Amelka Kieł i złodziej wspomnień - Laura Ellen Anderson

by - marca 26, 2019

Autor: Laura Ellen Anderson

Tytuł:Amelka Kieł i złodziej wspomnień

Wydawnictwo: Literackie

Okładka: Miękka

Ocena: 8/10

Witajcie kochani :) To już trzecia część opowieści, o sympatycznej wampirzycy, o imieniu Amelka , jej przyjaciołach i niezwykłych przygodach. Jeśli jeszcze nie czytaliście mojej recenzji poprzedniej części, to koniecznie wpadajcie tutaj.

FABUŁA:

Jak poprzednio, tak i tym razem na początku mamy mapkę i przedstawienie postaci występujących w książce. Pierwszy rozdział zaczyna się w nocy ze  środy na czwartek, gdy Amelka wróciła ze szkoły. Tak, w tej powieści wampiry chodzą do szkoły :) W pokoju towarzyszyła jej Dyńka. Zbliżał się egzamin z gry na organach, a Amelka tak bardzo nie lubiła tego instrumentu.

Dziewczynka miała za niedługo skończyć 11 lat księżycowych i nie mogła już doczekać się swojej imprezy urodzinowej. Tak jak w poprzednim życiu, tak i tutaj dochodzi do kłótni między matką a Amelką.

"Trochę się posprzeczałam z mamą [...] Powiedziałam, że nie mam ochoty w tym tygodniu grać na organach, bo chce dokończyć kostium dla Dyńki i poczytać "Dorodną Dynię". No i mama się wkurzyła. Chyba nie potrafię być doskonałą wampirzycą, tak jak ona by chciała"
Wampirzyca poznała pana Sublimo, który wiele słyszał o jej rodzinie, pochwalał też pomysł dziewczynki na przyszłość, aby została słynnym Dyniologiem. Nie interesowało ją wyprawianie bali czy wampirza etykieta. Teraz jednak najbardziej skupiła się , aby wygrać konkurs. Do tego celu, jak w filmach amerykańskim, musiała sprzedać jak najwięcej ciasteczek.

Główna bohaterka, w wyniku wielu ciekawych splotów wydarzeń, była gotowa poświęcić wspomnienia swoje, aby ocalić innych

"Potworku, nawet jeśli się na ciebie zdenerwowałam, to nie znaczy że już cię nie kocham. Najdroższa córeczko, z każdą nocą kocham cię coraz bardziej...Chcę dla ciebie tego, co najlepsze"

Koniecznie przeczytajcie czy Amelce udało się uratować swoje wspomnienia i czy odbyło się jej przyjęcie urodzinowe.


MOJA OPINIA:

Amelka Kieł, to bardzo przyjemna seria książek dla dzieci, choć myślę że spodoba się niejednemu dorosłemu, tak było np w moim przypadku. Nie raz się zaśmiałam przy lekturze trzeciej części, chociaż w opowiadaniu znajdziemy także poważne rzeczy, jak utratę wspomnień. W mieście zaczynają dziać się dziwne rzeczy, Amelka postanowiła je wyjaśnić. Oczywiście dobrze czytać każdą część po kolei, jednak gdybyście zaczęli od tej, to nic nie szkodzi, bo i tak można zrozumieć sens wydarzeń.

Podoba mi się nawiązanie do poprzedniej części, bo dowiedziałam się np że nie zawsze dwa królestwa były zwaśnione i co się wydarzyło, że do tego doszło. Pewna postać okazała się natomiast nie taka dobra, jak się wydawało. Ciekawe jest nawiązanie do znanych marek np Dolce & Gabana   (w książce Dolce &Grobana). To zabawna, pełna uroku opowieść o przyjaźni, poświęceniu, dążeniu do realizacji swoich celów. Dzięki niej wampiry nie są takie straszne, bo one też mają marzenia jak my. Mamy wiele z nimi wspólnego, poszukajcie powiązań sami. 

Za książkę dziękuję Wydawnictwu Literackiemu
_____
Jeśli podoba Ci się mój blog, to zapraszam do:
a) polubienia mojego  FACEBOOKa
i/lub 
b) zaobserwuj profil na  INSTAGRAMie
 

You May Also Like

6 komentarze

  1. Jeszcze jest trochę za wcześnie na takie lektury dla moich dzieci, ale wszystko przed nami. Warto wiedzieć co jest polecane!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze warto zrobić sobie listę książek, które chce się przeczytać dzieciom, a potem poczekać, aż do nich dorosną :D

      Usuń
  2. Mam w domu całą serię i musimy ją z córką wreszcie nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Seria wygląda na bardzo sympatyczną. Moja córcia potrzebuje jeszcze chwili, żeby do niej dorosnąć.

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja córka ostatnio czyta Mortynkę, ale to podobne klimaty

    OdpowiedzUsuń

Wpadnij na Instagrama