Jak zrobić biszkopt z kaszą manną, truskawkami i galaretkę.

by - marca 31, 2020

 

Kolejny dzień kwarantanny za nami, kolejne jeszcze przed nami... Umilam sobie ten czas pieczeniem i gotowaniem, nareszcie mam na to czas i mogę wymyślać, kombinować, mieszać, czyli coś co lubię robić najbardziej.  Efektem tego będzie poniższy przepis. Jeśli jesteście fanami kaszy mannej, lub mleczka kokosowego, to przypadnie wam on do gustu, a ciasto jest pyszne. 

Patrząc na poprzedni przepis, w którym wykorzystałam kaszę manną, czyli tartę z kaszą manną i owocami wiele osób lubi ten składnik, ponieważ był to jeden z popularniejszych przepisów. 

Przepis na biszkopt

Do pieczenia biszkoptów używam tylko tego przepisu, u mnie on się bardzo sprawdza. Jest bardzo łatwy do przygotowania, więc poradzą sobie z nim też osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z pieczeniem, jak i osoby, które chcą mieć pewność, że im wyjdzie. Zatem, aby przygotować spód naszego ciasta potrzebujemy:

Składniki

  • 4 jajka
  • 1 szklanka cukru
  • 3/4 szklanki mąki pszennej
  • 1/4 szklanki mąki ziemniaczanej
WYKONANIE:
 
A) BISZKOPT
Ubij białka mikserem, pod koniec dodaj powoli cukier i żółtka.  Przesiej mąkę i powoli dodawaj do masy, użyj do tego trzepaczki. Tortownicę wyłóż papierem do pieczenia. Piecz 30 min,                       w temperaturze 180 stopni. 

W czasie gdy nasz biszkopt się piecze, możemy przygotowywać masę z kaszy manny.

Przepis na masę z kaszy manny

Składniki

  • 4 łyżki kaszy manny
  • puszka mleka kokosowego (ja miałam 400 ml)
  • 50 g masła
  • 2 jajka
  • 3 łyżki miodu, ja użyłam wielokwiatowego
WYKONANIE:
 
B) Masa

Odlej połowę mleka, żeby w niej rozmieszać kaszę, gdy druga połowa się zagotuje, wlej resztę i ciągle mieszaj aż zgęstnieje. Ściągnij z płyty/ ognia. Masło zmiksuj z miodem. Oddziel białka od żółtek, białka ubij na sztywno. Do masła dodawać ostudzoną kaszę, żółtko i pianę z białek, całość wymieszaj.

Pozostałe składniki:

- galaretka (ja użyłam truskawkowej)
- 400 ml wody (używam zawsze mniej niż jest napisane na opakowaniu)
- około 250 gr truskawek
- garść borówek amerykańskich
- około 2 łyżki dżemu, np truskawkowego








Składanie ciasta:

Gdy biszkopt wystygnie, posmaruj go dżemem. Na to nałóż masę z kaszy. Wstawić do piekarnika na kolejne 25 min, ta sama temperatura. Galaretkę przygotuj tak jak na opakowaniu. Gdy ciasto przestygnie udekoruj je wedle uznania owocami, i zalej galaretką. Podawać schłodzone:)P.S ja lubię taki bałagan z galaretki niż gładką taflę, kwestia gustu:)

A wy lubicie kaszę? Czy jesteście zwolennikami innych ciast? Co ostatnio piekliście? Pochwalcie się linkami do blogów, jeśli macie to chętnie wpadnę i odwiedzę:) Miłego dnia, A.
 

_____
Jeśli podoba Ci się mój blog, to zapraszam do:
a) polubienia mojego  FACEBOOKa
i/lub 
b) zaobserwuj profil na  INSTAGRAMie

You May Also Like

9 komentarze

  1. Ja uwielbiam zarówno mleczko kokosowe, jak i kaszę mannę! :) Aż się zdziwiłam, że biszkopt bez proszku do pieczenia. Ja ostatnio robiłam ciasto marchewkowe (przepis na moim blogu www.strefamam.pl), a już jutro będę robić torcik na urodziny dla męża. może masz jakiś sprawdzony przepis na mały torcik dla 2 osób? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam przepis na tort, ale zdecydowanie dla większej ilości osób niż 2, zawsze można zjeść następnego dnia do kawy🙂

      Usuń
  2. Kasza manna to moja trauma z dzieciństwa, ale w takiej formie zdecydowanie przejdzie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie robiłam asy z kaszy- muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. To ciasto wygląda smakowicie, aż się głodna zrobiłam

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Wpadnij na Instagrama