Jak przygotować szpinak z fetą w 20 minut?

by - marca 26, 2020


 

Jak przygotować szpinak z fetą w 20 minut?

Szpinak to jedno z moich ulubionych warzyw, bardzo go lubię jeść z czosnkiem, wtedy nie jest mdły, ale jak przygotować go w mniej niż 20 minut? Odpowiedź znajdziecie w przepisie poniżej. Jest to świetny przepis dla wegetarian jak i mięsożerców, którzy mają mało czasu na przygotowanie czegoś smacznego. Jeśli wolicie jednak wersję z mięsem, to znajdziecie ją w  tym przepisie.


Składniki:

  • 1 opakowanie szpinaku świeżego, ja użyłam opakowania kupionego w Lidlu
  • 250 g makaronu świderki lub innego waszego ulubionego
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 łyżka masła
  • 100- 150 ml śmietanki 30%
  • sól, pieprz do smaku
  • 75 g fety greckiej




Wykonanie:

Na rozgrzaną patelnię dać 1 łyżkę masła. Dodać przeciśnięty przez praskę czosnek, jak się lekko zrumieni dołożyć szpinak i smażyć ok 5 min, aż liście szpinaku zmniejszą swoją objętość, dodać rozdrobnioną fetę. Na koniec dodać śmietanę, doprawić i gotować kolejne 5 min. Konsystencją szpinak ma przypominać gęsty sos. W międzyczasie ugotować makaron zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Idealny do jedzenia zaraz po ugotowaniu, bo konsystencją przypomina sos, jest mega sycący, więc nie trzeba dawać dużo szpinaku, aby się najeść. Pamiętajcie, aby nie dawać za dużo soli, bo feta jest słona.

A wy lubicie szpinak? Czy niekoniecznie? Co najchętniej jecie ze szpinakiem?

_____
Jeśli podoba Ci się mój blog, to zapraszam do:
a) polubienia mojego  FACEBOOKa
i/lub 
b) zaobserwuj profil na  INSTAGRAMie

You May Also Like

7 komentarze

  1. Uwielbiam makaron w takim wydaniu <3 W ogóle szpinak jest super :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak kiedyś w dzieciństwie to nie ruszyłam, a teraz uwielbiam

      Usuń
  2. Ja bardzo lubię szpinak :) Często jem z makaronem, faszeruję nim piersi z kurczaka czy robię zupę szpinakową :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierś już też nim faszerowałam,ale zupy Jeszce nie robiłam

      Usuń
  3. Wygląda to nieźle, ja dorzucę sobie pokrojone pomidorki koktajlowe.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dawno tego nie robiłam -chetnie zrobię niedługo :)

    OdpowiedzUsuń

Wpadnij na Instagrama