Jakie są plusy i minusy pracy zdalnej?

by - marca 16, 2020


Jak wygląda praca w trybie home office?


Witajcie kochani :) Obecna sytuacja zmusza nas do wielu zmian. Ze względu na koronawirusa m.in zostały zamknięte placówki oświatowe, wiele firm przeszło w tryb pracy zdalnej, właśnie na tym temacie chcę się skupić w tym poście.

Pracuję jako nauczycielka, mam dziecko w wieku żłobkowym i przedszkolnym, więc przez najbliższy czas zostaje z nimi w domu, z racji zamknięcia mojego miejsca pracy. Po godzinach też rozwijam swój biznes w oparciu o mlm czyli marketing sieciowy w firmie Oriflame. Jeśli będziecie chcieli, to mogę kiedyś napisać jak to wygląda w praktyce. Co nieco wspominałam o tym w artykule pt 5 pomysłów na pracę dla młodej mamy.

Swoją pracę nauczycielki będę wykonywała zdalnie. Pracuję w przedszkolu, więc bardziej będzie opierała się ona na uzupełnianiu dokumentacji, przygotowywaniu materiałów, dekoracji. Chcę wam opisać jakie są moim zdaniem plusy i minusy pracy zdalnej.

Co potrzeba do pracy zdalnej

Zacznę od rzeczy moim zdaniem najważniejszej, ale nie koniecznie dla wszystkich znanej, czyli od odpowiedzi, co trzeba zrobić, żeby pracować zdalnie? 

  • komputer - rzecz najważniejsza, czasem wystarczy też dobry telefon
  • dostęp do Internetu
  • edytory tekstu, mail, czasem programy do komunikacji takie jak Skype, Zoom czy Clickmeeting
Sądzę, że wymieniłam te najważniejsze, oczywiście niektórzy potrzebują więcej gadżetów, jednak te spokojnie wystarczą.

Jakie są plusy pracy zdalnej?

Wymienię 4 argumenty, które przemawiają za taką formą pracy, ale można by dodać jeszcze więcej, a są to:
  •  jest to wygodna forma, bo nie musimy nigdzie wychodzić, nie straszna nam pogoda, bo pracujemy w domu
  • nie tracimy czasu na dojazdy ani pieniędzy
  • pracę wykonujemy w godzinach, które nam odpowiadają (chyba, że masz godziny pracy ustalone przez pracodawcę)
  • pracę można godzić z innymi obowiązkami, np z macierzyństwem

 Jakie są minusy pracy zdalnej?

- brak kontaktu z innymi osobami
- ciężko się zmobilizować, gdy wiemy że nie stoi nad nami szef, możemy się wtedy rozleniwić
- to co podałam wyżej jako plus, czyli pracę z dziećmi, może też być minusem, bo dzieci będą wymagały naszej uwagi i niekoniecznie zrozumieją,że mama teraz pracuje
- rozproszenie - najlepiej wyznaczyć sobie osobne pomieszczenie w domu, w którym będziemy pracować i rzeczy typu nieumyte naczynia, brudne pranie nie będą nas rozpraszać 
Praca zdalna w domu z dzieckiem

Podsumowanie 

Jak widzicie plusów i minusów wymieniłam po tyle samo, od nas zależy, które bardziej do nas przemawiają. Mi osobiście praca zdalna zdecydowanie przemawia na plus, więc bardzo się cieszę, że staje się ona popularniejsza wśród pracodawców. Oczywiście nie wszystkie zawody, np lekarze, pielęgniarki, budowlańcy itd mogą pracować  w ten sposób, ale dobrze że w tym trudnym czasie pozostałe profesje mogą w ten sposób kontynuować swoją pracę. 

A wy pracujecie zdalnie? Jakie waszym zdaniem są jej plusy i minusy? Piszcie w komentarzach, miłego dnia, A. 


_____
Jeśli podoba Ci się mój blog, to zapraszam do:
a) polubienia mojego  FACEBOOKa
i/lub 
b) zaobserwuj profil na  INSTAGRAMie

You May Also Like

15 komentarze

  1. Sama prawda, praca z dziećmi bywa ciężka do ogarnięcia ale jak trzeba dać rade to da się zmobilizować

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie jest pół na pół i bardzo mi to odpowiada. Sporo pracy wykonuję zdalnie w domu, ale z racji tego, iż pracuję jako fotograf wnętrz - jeżdżę na zlecenia do. Dzięki temu mam utrzymany kontakt z ludźmi i wyjście z domu - bo tego bardzo by mi brakowało, gdybym tylko przed komputerem siedziała. Zachowuję balans!

    OdpowiedzUsuń
  3. Brak kontaktu z innymi ludźmi zdecydowanie przesunąłbym do plusów. Brak bezwartościowych ploteczek i szefa, który sam nie wie czego chce, ale no "mógłbyś więcej robić". Mimo, że wszystko zrobione.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja akurat lubię kontakt z ludźmi, dla kogoś innego to minus😊

      Usuń
  4. Jak na razie ja walczę z rozproszeniem - ale to kwestia wyćwiczenia ;) Do tej pory nigdy nie pracowałam z domu, więc muszę na nowo ogarnąć rzeczywistość ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Początki nie są łatwe, trzymam kciuki za Ciebie

      Usuń
  5. Praca zdalna ma wiele plusów, ale wymaga też samozaparcia i samodyscypliny. Choć praca zdalna z dzieckiem u boku nie jest łatwa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest łatwo, ale jakoś trzeba sobie radzić 😊

      Usuń
  6. I jak odnajdujesz sie w takiej pracy zdalnej? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wiadomo, że z dziećmi u boku nie jest najłatwiej, ale dobrze że mogę pracować zdalnie, bo ja z takich osób, co długo nie usiedzą na miejscu :) nie powiem, tęsknię za "moimi" maluszkami, ale pociesza mnie myśl że pracuję nad materiałami, z których oni mogą skorzystać

      Usuń
  7. Plusy: nie trzeba marnować 2-3h życia dziennie na dojazdy. Można sobie urządzić domowe biuro dokładnie tak, jak się ma na to ochotę. Minusy: jest się uzależnionym od dostawców internetu, trzeba solidnie wytresować pozostałych domowników żeby nie włazili na głowę, no i czasem ciężko upilnować czasu i się rąbie niepotrzebne nadgodziny. Moim zdaniem złoty środek to 2 dni w biurze i 3 pracy z domu. Pozdrawiam zza blogowej miedzy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również pozdrawiam, złoty środek to jest to

      Usuń
  8. temat na czasie jak dla mnie

    OdpowiedzUsuń

Wpadnij na Instagrama