Jak rozwinąć swój potencjał...-Personal Improvement Institute

by - lutego 12, 2019

Autorzy : Personal Improvement Institute

Tytuł: Jak rozwinąć swój potencjał abyś był spełniony w życiu zawodowym i osobistym

Wydawnictwo: Mt Biznes

Okładka: Twarda

Witajcie kochani :) Dzisiaj chcę Wam przedstawić kurs, który składa się z książki i płyty audio. Zrobił on na mnie ogromne wrażenie. Ostatnio bardzo ciekawi mnie temat rozwoju osobistego, ze względu na pracę w marketingu sieciowym, tym bardziej ucieszyłam się , że będę miała okazję napisania Wam kilka słów o kursie. Zapraszam do lektury.


 
Na początek zacznę od tego, iż mimo że książka jest sporych rozmiarów, to niezwykle sprawnie i przyjemnie się ją czyta. Ciekaw jest to, że w trakcie lektury możemy posłuchać wykładów audio. Nawet pisząc tą recenzję, odsłuchuję po raz kolejny nagranie i jestem pewna, że jeszcze będę do nich wracać w późniejszym czasie. Kto z nas nie zna głosu Krystyny Czubówny, Adama Ferencego, czy Jerzego Stuhra? Ci znani lektorzy, a także spokojna muzyka w tle, sprawią że z ochotą będziesz wysłuchiwał kolejnych nagrań. 

"Szczęście jest dla nas wartością niezwykle ważną, a jednocześnie bardzo trudną do osiągnięcia. Decyduje o jakości życia. O tym, czy nasz życie uznamy za spełnione... Czy na starość nie będziemy żałować, że ,,nie potoczyło się inaczej".

W książce znajdziesz wiele ciekawych, inspirujących cytatów znanych osób, wraz z krótką ich notą biograficzną i wizerunkiem. Dodatkowo kurs opisuje prawdziwe przykłady z życia znanych osób, przez co łatwiej jest nam przyswoić wiedzę. Powinniśmy już dziś zrobić wszystko, aby te dni, które są przed nami, przeżyć jak najlepiej.  Kurs ten jest dla osób, które mają silną potrzebę, aby się rozwijać, a ja bez wątpienia należę do tego grona. Mam świadomość swoich słabości i postanowiłam nad nimi popracować. Mam świadomość jednak tego, iż ocena samego siebie nie będzie łatwa i przyjemna, bez niej jednak nie jestem w stanie wcielić odpowiednie nawyki, które wpłyną na poprawę jakości mojego życia. 


Co mi się od razu spodobało, to to, iż nie czuje się pouczana, tylko właśnie zainspirowana, bo to jacy my jesteśmy, jak pokonujemy przeszkody, nikt nam tego nie zabierze. Wydaje mi się, że lepiej optymistycznie patrzeć na rzeczy, które nas spotykają, niż ciągle narzekać, a mimo to nic z tym nie robić. Kurs składa się z czterech części:

1. Jak rozwinąć swój potencjał?
2. Jak rozwinąć kluczowe cechy osobowości?
3. Jak rozwinąć pozytywne umiejętności?
4. Jak pielęgnować dobre relacje z innymi?

Wydawać by się mogło, że ktoś może być zdolny, a inny niestety nie, ale to nie jest prawda. Po prostu każdy ma potencjał, ale nie wszyscy go wykorzystują, przez co marnują swoją szansę na poprawę swojego życia. Trzeba zajrzeć w głąb siebie i dowiedzieć się jakie są nasze mocne i słabe strony, aby wiedzieć nad czym pracować. W książce znajdziemy mnóstwo porad, quizów, ćwiczeń, przemyśleń i inspiracji. Dzięki nim, łatwiej będzie nam zapamiętać wiedzę. 

Odkąd pamiętam, mam ogromne problemy, z tym, aby uwierzyć, że coś mi się uda i podejmowaniem trudnych decyzji. Z tego kursu dowiedziałam się jak te rzeczy robić, a co mi się ogromnie przyda w życiu i pracy, to wyznaczanie celów i dążenie do ich wykonania. Ogromnie podoba mi się też to, że jest tu sporo miejsca na notatki, dzięki czemu mogę od razu zapisać swoje przemyślenia. Nie lubię pisać po książkach, ale w tym przypadku uważam, że nawet trzeba! Dodatkowo zaznaczyłam masę fragmentów, do których będę jeszcze wracać, zwłaszcza w chwilach zwątpienia, bo wiem, że i takie będą.



Każdy z nas chce być szczęśliwy, ale nie każdy wie jak do tego szczęścia dążyć. Wydaje nam się, że mając mnóstwo pieniędzy, będziemy szczęśliwsi, ale czy aby na pewno? Co w tym przypadku poświęcimy? Mnóstwo nerwów, stracony czas, który moglibyśmy spędzić z rodziną, a w konsekwencji zdrowie. 

"Umysł to niezwykły dar, który dostaliśmy od Boga. Pozwala każdemu z nas funkcjonować w środowisku i odgrywać przypisane role. Ma ogromne możliwości. Sprawdź to sam! Nie zamykaj przed sobą żadnych dróg. Jeśli chcesz którąś podążać, a czujesz, że to realne, zrób to! Wszystko, w co zechcesz się zaangażować, potrafisz osiągnąć"

To kurs, którego nie można zrobić od tak, bez dokładnego przemyślenia, wyciągnięcia wniosków, ale to dobrze. Dzięki temu, łatwiej wszystko przyswoimy wiedzę. Książka nie rozwiąże za nas problemów, ale pokaże nam drogę do tego, jak  być szczęśliwym. Ja bez wątpienia wprowadzę, w życie, to co się z niej dowiedziałam, m.in. żeby powtarzać sobie, że "mogę", "potrafię", zamiast wątpić w to, bo faktycznie takie negatywne myślenie do niczego dobrego mnie nie doprowadzi. Ogromnie polecam kurs, ja wykorzystam wiedzę do poprawy życia rodzinnego, ale też do pracy. Daje gotowe narzędzia, wystarczy tylko po nie sięgnąć. 

A wy lubicie czytać książki związane z rozwojem osobistym? Macie jakieś swoje ulubione? Jesteście typem optymisty, czy wiecznego narzekacza? Czy planujecie, wyznaczacie sobie cele? Jak potem z ich realizacją? Piszcie w komentarzach, jestem bardzo ciekawa. miłego dnia,A.

Za kurs dziękuję Wydawnictwu Mt Biznes

_____
Jeśli podoba Ci się mój blog, to zapraszam do:
a) polubienia mojego  FACEBOOKa
i/lub 
b) zaobserwuj profil na  INSTAGRAMie

You May Also Like

8 komentarze

  1. Nie przepadam za takimi książkami, choć z drugiej strony już kiedyś rękami i nogami broniłam się przed poradnikiem, a potem byłam pozytywnie zaskoczona, więc nigdy nie mówię nigdy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ostatnio bardzo "wkręciłam się" w czytanie książek z tego gatunku, a tym bardziej gdy są ćwiczenia do zrobienia

      Usuń
  2. Lubię czytać książki rozwojowe, oparte na sprawdzonej i rzetelnej wiedzy, szukam w nich inspiracji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to tak jak ja, a jaki jeszcze tytuł polecasz?

      Usuń
  3. Ja kocham czytać wszelkiego rodzaju poradniki, które wpływają na samorozwój.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dużo można się z tych książek dowiedzieć o sobie

      Usuń
  4. Zdecydowanie jestem ogarniaczem i jara mnie rozwój osobisty, o tej książce jeszcze nie słyszałam, ale czuję, że muszę sięgnąć :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam, tym bardziej, że jest dużo ćwiczeń no i audio, a kto z nas nie lubi słuchać np głosu pani Krystyny Czubówny? Mnie on bardzo uspokaja :)

      Usuń

Wpadnij na Instagrama