Jaki prezent dla dziewczynki pod choinkę? 4 propozycje od Wydawnictwa Ameet (Dużo zdjęć)

by - grudnia 16, 2018

Do świąt Bożego Narodzenia został nieco ponad tydzień, więc myślę że to ostatni dzwonek,            aby zacząć rozglądać się za prezentami dla swoich pociech. Moja córka ma 5 lat i jak na dziewczynkę w tym wieku przystało, bardzo lubi księżniczki. Dodatkowo przepada za wszelkimi rodzajami naklejek, jak są z brokatem to dopiero frajda, a także innymi plastycznymi formami zabawy. Dziś chcę Wam przybliżyć 4 książeczki od Wydawnictwa Ameet, które świetnie sprawdzą się na prezent dla dziecka, zwłaszcza gdy zależy Wam na zabawie połączonej z nauką. Dwie z góry raczej są dla dziewczynek, natomiast Mój pierwszy atlas zwierząt oraz Nauka jest super. Książka odkrywcy świetnie się sprawdzą również dla chłopca. To co je łączy to fakt, iż w każdej z nich są jakieś postacie z popularnych bajek, co stanowi dodatkową frajdę dla dziecka. Po kolei opiszę każdą z nich, zacznę od tej, która najbardziej przypadła do gustu mnie, a co najważniejsze, mojej córce,      a więc do dzieła :)




Sekretny ogród. Czytaj, buduj, baw się

To ciekawa propozycja, na prezent dla dziewczynki, ponieważ nie dość, że zawiera ciekawą historię o księżniczka, piękne ilustracje, to dodatkowo mamy tu klocki Lego, oraz scenki 3D. Ta pozycja zawiera elementy, które pomogą w zbudowaniu postaci z bajki Piękna i bestia. Dzięki klockom umieszczonym w zestawie, dziecko może zbudować stół, zegar itp z elementów, które zawiera.        Na końcu mamy strony, które tworzą ilustrację 3D. Dziecko może wybierać z dwóch różnych, odginać poszczególne elementy, a także ozdabiać scenkę przy pomocy klocków. Książka spełnia wiele funkcji, więc warto ją kupić, bo nie dość, że możemy ją dziecku przeczytać, to dodatkowo dziecko może bawić się nią same i tworzyć własne zakończenie historii księżniczek.




Enchantimals. Wielkie święto

Kolejną propozycją na święta jest książeczka Enchantimals. Wielkie święto. Dziecko może dowiedzieć się z niej, np jak zatańczyć taniec królika. Pozycja ta zawiera 8 masek, zarówno gotowych, jak i tych do samodzielnego ozdabiania. Chyba każde dziecko lubi zakładać maski, a tym bardziej jak wcześniej samo mogło je ozdobić. Tym większa jest wtedy frajda. I w tym zestawie mamy to, co moja córka lubi najbardziej, czyli brokatowe naklejki, są po prostu przepiękne.      Podoba mi się również to, że książka zawiera dodatkowe zadania, np zrobienie zaproszenia, pokazuje jak zrobić kotylion, czy np wachlarz. To świetny sposób na wspólne spędzenie czasu z dzieckiem, pomagając mu np przy takiej czynności jaką jest wycinanie nożyczkami. Książeczka zachęca do aktywności manualnej i daje wiele radości, poprzez własnoręczne tworzenie przedmiotów. Na drugim zdjęciu macie maski, jak widzicie córka lubi minimalizm, bo resztę naklejek wolała spożytkować inaczej.




Mój pierwszy atlas zwierząt

Pora na książeczkę, która nie tylko jest pięknie wydana, ale przede wszystkim służy do nauki. Dziecko z niej dowie się o otaczającym go świecie, ale nie tylko. Może zobaczyć jak wyglądają niektóre zwierzęta, poznać kilka ciekawostek o nich. Posortować zwierzęta do odpowiednich miejsc, które zamieszkują, np na te domowe, leśne itp. Starannie wykonane plansze i atlas świata, przybliżają dziecku informacje, które bez wątpienia przydadzą się w dalszym etapie edukacji. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby już dziś wiedziały, np że Polska leży w Europie, ale również są inne kontynenty i poznać ich nazwy. Nie mogło oczywiście zabraknąć naklejek, z nimi zabawa jest jeszcze fajniejsza.




Nauka jest super. Książka odkrywcy

Czy zgadzacie się z tytułem książki? Ja oczywiście tak, tym bardziej że nauka jest przekazywana      w formie zabawy. Dziecko na początku poznaje historię rodziny Iniemamocnych, następnie wiele ciekawostek z różnych dziedzin nauki. Osobiście wiele się z niej dowiedziałam, np co to mimetyzm, co prawda wiedziałam, że jest coś takiego jak wtapianie się w otoczenie, ale nie wiedziałam, jak to się fachowo określa. Książeczka jak najbardziej świetnie się sprawdzi zarówno dla dziewczynek jak   i chłopców. Zawiera masę ciekawostek, realnych zdjęć, przez co ta wiedza jest podawana w przystępny sposób. Dodatkowo przyjemnie jest się uczyć o niewidzialności od postaci z bajki Disneya.

Nie mogłam dodać przykładowo po jednym zdjęciu z danej pozycji, bowiem mnie, jako osobę dorosłą wręcz zachwyciły. Jak zwykle są starannie wykonane, przepiękne ilustracje zachęcają, aby zajrzeć do środka. Najważniejsze jest jednak dla mnie to, że każda z nich zawiera walor edukacyjny. Najlepsze prezenty to takie, które przede wszystkim uczą. Jeśli jeszcze nie macie pomysłu na prezent dla swojego dziecka, lub kogoś z rodziny, to śmiało mogę wam polecić każdą z tych książeczek po kolei, a w przypadku problemu z wyborem, to kupcie wszystkie. Warto!
A wy macie już kupione prezenty? Znacie książeczki z tego wydawnictwa. Lubicie tylko takie, które zawierają tekst, czy liczy się również fakt, że czegoś uczą? Która z książeczek wam się najbardziej spodobała? Dajcie znać w komentarzach.

Za książki dziękuję Wydawnictwu Ameet





_____
Jeśli podoba Ci się mój blog, to zapraszam do:
a) polubienia mojego  FACEBOOKa
i/lub 
b) zaobserwuj profil na  INSTAGRAMie

You May Also Like

6 komentarze

  1. podoba mi się w tych pomysłach, że nie są to "tylko" zabawki czy pisemka ale niosą ze sobą dodatkowe wiadomości albo rozwijają jakieś umiejętności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie najważniejsze jest żeby książki też uczyły tak jak w tym przypadku 😉

      Usuń
  2. Ksiązki to cudowny pomysł na prezent świąteczny!Nie tylko pozwalają przeżyć przygodę, poznać nowych przyjaciół, odwiedzić tajemnicze miejsca, ale przede wszystkim dają dziecku czas - z mamą i z tatą, którzy bajeczki im czytają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspólnie spędzony czas to coś bezcennego😊

      Usuń

Wpadnij na Instagrama