Diabeł ubiera się u Prady - różnica między książką a filmem

by - sierpnia 08, 2017


Hello, studia ukończone, a to oznacza że mam więcej czasu żeby czytać książki. Niestety głównie mam na tę przyjemność czas w weekendy, wiadomo rodzina, praca, dom. Dziś chcę przybliżyć Wam pozycję, która raczej jest znana, zwłaszcza film. Traf chciał, że skończyłam czytać książkę w momencie gdy następnego dnia leciał film na jednym z kanałów telewizyjnych... Nie będzie to standardowa recenzja, chodzi tylko o krótkie podanie różnic między tymi dwoma pozycjami, a więc do dzieła😊
Zacznę od książki, uważam że najpierw trzeba przeczytać a dopiero oglądać film, ponieważ zwykle to książka jest lepsza od ekranizacji filmowej. Pozycja Lauren Weisberger "Diabeł ubiera się u Prady" (org. The Devil Wears Prada) opowiada historię 23-letniej Andrei, świeżo upieczonej absolwentki dziennikarstwa, która rozpoczyna pracę na stanowisku asystentki najpotężniejszej kobiety w świecie mody - Mirandy Priestly.  Kobieta, choć sama nie wiele wie o modzie, próbuje przetrwać rok w piśmie Runway, co otwarło by jej drzwi do wymarzonej pracy w piśmie "The New Yorker". Aby poznać losy Andrei "Andy" polecam kupić książkę, lub ją wypożyczyć z biblioteki, bo warto, dobrze się ją czyta😃
https://www.google.pl/search?q=Diabe%C5%82+ubiera+si%C4%99+u+Prady+(film)&client=firefox-b-ab&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi62Ym427_VAhVGL1AKHRETAOMQ_AUICygC&biw=1366&bih=635#imgrc=2SjxGRhL9UvEMM:

Film pojawił się zaledwie 3 lata po ukazaniu się książki, na której jest on oparty, choć nie jest wiernym odwzorowaniem jej. Świetna rola Meryl Streep jako diabelskiej szefowej, nie można zapomnieć o Anne Hathaway, która ma na swoim koncie wiele ciekawych ról. Ostatnio dzięki poleceniu koleżanki z pracy obejrzałam film "Praktykant", każdy w nim znajdzie coś dla siebie😉

O podobieństwach nie piszę, ponieważ na tym opiera się cały scenariusz na podobieństwach między książką a ekranizacją. Bardziej skupię się na różnicach między nimi. Podam ich 10:

1) W książce chłopak Andrei ma na imię Alex, w filmie zaś Nate
2) W książce przyjaciółka Andrei - Lily to imprezowiczka nadużywająca alkoholu i dużo imprezująca, w filmie zaś organizuje wystawy w galerii i świetnie sobie radzi
3) W książce Andrea mieszka najpierw z dwoma współlokatorkami, potem zaś z Lily, w filmie ze swoim chłopakiem
4) W książce Andy jedzie do Paryża, bo Emily zachoruje na mukowiscydozę, a w filmie złamie nogę
5) W książce Christian całuje Andy w szyję, w filmie zaś w policzek
6) W książce Andy nie ulega urokowi Christiana, w filmie spędza z nim noc w Paryżu
7) W książce Andrea każe się "Odp******ć" Mirandzie, w filmie zaś próbuje ją ostrzec przez zrzuceniem ze stołka
8) W książce to Miranda zwalnia Andy za wypowiedziane wyżej słowa, w filmie to Andy sama rezygnuje
9) W książce po powrocie Andy do domu, sprzedaje ona wszystkie ubrania z Paryża, w filmie zaś postanawia oddać je Emily
10) W książce Andrea w stołówce bierze zupę z małży, w filmie zaś z kukurydzy, tak czy siak żadnej nie zdążyła zjeść😆

Nie wiem jak Wam, ale zarówno książka jak i film mi się podobały:) W każdym to coś miłego do przeczytania i obejrzenia. A Wy oglądaliście film lub czytaliście książkę? A może jedno i drugie:) Zauważyliście więcej różnic? Piszcie w komentarzach. A.

You May Also Like

5 komentarze

  1. W tym przypadku o wiele bardziej spodobała mi się książka, przeczytałam ją bardzo szybko. Film z kolei uważam za taki sobie, warto go obejrzeć jedynie ze względu na rolę Meryl Streep, która chyba nigdy nie zawiodła:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja chyba obejrzę tylko film. Gdy czytam książkę, a potem oglądam filn, zawsze jestem którąś wersją zawiedziona :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Film bardzo mi się podobał, ale nie czytałam książki. Zachęciłaś mnie, wpisuję na listę lektur do przeczytania :)

    I taka techniczna sprawa - masz literówkę w punkcie pierwszym chłopach zamiast chłopak :* :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam książki i nie widziałam filmu. Muszę koniecznie to zmienić.

    OdpowiedzUsuń

Wpadnij na Instagrama