Mądrość zwycięzców, część druga - Jim Stovall

by - października 17, 2019


Autor: Jim Stovall

Tytuł: Mądrość zwycięzców, część druga

Wydawnictwo: Studio Emka

Okładka: Miękka

Book morning! Jeśli jesteście ze mną dłużej, to doskonale wiecie, jak bardzo lubię czytać książki z rozwoju osobistego. Dużą część  książki Jim Stovall poświęca pracy, jeśli chcecie poczytać więcej o tym temacie, to wskakujcie tutaj. Niestety nie czytałam pierwszej części, ale na szczęście nie wpływa to na odbiór tej pozycji. Zapraszam do lektury!


"Ucząc się, zmieniasz swoje życie. Ucząc kogoś, zmieniasz jego życie. Ale kiedy uczysz kogoś, jak uczyć, zmieniasz cały świat"
Jestem nauczycielką, więc nic dziwnego że bardzo spodobał mi się powyższy cytat. Lubię swoją pracę i myślę, że to co robimy, wpływa na naszych podopiecznych. Tutaj jednak autor pokazuje jak uczyć innych. Nie mogę nie wspomnieć kilku słów o tym niesamowitym człowieku, który mimo iż jest niewidomy, osiąga ogromne sukcesy, jest znany na całym świecie, bogaty, a mimo wszystko chętnie bierze udział w akcjach społecznych. Stracił wzrok w wieku 29 lat i mógł się poddać, nie robić nic, on jednak dokonał wielu niezwykłych rzeczy, pisze książki, które sprzedają się w milionach egzemplarzy, występuje na różnych konferencjach, pisze felietony do pracy. Mimo mnóstwa zajęć, znajduje czas też na to, aby odpisywać na wiadomości, które dostaje od swoich czytelników, ponieważ zawsze na końcu tekstu podaje swoje dane kontaktowe. 

Myślę również, że każda osoba, która interesuje się tematem rozwoju osobistego, słyszała o Napoleonie Hillu, bo to oficjalna publikacja z jego fundacji. Książka to zbiór felietonów, z których wyciąga się nowe informacje, wartości. Autor w obrazowy sposób chce nam wszystko wytłumaczyć, często na swoim osobistym przykładzie, przez co staje nam się bliższym. Książkę możemy podarować komuś, ponieważ jest specjalna strona, na której wpisujemy dla kogo to prezent, od kogo i data. Śmiało jak przeczytacie, możecie podarować ją komuś, by też mógł czerpać korzyści z mądrości autora. Już wiem komu ja ją podaruję :)

To niewielkich rozmiarów pozycja, bo ma niespełna 150 stron, ale nie powinno się jej czytać od razu, tylko dać sobie czas na przemyślenie, zanim przejdzie się do kolejnych rozdziałów, a jest ich 10. Tytuły to: Przezwyciężanie przeciwności, Wartość bogactwa, Spojrzenie na dziedzictwo, Uczymy się przez całe życie, Okiełznaj swój czas, Rzetelność, Najlepiej jak potrafisz, Szukaj okazji, Mądrze wybieraj rady, Co jest ważne? W każdym z tych rozdziałów znajdziemy kilka felietonów, które idealnie wpiszą się w ich temat i zmuszą nas do przemyślenia swojego zachowania.

"Wyniki badania przeprowadzonego na grupie studentów college'u ujawniły, że osoby uczące się i jednocześnie dorywczo pracujące w wymiarze do 20 godzin tygodniowo radziły sobie lepiej i uzyskiwały wyższe oceny niż studenci niepracujący. Większa liczba obowiązków zmusza nas do lepszego planowania i koncentracji"
Zupełnie zgadzam się z powyższymi słowami, jestem mamą, pracuję na etacie, bloguję, dodatkowo zajmuję się mlm i jestem bardziej zorganizowana niż wtedy gdy tylko studiowałam. Kalendarz stał się moim sprzymierzeńcem, ciężko planować coś przy dzieciach, ale dobrze mieć ustalony rytm dnia, który da im poczucie stabilności. Myślę, iż każdy z nas znajdzie w tej książce wartości, które go zaciekawią, a może i nawet zainspirują do przemyślenia swojego życia.

Znacie inne książki tego autora? A może pierwszy raz słyszycie to nazwisko? Czytacie książki, które są zbiorem felietonów, bo to był mój pierwszy raz i to bardzo udany:) Zostawcie ślad w komentarzu, A.

Za książkę dziękuję Wydawnictwu Studio Emka
 

_____
Jeśli podoba Ci się mój blog, to zapraszam do:
a) polubienia mojego  FACEBOOKa
i/lub 
b) zaobserwuj profil na  INSTAGRAMie

You May Also Like

9 komentarze

  1. Zapowiada się ciekawa pozycja! Dodaję do mojej listy do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda interesująco, szkoda, że tak krótka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Plus jest taki, że szybko się czyta i od razu można wdrażać zasady w życie

      Usuń
  3. W sam raz na aktualny czas, kiedy trzeba siedzieć w domu. Chętnie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W obecnej sytuacji najlepiej inwestować w swój rozwój, a najlepiej służy temu czytanie

      Usuń
  4. Moja lista książek, jaką mam na czytniku, wydłuża się ostatnio z każdym dniem. A na czytanie czasu brak. Ale ten tytuł mimo wszystko sobie zapisuję, bo mnie zaintrygował.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mam sporą listę, ale sukcesywnie powoli czytam, Tobie życzę powodzenia i miłej lektury :)

      Usuń
  5. Przyznaję, nie znam tego autora i jego książek. Zapisuję na listę to do - jak skończę aktualne pozycje to sprawdzę tę. Pozdrowienia! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie znałam wcześniej, ale warto sięgać po coś nam nieznanego, bo może to być przyjemne zaskoczenie

      Usuń

Wpadnij na Instagrama