Jak założyć bloga na bloggerze krok po kroku

by - maja 09, 2019

Witajcie kochani:) Aż trudno mi uwierzyć, że bloga założyłam prawie 2 lata temu. Porównanie pierwszego roku blogowania znajdziecie tutaj Postanowiłam napisać ten post zwłaszcza dla osób, które chciałyby założyć swoje miejsce w sieci, ale np ze względu na to, że nie czują się za dobrze w technicznych sprawach, to tego jeszcze nie zrobiły. Uwierzcie mi na słowo, ja też nie jestem mistrzem informatyki, a dałam radę, zarówno z założeniem, jak i stopniowym udoskonalaniem bloga. Powoli myślę też nad zmianą nazwy i przeniesieniem się na prywatny serwer, bo chcę zająć się blogowaniem na poważnie. Sprawia mi to ogromną radość, ale wracając do tematu, jak widzicie mój blog jest na domenie blogspot.com, i o niej wam trochę opowiem.

Wybierz tematykę, o której chcesz pisać

Zakładając bloga, myślę że najważniejsze jest to, aby zastanowić się, o czym chcemy pisać, co nas interesuje i skupić się na tym temacie. Rodzajów jest mnóstwo, np blog:
  • lifestylowe
  • kulinarne
  • modowe
  • kosmetyczne
  • książkowe
  • mix (czyli takie łączące kilka tematów )
  • inne
Mój blog należy do takich miksów, na początku dodawałam głównie przepisy kulinarne, czy pisałam posty o dzieciach, teraz w dużej mierze skupiam się na pisaniu recenzji książek i tematach, które osobiście mnie dotyczą, ze względu na fakt posiadania dzieci, czy mojego wykształcenia. Myślę, że nie warto np pisać  o modzie, jeśli nie interesuje nas, a robić to tylko bo to popularny temat, może skupić się na tym, żeby znaleźć swoją niszę? Decyzja należy do was. 

Nazwa

Jak już wiemy, o czym chcemy pisać, w jakim kierunku zmierza nasz blog, to trzeba pomyśleć o nazwie. Moja np Apetyczne Książki powstała z połączenia dwóch tematów, które najmocniej opisuje czyli gotowania i wiadomo, książek. Warto skupić się na jakiejś krótszej nazwie, sugerującej tematykę bloga, lub jeśli blog jest tylko w celu promowania naszej firmy w sieci, to możemy go nazwać po prostu naszym imieniem i nazwiskiem.

Zakładamy bloga

Miejsce

Jeśli temat i nazwę mamy już wymyśloną, to kolejnym krokiem jest zastanowienie się, czy chcecie założyć bloga na Bloggerze, Wordpressie czy może od razu wykupić domenę. Ja wybrałam pierwszą opcję, ze względu na to, że jest darmowa, a samo założenie jest proste, niemal intuicyjne. 
Wystarczy mieć pocztę na gmail.com

Źródło: https://www.blogger.com/
Jest to bardzo proste, więc nie będę opisywała co gdzie dokładnie klikać, powiem wam że ja dużo odnośnie założenia i prowadzenia bloga dowiedziałam się od Beaty z Vademecum blogera 

Szablon

Wracając do bloggera, ma on wiele darmowych szablonów, więc jest spore pole do popisu, wystarczy trochę czasu, żeby dopasować go pod siebie. Jeśli natomiast znacie w miarę dobrze język angielski, nie boicie się "grzebać" w kodzie html to polecam również darmowy szablon z themexpo wymaga to trochę czasu, ale jeśli chcecie to możecie zlecić to profesjonaliście. Ja blogować zaczęłam z pasji, dlatego na początku nie chciałam wydawać na to pieniędzy, zwłaszcza , że nie wiedziałam, cyz np nie znudzi mi się to po tygodniu :) Jak widać, nie miało to miejsca.

Źródło: https://www.themexpose.com/

Pisanie bloga

Jak już sprawy techniczne mamy prawie ogarnięte, warto skupić się  na takich sprawach jak zakładki i etykiety, żeby nasi czytelnicy bez problemu mogli się poruszać po blogu, im bardziej czytelna strona, tym lepiej :)


Potem uzupełniamy już tylko podstrony o mnie, o blogu i nie pozostaje nam nic innego jak zacząć pisać :) 

To była taka mała pigułka z informacjami, myślę o to aby uzupełnić ten wpis o część odnośnie darmowego promowania swojego miejsca w sieci, tworzeniu grafiki do postów i skąd brać tematy. Dajcie znać, czy bylibyście zainteresowani, żebym opisała te tematy bardziej :)

A wy gdzie macie swojego bloga? Jak długo blogujecie? Co was motywuje do bycia blogerem :) Chętnie poznam wasze opinie, miłego dnia, Angel.

_____
Jeśli podoba Ci się mój blog, to zapraszam do:
a) polubienia mojego  FACEBOOKa
i/lub 
b) zaobserwuj profil na  INSTAGRAMie

You May Also Like

6 komentarze

  1. Przydatny wpis dla osób, które chcą zacząć przygodę z blogowaniem, choć sam korzystam z Wordpressa i gorąco zachęcam cię do przesiadki na niego ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coraz częściej zastanawiam się nad zmianą na Wordpressa

      Usuń
  2. Ja postawiłam na własną domenę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po 2 latach blogowania, chyba zainwestuje we własną domenę 😊

      Usuń
  3. Swoją przygodę z blogowaniem zaczęłam prawie 3 lata temu. Początkowo jak Ty, na bloggerze. Po roku przeszłam na własną domenę, a w tym roku przeniosłam się na Wordpress + hosting. Obecnie zmieniam wygląd swojej www, rozwijam ją i siebie �� Udało mi się nawiązać świetne współpracę, więc dbam o każdy szczegół.

    OdpowiedzUsuń

Wpadnij na Instagrama