Mama

by - maja 26, 2017

Ja, Lila i babcia Mania

Z Lilą w ciąży

Prezent Lili namalowany wczoraj:)

Prezent Lili namalowany wczoraj:)


Dzień Matki


Chyba każdy z nas wie, że dziś, tj 26 maja jest Dzień Matki:)

Kilka dni wcześniej zastanawiałam się co dostanę od mojej córki z tej okazji… Tak jak przypuszczałam okazało się, że jest to rysunek naszej rodziny . Nie było laurki robionej w przedszkolu, bo i Lilianka w nim nie była. Postanowiłam chorowanie wykorzystać do tego by  spędzić z nią więcej czasu.

Pamiętam jak dziś, gdy prawie 4 lata temu się urodziłam. Bałam się jak niczego w życiu czy podołam byciu mamą. Oczywiście przeczytałam wcześniej kilka poradników o opiekowaniu się dziećmi, ale  nijak ma się to do rzeczywistości. Cóż są porady o tym jak pielęgnować dziecko, co mu podawać gdy choruje w obliczu kolek, ząbkowania i innych rzeczy. Nie jesteśmy w stanie  przygotować się na to co przyniesie los…. Posiadanie jednego dziecka w dzisiejszych czasach wcale nie jest jakimś wielkim wyczynem, ale dla mnie ważne jest by wychować córkę najlepiej jak potrafię, chcę zaoferować jej wszystko co tylko mogę. Nie ważne są dobra materialne, oczywiście posiadanie dziecka to koszty, ale nic nie jest tak cenne jak uśmiech dziecka. Zależy mi by jak najwięcej zaoferować córce od siebie, tzn bawię się z nią kiedy tylko mogę, choć mam wrażenie że zawsze mogłabym więcej. Z racji natłoku obowiązków: praca, dom, koniec studiów no i praca magisterska ciężko mi poświęcić jej tyle czasu ile bym chciała.

Zawsze gdy wracam z pracy, a ona jest z tatą na podwórku, skaczę z nią  na trampolinie, bawię się w jeżyka lub w niedźwiedziaJ Doceniam każdy dzień z nią, najcenniejszą nagrodą są jej słowa: „Kocham cię, mamo”, lub „Mamo chcę cię przytulić”, czego chcieć więcej po trudach ciąży i pierwszego roku po jej urodzeniu. Z wiekiem wiem coraz więcej, co nie oznacza, że nie popełniam błędów, ale staram się je naprawiać.

Mam to szczęście, że oprócz tego iż sama mam mamę, moja córka ma też prababcię. Zarówno jedna jak i druga rozpuszczają ją co niemiara, ale trudno, jakoś przeżyję, w końcu mają tylko jedną wnuczkę/ prawnuczkę, więc mają do tego prawo :D

Macierzyństwo to dar bezcenny, a odnosząc się do mojej rzeczywistości, myślę że trafny będzie cytat  H. Auderskiej „Tylko matka może oglądać z takim samym przejęciem proces wchłaniania, trawienia i pierwszą kupkę swojego dziecka, co jego świadectwo maturalne, dyplom uniwersytecki, czy też pismo powiadamiające o przyznaniu mu nagrody Nobla”. Czekam, aż za kilka lat Lili kupi mi obiecaną zieloną sukienkę i kwiaty na Dzień MatkiJ Have a nice day. A.

You May Also Like

1 komentarze

  1. Mama zawsze jest najważniejszą osobą w naszym życiu.

    OdpowiedzUsuń

Wpadnij na Instagrama