Kapitan Majtas i raptowny rewanż radioaktywnych Robo - bokserek

by - czerwca 06, 2018

Autor: Dav Pilkey

Tytuł: Kapitan Majtas i raptowny rewanż radioaktywnych Robo - bokserek

Wydawnictwo: Jaguar

Okładka: Miękka

Ocena: 8/10

Witajcie kochani :) Dziś chciałam Wam pokazać książkę, o której wiele słyszałam, choć sama nie miałam jeszcze okazji mieć ją w rękach, a mowa tu o serii o Kapitanie Majtasie. To już dziesiąta część serii o tym bohaterze, na którą już zapraszam.

FABUŁA

 We wstępie, w formie komiksu, zostanie nam wytłumaczona tajemnica tego, skąd wziął się Kapitan Majtas. To bardzo dobry pomysł, zwłaszcza dla osób, takich jak ja, które nie znają jeszcze tego bohatera, lub dawno nie czytały wcześniejszych książek, mogą sobie przypomnieć tą historię.

"Oto George Beard i Harold Hutchins. George to ten truposz - gigant po lewej, w krawacie i ostrzyżony na jeża. Harold to ten truposz - gigant po prawej, w koszulce i nieostrzyżony. Zapamiętajcie to."

Autor nawiązuje do zakończenia poprzedniej książki z tej serii. Wyjaśnia jednak, że scena końcowa nie zakończyła się morderstwem i była tylko zmyłką. Porównuje je do tych, występujących w polityce, medycynie, czy np w programie Oprah Winfrey. Dav Pilkey dodatkowo tłumaczy, że jeśli dojdziemy do 210 strony, to będziemy geniuszami, bo będziemy już wszystko wiedzieć. Autor zwraca naszą uwagę na fakt, iż mimo, że takie no. słonie są duże, to tak naprawdę bardzo powolne. Po co przywołuje tę tezę? Służy ona wyjaśnieniu tego, co stało się ze Stefanem Spodniosikiem w poprzedniej części. Tym, co jej nie czytali, nie zdradzę zakończenia, by nie psuć niespodzianki. Co mnie dodatkowo zainteresowało, to fakt iż pisarz wyjaśnia, dlaczego dorośli krzyczą na dzieci, w momencie gdy te, bawią się w najlepsze. Powiem szczerze, ze taka odpowiedź nie przyszła mi do głowy:)

Stefan spowodował pewne zdarzenie, w wyniku którego nie było już kapitana Majtasa, mężczyzna więc postanowił naprawić ten błąd.

"Po chwili cała gromadka dobrych ludzi siedziała już bezpiecznie w spodniach z bawełniano - poliestrowej tkaniny, lecąc do miejsca, w którym będzie ciepło i spokojnie".

Nie zabraknie tu także podróży w czasie, np do epoki jaskiniowców. Co jeszcze czeka George'a i Harolda? O tym już doczytajcie sami:)

MOJA OPINIA

Co prawda nie czytałam poprzednich książek z tej serii, ale ani trochę nie przeszkadzało mi to w odbiorze tej historii. Podoba mi się to, że autor, poprzez historię obrazkową, wyjaśnia skąd wzięła się postać kapitana Majtasa. Dodatkowo na plus dla tej książki działa to, że jest dużo dialogów i szybko zmieniająca się akcja, przez co przyjemnie się i sprawnie czyta książkę.

Dowiedziałam się dodatkowo ciekawych informacji, np o tym kiedy powstały pierwsze ruchome obrazki. Jestem dorosła, a mimo to świetnie bawiłam się przy przewracaniu dwóch kartek tak, by obrazki na nich się poruszały. To zabawa na kilka chwil, bo jest ich parę. Książka jest interesująca nie tylko pod względem tekstu, ale również graficznie, bo mamy tu liczne ilustracje. Zresztą zobaczcie sami na zdjęciu powyżej, czyż te obrazki nie podobają Wam się ? Zawiera również elementy komiksu i przyjemnie się ją czytało. Tym bardziej już się cieszę na myśl o tym, że na mojej półce czeka już kolejna część do przeczytania. 

A wy znacie serię o Kapitanie Majtasie? Macie swojego ulubionego bohatera? Ile części do tej pory przeczytaliście, a może ani jednej? Piszcie w komentarzach:)

Za książkę dziękuję Wydawnictwu Jaguar
 


_____
Jeśli podoba Ci się mój blog, to zapraszam do:
a) polubienia mojego  FACEBOOKa
i/lub 
b) zaobserwuj profil na  INSTAGRAMie

 

You May Also Like

5 komentarze

  1. Ja jeszcze nie czytałam, ale pewnie i na te książki przyjdzie u nas czas :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oh, jakie fajne ilustracje! Zanim przeczytałam dokładnie Twój wpis, moją uwagę przyciągnęły rysunki. Nie znałam Majtasa, ale rzeczywiście ciekawe, dlaczego dorośli wrzeszczą na dzieci akurat wtedy gdy one bawią się na całego?! ;-) Chyba się skuszę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też najbardziej podoba się oprawa graficzna książki :)

      Usuń
  3. Książka zapowiada się super, a obrazki rewelacyjne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. u nas z komiksów to synkowie przeglądają z zainteresowaniem Kajko i Kokosza

    OdpowiedzUsuń

Wpadnij na Instagrama