Pomysł na szybką przekąskę - do pracy i na przyjęcie

by - maja 11, 2020


Witajcie kochani:) Dla nas kwarantanna nadal trwa, bo jestem mamą dziecka żłobkowego i przedszkolnego, a sama też pracuję w przedszkolu, także kolejny miesiąc w domu przed nami. Nie ma jednak co narzekać. W każdej sytuacji staram się znaleźć jakieś pozytywy i myślę,że jednym z nich jest fakt, iż mam więcej czasu na gotowanie, kombinowanie.

Dzisiaj przychodzę do was z mega prostym (jak to u mnie na blogu bywa) przepisem na szybką przekąskę, a mianowicie chodzi o tortille. U mnie świetnie sprawdzają się, a raczej sprawdzały, jako alternatywa tradycyjnych kanapek, czy przekąska na rodzinne imprezy. Może być też mega dobra na śniadanie, jeśli jednak wolelibyście coś bardziej klasycznego, to wskakujcie po przepis na owsiankę z owocami. 

Teraz pora na propozycję na zimno. Fajne w tym daniu jest to, że można praktycznie dodać co się chce a i tak będzie pysznie. Jak mam więcej czasu, to przygotowuję wersję "na bogato" ze smażonymi kawałkami kurczaka w środku i sam placek podsmażam na patelni. Może nie jest to najzdrowsza wersja, ale na swoją obronę powiem, że dodaję dużo warzyw, a mięsa jest tam znikoma ilość, no i na pewno jest zdrowsza niż ta z fast-food'ów. 

Dodaj podpis


Składniki:

  • 2 placki tortilli (ja użyłam gotowej, pszennej ale można użyć też pełnoziarnistej)
  • 0,5 opakowania rukoli
  • 0,5 dużego pomidora malinowego
  • 0,5 ogórka zielonego
  • 2-3 łyżki serka ziołowego, do posmarowania placków
  • po 1/4 papryki żółtej, czerwonej i zielonej


Wykonanie:

  1. Umyj pomidora, papryki, rukolę.
  2. Obierz ogórka ze skórki i pokrój na słupki.
  3. Papryki i pomidora pokrój w nie za grube plasterki.
  4. Rozłożone placki posmaruj serkiem ziołowym.
  5. Na serek połóż rukolę i pozostałe składniki.
  6. Zwiń tortillę tak jak jest pokazane na instrukcji na opakowaniu.
  7. Jeśli to przekąska do pracy, to zostaw ją w całości, jeśli jednak danie na przyjęcie, to polecam złapać je wykałaczkami i każdy z placków pokrój na trzy części, uzyskując przekąskę dosłownie na kilka kęsów i gotowe!

Podsumowanie:

Jak sami widzicie, nie jest to ani skomplikowany przepis, ani czasochłonny, a tak naprawdę dzięki niemu mamy ciekawą alternatywę kanapki do pracy, czy możemy zużyć wszystkie warzywa jakie mamy w domu:) 

A wy co bierzecie do pracy? Klasyczne kanapki, a może sałatkę ? Jakie są wasze ulubione dania na przyjęcie ? Napiszcie waszych faworytów w komentarzu, chętnie poznam nowe propozycje, miłego dnia, Angel.

_____
Jeśli podoba Ci się mój blog, to zapraszam do:
a) polubienia mojego  FACEBOOKa
i/lub 
b) zaobserwuj profil na  INSTAGRAMie



You May Also Like

1 komentarze

  1. Proste, a jakie treściwe i pożywne :-) Od tych kolorków aż się człowiekowi robi weselej. Taka tortilla (chodzi mi o sam placek) jest bardziej czy mniej kaloryczna od kromki chleba pszennego???

    OdpowiedzUsuń

Wpadnij na Instagrama