Tarta z budyniem i jabłkami

by - października 11, 2017


Witajcie😃 Wiem, że miałam baaardzo długą przerwę, ale dużo się teraz u mnie dzieje....Miałam też jakąś niemoc twórczą i nic w ciągu miesiąca nie upiekłam😕 Postaram się powoli nadrobić te zaległości. Dziś dodaję przepis na ciasto, które upiekłam wczoraj. Najśmieszniejsze jest to, że tylko 2 razy wyciągałam je z piekarnika, co jest do mnie niepodobne:) 

Składniki:
Ciasto:
  • 2,5 szklanki mąki
  • 5 żółtek
  • 200 g masła
  • 3/4 szklanki cukru
  • 2 łyżki mleka 
Budyń:
  • 1 budyń czekoladowy
  • 1 budyń waniliowy
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżki cukru
  • 750 ml mleka
 Jabłka:
  • 4 jabłka
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 0,5 łyżki cukru trzcinowego
  • łyżka masła
Wykonanie:

Ciasto:
Oddzielamy żółtka od białek, dodajemy je do mąki, cukru, masła i mleka. Wyrabiamy i formujemy z niego kulę. Wkładamy na pół godziny do zamrażarki na pół godziny. 

 Jabłka:
W czasie, gdy mamy ciasto w zamrażarce, bierzemy się za jabłka:) Obieramy je, usuwamy gniazda nasienne i kroimy w średnią kostkę. Na patelnię dajemy łyżkę masła, jabłka posypujemy cynamonem i cukrem. Dusimy je na małym ogniu około 20 min, tak żeby zmiękły, ale nie za bardzo. 

Gdy minie pół godziny wyciągamy ciasto z zamrażarki. Z papieru do pieczenia wycinamy okrąg, tak żeby przykrył dno formy do tortownicy. Wałkujemy ciasto na placek o grubości około  1 cm a boki formy wyklejamy. Pozostałe ciasto wkładamy znowu do zamrażarki, bo powstanie z niego kruszonka. Formę nakłuwamy widelcem i wkładamy do piekarnika rozgrzanego do temp. 200 stopni na 15 min, tak żeby się ciasto trochę podpiekło i zrumieniło. 

Budyń:
W czasie gdy piecze się ciasto, robimy budyń. Odlewamy 500 ml mleka do garnka i podgrzewamy. Do pozostałego dodajemy budyń, mąkę i cukier. Dokładnie mieszamy i dodajemy do "bulgocącego" mleka. Mieszamy energicznie, żeby budyń się nie przypalił i nie powstały w nim grudki. 

Wykończenie:
Ciepły budyń wylewamy na ciasto, na wierzch wykładamy jabłka. Wyciągamy resztę ciasta z zamrażarki i trzemy na tarce o grubych oczkach. Powstałą kruszonkę możemy posypać odrobinę cukrem, jeśli wolimy słodsze ciasta. Pieczemy około 35 min  w tej samej temperaturze i gotowe:) Smacznego😄




A Wy jakie ciasta robicie z jabłkami, standardowo szarlotkę, czy także coś innego? Jeśli tak to piszcie w komentarzach:) Miłego dnia, A.

You May Also Like

12 komentarze

  1. Mniaaam, ale pychotka, aż ślinka cieknie :) Muszę wypróbować przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie wygląda i jakie proste do zrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Idealnie! Akurat mam jeszcze trochę zamrożonego ciasta kruchego po mojej ostatniej pomarańczowej szarlotce :) http://www.wysmakowane.pl/przepisy/pomaranczowa-szarlotka/. A twoja wersja z budyniem aż się prosi żeby ja przetestować ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam kruche ciasta, więc pewnie w niedługim czasie spróbuję i Twojego przepisu:D

      Usuń
  4. Jeszcze nie próbowałam robić z budyniem

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam szarlotkę. Jak dla mnie to najlepsze jesienne ciasto, które zawsze kojarzy mi się z rodzinnym domem <3
    bl.designedbyann.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy pomysł. Nie łączyłam jeszcze budyniu czekoladowego z jabłkami. 😃 Ja mam w planie tarte jablkowo-dyniowa. Może na weekend się uda. A wczoraj zrobiłam ciasto dyniowe z jabłkami. 😃

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak coś jest z budyniem to jest dla mnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam jabłka pod każdą postacią :)

    OdpowiedzUsuń

Wpadnij na Instagrama