Ile ważą chmury? Oraz inne proste pytania i naukowe odpowiedzi - David Calle

by - maja 23, 2019


Autor:David Calle

Tytuł: Ile ważą chmury? Oraz inne proste pytania i naukowe odpowiedzi

Wydawnictwo: Literackie

Okładka: Miękka

Witajcie kochani :) Dzisiaj przychodzę do was z książką naukową, o jakże interesującym tytule Ile ważą chmury? Zastanawialiście się może nad tym, bo ja w sumie to nie, ale pytanie jest bardzo interesujące, znajdziemy tu ich aż 40. Zazwyczaj czytam kryminały, powieści obyczajowe, czy książki dla dzieci, ale lubię czasem sięgnąć po te naukowe, tak jak było ostatnio z Hello world. 

Jak przekonuje autor we wstępie, nauka ot wyzwanie, któremu trzeba stawić czoło. Szukanie odpowiedzi może być niesamowitą przygodą. W książce poznamy aż 40 odpowiedzi na różne pytania, np Jakiego koloru jest lustro? Dlaczego Ziemia się ociepla? itd. To pozycja zarówno dla nauczycieli, którzy chcą zaciekawić swoich uczniów, jak i osoby, lubiące rozwiązywać zagadki naukowe. Nie zdradzę Wam, jakie są odpowiedzi, na wszystkie pytania, nawiążę tylko do dwóch z nich. 

Zacznę od pytania nr 9 - Ile słoni waży chmura? Zaskakujące, prawda? Dla mnie bardzo, zważywszy na to, iż nie mam pojęcia jak można zważyć coś tak odległego jak chmura?  David Calle pisze o dosyć popularnej zabawie, zwłaszcza wśród dzieci, jaką jest odgadywanie kształtów chmur, któż z nas tego nigdy nie robił? Dla jednych obłok miał kształt głowy smoka, a dla drugiej osoby zaś był to niedźwiedź koala. Wiadomo, iż są różne rodzaje chmur, autor też wyjaśnia samo pojęcie i tłumaczy jakie funkcje pełnią chmury. Dzięki temu rozdziałowi, wiem że trzeba przeliczyć litry wody, bo to z nich składają się chmury. Dobrze było też przeczytać odpowiedzi na pytanie zadane przez autora na portalach społecznościowych. 

Kolejne pytanie dotyczy pająków, za którymi delikatnie mówiąc, nie przepadam. Dokładnie brzmi ono tak : Ile trzeba pająków, żeby zahamować boeinga 747?  Budzi ono nie tylko lęk, ale przede wszystkim ciekawość. Czy wiedziałaś , że jest blisko 47 tys gatunków pająków? Ja nie. Autor także przywołuje ciekawostkę, którą opublikowało BBC, oraz kolejne odpowiedzi na pytanie zadane na portalach społecznościowych.

"Teraźniejszość należy od nas, ale przyszłość, dla której tyle pracowałem, należy do mnie" (Nikola Tesla)
Książki naukowe zazwyczaj wydają nam się nudne, ta z pewnością do takich nie należy :) David Calle w ciekawy i dowcipny sposób odpowiada na poważne pytania. Wiele się z tej książki dowiedziałam, a to najważniejsze, idealna dla osób, które chcą poznać otaczający nas świat. Chętnie zajrzę też na bardzo popularny kanał autora na Youtubie. A ta okładka jest przepiękna, sporo się śmiałam, czytając odpowiedzi, których udzielali ludzie na portalach społecznościowych. Polecam dla ciekawych świata.

Jak myślisz ile ważą chmury? Dlaczego sąsiad z góry, będzie żył dłużej niż ty? Czy może być prosta odpowiedź na trudne pytanie? 


Za książkę dziękuję Wydawnictwu Literackiemu


____
Jeśli podoba Ci się mój blog, to zapraszam do:
a) polubienia mojego  FACEBOOKa
i/lub 
b) zaobserwuj profil na  INSTAGRAMie
 

You May Also Like

9 komentarze

  1. Coraz więcej tego typu książek, w których autorzy próbują odpowiedzieć nawet na najdziwniejsze pytania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fakt, ale ja akurat z tego się bardzo cieszę 😊

      Usuń
  2. Bardzo zainteresowałaś mnie tą książką. W domu i tak mam już kilka podobnych do niej. Ale głód wiedzy każe mi i ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie książki, mnóstwo wiedzy przemyconej podczas czytania :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawa książka :) Odkąd zostałam mamą lubię czytać takie książki, które dają mi odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania przez mojego syna :) Bo pytanie o to ile ważą chmury padło już kilkakrotnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja córka też czasem zada takie pytanie, że totalnie nie wiem co odpowiedzieć, dobrze że mogę poszukać odp w książce

      Usuń
  5. Kawa, ciacho i ciekawa ksiąćka. Takie popołudnia uwielbiam ;)

    OdpowiedzUsuń

Wpadnij na Instagrama