Babeczki cytrynowo-bananowe z czekoladą

by - września 12, 2017



Witajcie😃 Mam spore zaległości na blogu, ale tyle się u mnie dzieje że nie wyrabiam. Niedługo powiem Wam co zajmuje mi tyle czasu😊 Obiad zrobiony, więc pora na coś do kawy, a mianowicie babeczki. Jak wiele z moich przepisów, są one bardzo szybkie do wykonania, nie są bardzo skomplikowane no  i z łatwo dostępnych produktów. Pora więc na przepis na babeczki cytrynowo-bananowe z czekoladą. 

Składniki:
  •  3 szkl mąki pszennej
  •  3/4 szkl cukru
  •  1,5 łyżeczki proszku do pieczenia (może być pół łyżeczki sody)
  • 400 ml mleka
  •  2 jaja
  •  3/4 szkl oleju
  • sok z połowy cytryny
  • ok. 50 gr czekolady
  • cukier trzcinowy do posypania
  • 1 banan 


Wykonanie:

Do miski wsypujemy mąkę, cukier, proszek. Dodajemy mleko, jaja, olej. Gdy składniki dobrze wymieszamy to dodajemy do masy sok z cytryny i wiórki czekolady (można ją też drobno pokroić). Banan zblendować, lub rozdrobnić widelcem na papkę. Formę do babeczek wyłożyć papilotkami. Do każdej z nich wyłożyć 2 łyżki masy, potem   łyżeczkę banana i na koniec kolejną łyżkę ciasta. Włożyć do pieca nagrzanego do temperatury 200 stopni na około 25 min. W połowie pieczenia wyciągnąć babeczki i posypać po wierzchu odrobiną cukru trzcinowego. Włożyć do piekarnika i podpiekać kolejne 5 min, (ogrzewanie na spód- łączny czas pieczenia to około 30 min). Smacznego😃

Porady:
  • Banan nie musi być dokładnie zblendowany, ja wole większe kawałki:)
  • Jeśli lubicie kwaśniejsze desery, dodajcie sok z całej cytryny
Kto z Was lubi ciasta z bananem? Nie wiem jak Wy, ale uwielbiam piec babeczki, to ulubione deser mojej córeczki:) Piszcie w komentarzach, co Wy dziś upiekliście. Miłego dnia, A.

You May Also Like

5 komentarze

  1. Te babeczki prezentują się nieziemsko apetycznie! Kocham wypieki z bananem, niedawno robiłam ciasto bananowe, ale o babeczkach z nim jakoś nie pomyślałam! Dodałam przepis do zakładek, niebawem go przetestuję. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale fajne przepisy. Czeka mnie dziś pieczenie od tego patrzenia na Twoje wypieki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Może niekoniecznie z bananem, ale takie babeczki są jak najbardziej zachęcające, by je spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię robić muffiny a moje dziecko uwielbia je zjadać. Zazwyczaj piekę z podobnego przepisu, tylko zamiast mleka lubię dawać kefir lub maślankę-wilgotniejsze później są :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja staram sie robi wersje fit babeczek. I chyba niedlugo musze je zrobic, bo narobilas mi ochoty :D

    OdpowiedzUsuń

Wpadnij na Instagrama