10 trików, dzięki którym przestaniesz odkładać swoje plany na później - nowość od Wydawnictwa Laurum

by - marca 12, 2020


Witajcie kochani :) Ten, kto dłużej czyta mojego bloga wie, że jednym z moich ulubionym tematów jest rozwój osobisty, a zwłaszcza aspekt związany z zarządzaniem czasem. Każdy z nas ma tylko lub aż 24 h w ciągu dnia i od nas zależy jak je wykorzystamy.



Autor:Sam Horn

Tytuł: Jutro? Nie ma takiego dnia w tygodniu! 10 trików, dzięki którym przestaniesz odkładać swoje plany na później

Wydawnictwo: Laurum

Okładka: Miękka

Dzisiaj dzięki najnowszej książce Sam Horn chcę wam przybliżyć kilka z wymienionych przez autorkę 10 trików, dzięki którym przestaniesz odkładać plany na później. Najpierw jednak kilka najważniejszych informacji technicznych o samej książce.

Jak przestać odkładać plany na później?

To główne pytanie które przyświeca autorce tej książki. Niestety wielu z nas w pogoni za pieniądzem zapomina o sobie, wykonuje rzeczy, które są związane z ich pracą zarobkową, obowiązkami domowymi, a tak na prawdę nie robi nic dla siebie. Znasz to skądś? Myślę, że to typowa cecha mam, które pracują zawodowo, o czym nieco więcej pisałam tutaj. Chcemy robić jak najwięcej dla innych, zapominając całkowicie o sobie, swoich potrzebach. 

Sam Horn zdradza nam swoje 10 trików, dzięki którym przestaniemy odkładać SWOJE plany na potem. Nie będę wam wymieniać ich wszystkich, bo tym samym zepsułabym przyjemność z czytania. A tak określiłabym lekturę tej książki, jako przyjemność! Temat ogromnie przypadł mi do gustu i już wiem, z których życiowych chwytów, na pewno skorzystam. Jeśli chcecie wiedzieć z jakich, to zapytajcie mnie o nie w komentarzu pod tym postem:)

Już od jakiegoś czasu wiem, że wszystko co robimy nie będzie podobało się każdemu, wierzcie lub nie słyszę wiele negatywnych opinii na te uszczęmat mojego blogowania, a główny tekst to "po co marnujesz czas skoro nic z tego nie masz?" Jednak czy aby na pewno? Może nie czerpię wielkich korzyści materialnych z blogowania, ale w moim przypadku ogromną wartością jest radość, jaką niesie mi pisanie nowych wpisów i tego nie jestem w stanie przeliczyć na pieniądze. Kolejną kwestią jest to, że o moim czasie decyduje ja sama a nie inni, więc tyle w tym temacie:) Chodzi o to, by robić swoje, bez względu na to, czy to się komuś podoba czy nie, bo

"Wszystko jest możliwe, kiedy wspierają cię odpowiedni ludzie"

Następnym chwytem jest to, aby codziennie robić coś co zbliża nas do osiągnięcia naszego celu. Mimo, iż na początku nie widzimy efektów, to uwierzcie one się później pojawią w czymś co można nazwać "efektem kuli śniegowej". Jeśli będziemy odkładać rzeczy na potem, na jutro to w efekcie będziemy mieć takie zaległości, z których ciężko nam będzie się wydostać. Oczywiście nie chodzi tu o życie z listą rzeczy do wykonania, zero spontaniczności, tylko o wypracowanie sobie odpowiedniego balansu pomiędzy tymi sprawami.  

Jednak najciekawsze dla mnie jest to, że gdy połączymy pracę z pasją to tak na prawdę nie będziemy musieli, chcieli odkładać rzeczy na później, bo będzie nam zależało na tym, by jak najszybciej zobaczyć efekt.

Autorka zdradza nam sporo informacji o sobie, o jej roku nad wodą, opisuje też historie innych osób, które wiele różni, ale w tych historiach możemy odnaleźć samego siebie, to jak wygląda nasze życie. Ogromnie podobają mi się cytaty, których jest ich tu całe mnóstwo, właściwie każdy nowy rozdział się od nich zaczyna, a moim ulubionym jest ten

"Przestań uszczęśliwiać ludzi, nie jesteś czekoladą"

Po lekturze dziesięciu rozdziałów, w których mamy też część praktyczną, czekają na nas materiały dodatkowe,ale już nie będę zdradzać jakie.

A wy jesteście osobami, które odkładają rzeczy na później? Staracie się uszczęśliwić innych kosztem swojego szczęścia? Piszcie w komentarzach, miłego dnia, A.

You May Also Like

13 komentarze

  1. ... nawet jeśli wspierają cię najlepsi ludzie, jednak nie wszystko jest możliwe ... polecam przeczytać o pojęciu możliwości w "Prosperity Training" - bardzo ciekawy tekst ...

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytam takich książek. Jakoś zupełnie nie przemawia do mnie ten gatunek literacki.

    OdpowiedzUsuń
  3. 10 trików i taka gruba książka? Obawiam się lania wody po całości. Jak to oceniasz? Nie jest przegadana o niczym?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę ponad 300 stron, są ćwiczenia i one też trochę zajmują, dużo miejsca zajmują historie ludzi i przez to tyle stron 😊mi to nie przeszkadza

      Usuń
  4. Poradniki to nie mój klimat, ale mam za sobą książkę Oli Budzyńskiej i myślę, że jest tam wszystko czego potrzebuję w tym temacie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytam takich książek. Kiedyś starałem się uszczęśliwiać innych, ale z wiekiem mi przeszło. Nie odkładam rzeczy na później, chyba, że z ważnych powodów.

    OdpowiedzUsuń
  6. Hmm zastanawiam się, czy to nie trochę taki poradnik jak wszystkie inne... Przeczytałam masę takich książek i po czasie wszystkie wydają się dość podobne... Co o tym sądzisz?

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawa propozycja, chociaż mi udało się z tym problemem sobie poradzić samodzielnie (ale mam motywację).

    OdpowiedzUsuń
  8. No, ja na pewno powinnam przeczytać, na drugie mi Prokrastynacja ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Monika Torkowska12 czerwca 2020 00:14

    Zdecydowanie mój temat :)

    OdpowiedzUsuń

Wpadnij na Instagrama