę, dodać powoli cukier puder.
4. Zetrzeć czekoladę na tarce o małych oczkach i dodać do ubitej śmietany.
5. Truskawki pokroić na plasterki, ułożyć jak na zdjęciu.
6. Przygotować galaretkę jak w przepisie na opakowaniu. Zalać nią ciasto jak zacznie tężeć.
7. Wstawić do piekarnika, aż galaretka się zetnie, ciasto podawać dobrze schłodzone i gotowe!

Teraz mamy sezon na truskawki, aż żal nie zrobić z nich czegoś dobrego. Z części przygotowałam też koktajl. A wy macie jakieś ulubione desery z truskawkami, wolicie ciasta, koktajle, a może pierogi? Podzielcie się w komentarzu swoimi pomysłami na użycie tych owoców:) Dobrego dnia! Angela

_____
Jeśli podoba Ci się mój blog, to zapraszam do:
a) polubienia mojego  FACEBOOKa
i/lub 
b) zaobserwuj profil na  INSTAGRAMie

You May Also Like

15 komentarze

  1. uwilebiam to ciasto! moja babcia je czseto robi! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Z truskawkami ciasta są najlepsze ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Teraz sezon na truskawki się zaczął także przepis wsam raz na lato.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej wykorzystać ten okres, póki mamy dostęp do świeżych truskawek:)

      Usuń
  4. Monika Torkowska11 czerwca 2020 19:43

    Uwielbiam truskawki!

    OdpowiedzUsuń
  5. Niezmiernie cierpię w sezonie truskawkowym, bo niestety jestem uczulona na histaminę, więc na truskawki mogę tylko popatrzeć

    OdpowiedzUsuń
  6. Moje dzieciaki uwielbiają takie ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
  7. wczoraj okazało się, że moje dzieci lubią galaretkę, chociaż ostatnio nią pluły... musze wypróbować ten przepis :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mój syn pluje galaretką z delicji, a tu byłam zaskoczona bo najpierw zjadł galaretkę, a na końcu biszkopt :)

      Usuń
  8. Polecam zamiast biszkoptów dać solone herbatniki. Totalnie zmienia smak, a to jedno z najlepszych letnich szybkich ciast.

    OdpowiedzUsuń
  9. O mniam! Ja bardzo lubię sernik na zimno z truskawkami i galaretką, ale ta wersja jak najbardziej też do mnie przemawia! <3 Sezon na truskawki w pełni, więc trzeba go wykorzystać. :)

    OdpowiedzUsuń

Wpadnij na Instagrama