4 tendencje. Poznaj profile osobowości, aby żyć i działać skuteczniej

by - października 18, 2018

Autor: Gretchen Rubin

Tytuł: 4 tendencje. Poznaj profile osobowości, aby żyć i działać skuteczniej

Wydawnictwo: Studio Emka

Okładka: Miękka

 Witajcie :) Nie wiem czy wiecie, ale są różne typy osobowości, np melancholik, choleryk, itd ale w sumie nie wiedziałam, że są 4 tendencje. Na początku książki, autorka wyjaśnia nam skąd wzięła się pomysł na cztery tendencje. Wspomina o koleżance, która teraz narzeka na brak czasu dla siebie, to ze już nie ma kiedy biegać, mimo iż w liceum to było jej ulubionym sportem. 

Wszystko rozchodzi się o nasze oczekiwania, wobec siebie i innych, czyli zewnętrzne. W ten sposób powstał podział na Prymusa, Sceptyka, Obowiązkowego , Buntownika. Już po przeczytaniu paru stron wiem, jakim typem jestem, nie zdradzę wam jednak tego teraz, bo być może coś się jeszcze zmieni:)  Na stronach 30 - 33 znajdziecie bardzo fajny test, z którego dowiecie się jaką macie tendencję, mój wybór się potwierdził, choć nie jest już tak jednoznaczny jak na początku. 

Autorka po kolei opisuje zalety, wady tych 4 tendencji, jakie są różnice między nimi. Następnie dowiemy się jak postępować np z prymusem, w domu, w pracy, jaki jest najlepszy zawód dla niego. W trakcie lektury bardzo spodobało mi się to stwierdzenie:

"Możesz  na mnie liczyć i liczę, że będziesz na mnie liczyć"

Oczywiście obowiązkowemu bliżej do prymusa, ale jak już się zbuntuje, to trzeba uważać :) Bardzo podoba mi się również to, iż autorka wplata prawdziwe historie do książki, nie są to tylko "suche" fakty, to na pewno pozwoli nam lepiej zrozumieć temat. Gretchen Rubin również zdradza nam jak przekonać osoby z danej tendencji do zmiany zdania, a wiadomo, jest to niełatwe wyzwanie. Zapytana o to kto z tych profili osobowości jest najszczęśliwszy, nie ma jednoznacznej odpowiedzi.


Już mogę wam zdradzić, że po lekturze stwierdzam że jestem obowiązkowa, choć trochę mam też z prymusa. Jedno jest pewne, żaden ze mnie buntownik. A wy jaki macie profil osobowości? Sprawdzaliście może kiedyś za pomocą takich testów? Piszcie w komentarzach, miłej nocy, A.

Za książkę dziękuję wydawnictwu Studio Emka
_____
Jeśli podoba Ci się mój blog, to zapraszam do:
a) polubienia mojego  FACEBOOKa
i/lub 
b) zaobserwuj profil na  INSTAGRAMie

You May Also Like

5 komentarze

Wpadnij na Instagrama